دکوراسیون داخلی گلفام

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

تلفن تماس:36334141-031
تلفکس:38585141-031
همراه: 09131864653

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با اصول فنگ شویی

این روزها همه دنبال رسیدن به آرامش هستند. همین‌ است که انواع و اقسام روش‌های مراقبه و آرامش بخشی در زندگی زیاد شده‌اند. همراه با طرفداران میلیونی‌شان. یکی از شیوه‌های باستانی چینی که برای حفظ تعادل و رسیدن به آرامش به کمک مردم امروز آمده، فنگ‌شویی است. روشی قدیمی که هر گوشه از خانه را تبدیل به فضایی آرام و بدون تنش می‌کند.آن هم با تمرکز روی چیدمان خاص منزل و فراهم کردن فضایی برای چرخش نیروهای مثبت جاری. این وسط شاید هیچ فضایی در خانه از نظر حفظ آرامش مهم‌تر از اتاق خواب نباشد. به عقیده چینی‌ها با استفاده از قوانین چینی می‌توان به رابطه عاطفی سازنده و احساس آرامش بالایی رسید. فنگ‌شویی به شما می‌گوید که با به کار بردن چه ترفندهایی اتاق خواب‌تان را در برابر هجوم انرژی‌های منفی حفظ کنید و به آرامش محض برسید.با چیدانه همراه باشید .

۱. تخت باید پشتی چوبی داشته باشد

در اصول فنگ‌شویی هر تختی باید حتما یک پشتی خوب داشته باشد. این وسط بهترین‌ تخته‌های پشتی فنگ‌شویی آنهایی هستندکه قوی و محکم‌اند و از چوب ساخته شده‌اند. تخته پشتی تخت‌های امروز گاهی دارای روکش‌های خاص از جنس چرم یا پارچه و... هستند که البته آنها هم باید محکم و در عین حال ظریف باشند تا مبادا جلوی جریان انرژی را در اتاق خواب بگیرند. وقتی شما به خواب می‌روید، بدن‌تان وارد یک کار ترمیمی روی تمامی سطوح خودش می‌شود. در این میان سر نیاز به یک پشتی خوب دارد؛ یک پشتی مستحکم برای حمایت و تکیه مانند پشتی یک صندلی که وقتی زمان زیادی روی آن می‌نشینید، پشت شما خسته نمی‌شود. پس برای اینکه سرتان در خواب آرام بگیرد حتما تختی با پشتی چوبی بلند انتخاب کنید.

۲. یک تشک خوب تهیه کنید

این روزها انواع و اقسام تشک‌های طبی و غیر طبی به بازار آمده‌اند که باید در خرید آنها حسابی دقت به خرج دهید. یادتان باشد دقت در این زمینه مانند یک عمر سرمایه‌گذاری برای برای کمر و پشت‌تان است. لازم است روی تشکی سرمایه‌گذاری کنید که بهترین خواب و استراحت را برای‌تان به همراه داشته باشد. هر چه در شب بهتر بخوابید، در روز انرژی و سلامتی بیشتری خواهید داشت. پس با این اوصاف دل به قانون فنگ‌شویی بدهید و سراغ تشک دست دوم نروید. معلوم نیست چه انرژی‌هایی از صاحب قبلی با تشک دست دوم به شما منتقل می‌شود!

۳. فضای زیر تخت را خالی بگذارید

برای اینکه جریان انرژی فنگ‌شویی متعادل در اتاق جریان داشته باشد باید فضای زیر تخت را خالی بگذارید. در واقع برای اینکه انرژی بتواند در تختخواب شما جریان پیدا کند باید تختخواب ارتفاع مناسبی داشته باشد. معمولا این روزها زیر تختخواب‌ها کشو و کمدهای کوچک و بزرگ دارند. شاید این کار برای جبران فضاهای اندک جاسازی در خانه‌های امروزی مناسب باشد اما بر اساس قانون فنگ‌شویی جلوی جریان انرژی در اتاق گرفته می‌شود. موقع خواب باید انرژی دورتادور بدن در جریان باشد که اگر زیر ‌تختخواب بسته باشد،این جریان انرژی دیگر اتفاق نمی‌افتد. پس از تلنبار کردن لوازم اضافه زیر تخت دست ‌بردارید. البته اگر دنبال یک خواب خوب شبانه هستید.

