دکوراسیون داخلی گلفام

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

تلفن تماس:36334141-031
تلفکس:38585141-031
همراه: 09131864653

۲۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

دکوراسیون آنتیک خانه نیما کرمی، مجری محبوب تلویزیون!


تورهای خانه گردی:  امروز مهمان خانه نیما کرمی و همسرش هستیم و این مجری خوب صدا و سیما به ما از فلسفه هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه اش به کار گرفته است می گوید. پس تا انتها این مطلب باما همراه باشید تا در کنار هم خانه نیما کرمی را ببینیم.

حس و حالی که دکوراسیون داخلی خانه او به آدم منتقل می کند خیلی جالب است، با این که فضا بزرگ است اما سعی نشده که کل فضا با مبلمان ها پر شود و تنها به همان مبلمان هایی که به کار می آیند بسنده شده است.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی

طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی 

دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی درارای نقش مایه هایی از رنگ شاهانه بنفش است و همان طور هم که گفتیم سعی نشده است تا فضا کامل با مبلمان ها پر شود. رنگ پرده ها با رومبلی ها کاملا یکی است و فقط در جنس با یکدیگر اختلاف دارند. مبلمان ها چوبی هستند ورنگ میز جلو مبلی چوبی از رنگ چوب مبلمان ها روشن تر است. دور تا دور نشیمن پر شده است از کنسول هایی که نقش مایه های سنتی دارند. در نگاه اول سبک دکوراسیون خانه نیما کرمی کلاسیک می آید اما خوب که دقت می کنی می بینید سبک دکوراسیونی تلفیقی بهترین گزینه است. تلفیق سبک کلاسیک و معاصر.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن خانه نیما کرمی

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری خانه نیما کرمی

درست در کنار نشیمن فضای غذاخوری وجود دارد و هیچ مرزی به غیر از مبلمان ها این فضا را از فضای نشیمن جدا نکرده است. صندلی های میز غذاخوری دقیقا با تک صندلی های داخل نشیمن یکی است و این به نیما کرمی و همسرش اجازه می دهد تا از مهمان هایشان با مبلمان های یک شکل پذیرایی کند. بر خلاف نشیمن که فرش کوچکی در میانه داشت، میز و صندلی های غذاخوری دقیقا روی سرامیک کف قرار گرفته اند. روی میز غذاخوری پارچه ای بنفش رنگ و طرح دار قرار دارد که جس یکنواختی میز را گرفته و به آن جذابیت بصری داده است. 

طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی

طرحی دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی با کنسول های زیاد 

چیزی که در خانه نیما کرمی به وفور دیده می شود کنسول ها هسند. کنسول هایی با ظاهر های مختلف و در ابعاد و اندازه و ارتفاع های متفاوت. این کنسول ها بیشتر دور تا دور اتاق مشیمن وجود دارند اما این به این معنا نیست که بقیه فضاهای داخلی خانه فاقد کنسول هستند، بعضی از این کنسول ها تبدیل به میزعکس و خاطره شده اند و بعضی دیگر رویشان پر است از وسیله ها و لوازم دکوری مثل ظروف لعابی و شمعدان های لاله عباسی. 

کنسول های سنتی در دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی

کنسول های سنتی در دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی 

همان طور که در بندهای بالا اشاره کردیم، این خانه پر است از کنسول های متفاوت. جنس این کنسول ها چوبی است و نمایشان با طرح و نقش های سنتی مزین شده، ارتفاع هایشان متفاوت است و وقتی کنار هم قرار می گیرند گردش چشم حالبی را در دکوراسیون داخلی خانه پدید می آورند. یادتان باشد که آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما هستند. 

طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی

لوازم دکوری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی 

هر جایی از دکوراسیون داخلی خانه نیما کرمی را که سرک می کشی، کنسول ها را می بینی، اصلا امکان ندارد که گوشه ای از خانه از زیر دستشان در رفته باشد. به طور مثال عکس