۴. تختخواب از در دور باشد

تختخواب را در قسمتی از اتاق‌خواب قرار دهید که به‌طور مورب از در دور باشد. حتی بهتر است تختخواب با در، در یک خط مستقیم نباشد. قانون فنگ‌شویی می‌گوید که وقتی در تختخواب دراز کشیده‌اید باید قادر به دیدن در باشید اما نباید در امتداد آن قرار بگیرید. این در که قانون فنگ‌شویی از آن حرف می‌زند، می‌تواند در اتاق، بالکن یا پاسیو، حمام یا کمد باشد. ایده‌آل این است که تختخواب به‌طور مورب نسبت به هر دری و در گوشه‌ای از اتاق‌خواب قرار بگیرد. اگر تختخواب شما در نزدیکی در قرار بگیرد، ممکن است با حضور ناگهانی کسی به اتاق شما غافلگیر و شگفت‌زده شوید. هر چه از در دورتر باشید، بیشتر آماده چیزی هستید که ممکن است اتفاق بیفتد. دلیل اینکه تختخواب باید دور از در قرار بگیرد، شاید همین باشد. در بهترین شرایط وقتی از خواب بیدار می‌شوید، در اتاق باید در خط مستقیم دید شما باشد تا این احساس را پیدا کنید که به زندگی مسلط هستید؛حسی که فنگ‌شویی نسبت به آن تاکید زیادی دارد.

۵. پشت تخت به دیوار باشد نه پنجره

علاوه بر اینکه لازم است برای تخت یک پشتی خوب انتخاب کنید، لازم است پشتی تخت را هم به یک جای ثابت و مستحک تکیه دهید. همیشه سعی کنید تختخواب خود را پشت به دیوار قرار دهید. این طوری سرتان بیشتر از همه در آرامش شبانه قرار می‌گیرد. قرار دادن تخت پای پنجره اصلا مناسب نیست برای اینکه وقتی زیر پنجره خوابیده‌اید، انرژی شخصی شما ضعیف‌تر از همیشه است. در این حالت تخت هیچ پناه درست و مناسبی ندارد و در واقع چیزی از شما حمایتی نمی‌کند.

۶. تعادل در دو طرف تخت ایجاد کنید

همیشه سعی کنید لوازم اتاق را در دو طرف تخت طوری بچینید که تعادل در اتاق حفظ شود. مثلا همیشه دو چراغ رومیزی در دو طرف تختخواب قرار دهید تا موقع خواب در اتاق‌ تعادل برقرار باشد. در واقع تعادل اتاق خواب می‌تواند در حفظ روابط فردی هم موثر باشد. در این مواقع حتی لازم است سعی کنید نور دو آباژور کنار تخت هم شبیه هم و ملایم باشد. این تعادل برای ایجاد مرکزیت در فضا و به ویژه برای ایجاد یک ارتباط مساوی و متعادل در اتاق‌هایی که دو نفر در آن زندگی می‌کنند، بسیار مهم است. این وسط مطلوب‌ترین این است که چراغ‌ها گرد باشند تا مبادا انرژی درون اتاق را قطع کنند.

۷. تخت را دور از تلویزیون بگذارید

اسمش روی آن است. اتاق خواب. بنابراین باید از هر وسیله‌ اضافی در اتاق خواب بگذرید. اگر هم به خاطر کمبود فضا زمانی مجبور شدید در اتاق خواب وسایلی اضافی بگذارید، سعی کنید، تختخواب خود را از تلویزیون، میز تحریر و. . . دور کنید. البته بهتر است تلویزیون و میز تحریر را هیچ وقت در اتاق خواب نگذارید تا اتاق‌خواب‌تان جایی شود که به معنای واقعی کلمه بتوان در آن استراحت کرد و به آرامش رسید. تا جایی هم که می‌توانید موقع شب روی تلویزیون یا میز تحریر را با یک پارچه بپوشانید.

۸. به محل آینه و تختخواب دقت کنید

نباید آینه را در جایی قرار دهید که تختخواب یا درهای کمد در آن دیده شوند. البته آینه در اتاق خواب از لوازم ضروری و جدانشدنی است پس اگر راهی برای خلاصی از آن در این موقعیت ندارید، حداقل روی‌ آن را با پارچه بپوشانید تا زمان خواب بتوانید به آرامش برسید. یک افسانه چینی داشتن آینه در اتاق خواب زوج‌ها را منع می‌کند چرا که به عقیده چینی‌ها آینه نشانی از خیانت است. البته آینه‌ها چون نمادی از انرژی مضاعف هستند باید از اتاق خواب‌ها دور باشند تا زود‌تر و راحت‌تر به آرامش رسید و گرنه در اصول فنگ‌شویی به داشتن آینه در هر فضایی غیر از اتاق خواب تاکید زیادی شده است.

 ۹. تخت را زیر تیرهای سقف نگذارید

خیلی از خانه‌های امروزی ترجیح می‌دهند تیرهای سقفی چوبی داشته باشند. فضای طراحی مدرن است و هزار و یک دلیل دیگر اما اگر پابند فنگ‌شویی هستید باید حواس‌تان باشد که تختخواب‌تان را زیر تیرهای چوبی افقی سقف نگذارید. حتی بهتر است زیر تیرهای آهنی و افقی سقف هم نخوابید. یک تیر چوبی افقی ممکن است باعث احساس فشار روی شما شود و اختلال خواب بیاورد. این وسط اگر انتخاب دیگری هم ندارید سعی کنید روی این تیرهای چوبی بیرونی را با پارچه بپوشانید یا دو شیار از جنس بامبو را از آنها آویزان کنید و سر آنها را رو به پایین بگیرید. این کار باعث دور کردن انرژی‌های غیرضروری از سمت تیرهای افقی می‌شود.

۱۰.نه از آب‌نما خبری باشد نه آکواریوم

آب در فنگ‌شویی عنصری مهم است اما جای آن در اتاق خواب نیست. در اتاق خواب نباید نه خبری از آکواریوم و تنگ‌ماهی باشد و نه آب نما و. . . حتی نصب تابلوهایی که نمای آب و رودخانه و. . . دارند هم در اتاق خواب مجاز نیست. می‌دانید چرا؟ به عقیده چینی‌ها قرار دادن آب یا تصویر آن در اتاق خواب باعث بروز مشکلات مالی می‌شود. پس اگر به فنگ‌شویی باور دارید، این یک قانون را هم بپذیرید و بی‌خیال آب‌نماها در اتاق‌تان شوید تا دزدها به خانه‌تان نزنند.

۱۱. جای گل در اتاق خواب نیست

تا جایی که می‌توانید گل‌ها و گیاهان را از اتاق‌خواب‌تان خارج کنید. البته گیاهان اصلا عناصر بدی نیستند و در اصول فنگ‌شویی جای خاصی دارند اما گیاهان دارای مقادیر زیادی عنصر یانگ هستند و به همین دلیل انرژی زیادی در اتاق‌خواب ایجاد می‌کنند که ممکن است خواب را از چشم‌های شما بگیرد. این وسط اگر فضای دیگری برای نگهداری از گل‌ها سعی کنید موقع خواب آنها را از دید خودتان دور کنید. این طوری حداقل کمتر انرژی دریافت می‌کنید و چشم‌های‌تان آرام می‌گیرد.

۱۲. چسباندن تخت به دیوار ممنوع

در اصول فنگ‌شویی هر کاری که باعث جلوگیری از جریان انرژی شود، ممنوع است؛حالا چه به هم ریختگی و شلوغی دور تا دور تخت باشد چه مانعی مانند دیوار که راه رفت و آمد از یک طرف تخت را گرفته باشد. می‌گویند بنابر قوانین فنگ‌شویی چسباندن تخت به خصوص تختخواب‌های دونفره به دیوار یک اشتباه بزرگ است چرا که در این حالت دیگر انرژی «چی» قدرت چرخیدن ندارد و در کل‌ داخل در و دیوار سرگردان می‌ماند. به عقیده چینی‌ها تخت دو نفره‌ای که یک سمت آن به دیوار باشد،یعنی اینکه رابطه زن و شوهر کم‌کم وارد یک تله می‌شود. انگار یکی در گوشه‌ای از زندگی همیشه محصور مانده است.

۱۳. تلویزیون‌ها را دور کنید

شاید لازم باشد در خانه‌ای‌ میز کار یا رایانه‌های رومیزی با مانیتورهای بزرگ‌شان را در اتاق خواب جا داد اما خیلی کم پیش می‌آید کسی مجبور به گذاشتن تلویزیون در اتاق خواب باشد. پس اگر دوستدار فیلم هستید و مقید به اصول فنگ‌شویی باید بین این دو یکی را انتخاب کنید. چرا که بنابر قوانین فنگ‌شویی تلویزیون‌ها در اتاق خواب به خاطر ایجاد میدان مغناطیسی ناسالم آرامش محیط را از بین می‌برند. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید، پوشاندن آن با پارچه در زمان خواب است. بهترین کار هم قرار دادن آن در کمد و جاسازی آن است که حداقل در زمان خواب با بسته شدن در کمد دیگر هیچ انرژی مغناطیسی مزاحمی بیرون نیاید.

۱۴. کتابخانه بزرگ در اتاق نگذارید

همه دوست دارند که در موقع خواب دو سه خطی از متن مورد علاقه‌شان را بخوانند و به خواب بروند اما واقعیت این است که جای کتابخانه اصلا در اتاق خواب نیست. البته قرار دادن دو سه جلد کتاب در اتاق ایرادی ندارد اما جا دادن حجم زیادی کتاب با کتابخانه‌های بزرگ چوبی یک اشتباه بزرگ است و مسیری برای از بین بردن آرامش در فضایی که فقط برای استراحت تعبیه شده است، نه مطالعه و تحقیق! اگر ناگزیر به قرار دادن کتاب‌های زیادی در اتاق هستید باید بی‌خیال خواب خوب شبانه هم باشید. کتاب‌های زیاد در اتاق خواب نشانی از به هم‌ریختگی و آشفتگی ذهنی است.

۱۵. از رنگ‌های خاص استفاده کنید

استفاده از عنصر آتش در اتاق خواب و حتی محل کار در اصول فنگ‌شویی تاکید زیادی شده است. در محل کار قرار دادن طیف رنگ‌های آتشین می‌تواند انرژی حامی را به سمت شما بکشاند و شوق و اشتیاق رسیدن به اهداف را در شما صد چندان کند. در اتاق خواب هم داستان زیاد فرقی ندارد. قرار دادن رنگ‌های آتشین در اتاق خواب فضایی رمانتیک به وجود می‌آورد و علاقه زوج را هم زیادتر می‌کند. چینی‌ها به رنگ‌هایی با پایه آتش،رنگ عشق هم می‌گویند. این رنگ‌ها طیف‌هایی از قرمز، نارجی، بنفش، صورتی و زرد پررنگ هستند که می‌توانند در همه جزییات اتاق خواب استفاده شوند.

۱۶. رنگ‌های خنثی را فراموش نکنید

درست است که رنگ‌های آتشین برای چینی‌ها نشانه عشق و محبت هستند و مناسب برای اتاق زوج‌های جوان اما این وسط طیف خاصی از رنگ‌ها وجود دارند که صرفا برای حفظ آرامش و راحتی خواب شبانه در اصول فنگ‌شویی تعریف شده‌اند و رعایت آنها می‌تواند در داشتن یک خواب آرام بی‌هیچ انرژی مزاحمی نقش داشته باشد. طیف رنگ‌های آب روشن، صورتی کمرنگ، سبز روشن و بنفش می‌تواند بعد از یک روز شلوغ کاری آرامش محض به شما ببخشد به خصوص اگر در سرویس خواب از آنها استفاده شود.

۱۷. حواس‌تان به نور باشد

برای داشتن یک اتاق خواب مطابق با استانداردهای فنگ‌شویی لازم است  حواس‌تان به نور اتاق هم باشد. فضای آرام اتاق خواب نیازی به نور زیادی ندارد پس لازم نیست از چراغ‌های هالوژن و مهتابی یا لامپ‌های قوی در آویزهای سقفی استفاده کنید. اصلا باید بی‌خیال چراغ‌های سقفی شوید. بهترین نور برای اتاق خواب نور آباژور است و در روز هم نور طبیعی. برای همین داشتن پرده‌های سبک در اتاق خواب برای داشتن نورهای طبیعی روز در فنگ‌شویی یک قانون است وگرنه می‌توان پرده‌ها را ضخیم کرد و اتاق را تاریک‌تر از حد لازم.

۱۸. بین پنجره و در قرار نگیرید

در زمان چیدمان اتاق خواب باید در موقعیت پنجره و در اصلی اتاق دقت کنید. درها و پنجره‌ها در اصول فنگ‌شویی بسیار مهم هستند و توجه به موقعیت آنها در برابر هر کدام از اشیای فضا اهمیت زیادی دارند. تا جایی که ممکن است باید سعی داشته باشید تختخواب‌تان بین پنجره و در قرار نگیرد. این طوری شما در میانه جریان انرژی چی قرار می‌گیرید و یکجورهایی مانع سر راه آنها هستید. اگر راهی غیر جا دادن تخت بین این دو ندارید،لازم است حتما برای پنجره‌ها پرده‌هایی ضخیم انتخاب کنید. از خوابیدن روبه‌روی پنجره‌ها هم دوری کنید. خوابیدن جلوی پنجره بر اساس قانون فنگ‌شویی خوابی آشفته برای‌تان می‌آورد.

۱۹. تناسب را حفظ کنید

تعادل و تناسب در فنگ‌شویی اهمیت زیادی دارد به خصوص در اتاق خواب که باید موقعیت تخت در اتاق با هر چهار گوشه دیوار در تناسب باشد. همیشه سعی کنید فضای اطراف تخت در برابر باقی اشیا در تناسب باشد یعنی اندازه آن از هر طرف به یک اندازه باشد. طوری که هر کسی بتواند به راحتی دور تا دور اتاق بچرخد بدون اینکه مانعی مانند تخت یا باقی لوازم مزاحم باشد. این وسط مساله‌ای که اهمیت زیادی دارد، دوری از شلوغی و به هم ریختگی زیاد اتاق است. برای رسیدن به قانون تعادل باید تا جایی که می‌توانید اتاق خواب را خلوت و  دور از وسایل اضافی نگه دارید.

۲۰. عکس‌ها بروند در آلبوم

در قانون فنگ‌شویی نصب کردن تعداد زیادی تصویر اعضای خانواده یا افراد سرشناسی که به آنها تعلق خاطر دارید، در فضای اتاق خواب اصلا درست نیست. در نهایت فقط می‌توان یکی دو تصویر کوچک قاب گرفته را روی پاتختی‌ها گذاشت اما نصب تصاویر خودتان یا خانواده‌تان روی دیوار بیشتر از اینکه یاد و خاطره آنها را برای‌تان زنده کند، سرشار از انرژی منفی است. زل زدن آدم‌ها به چهره شما در موقع خواب آرامش را از شما می‌گیرد. در اصول فنگ‌شویی مناسب‌ترین تصویر برای اتاق خواب تصویری قاب شده از طبیعت است و بس!

  • جعفر مولایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی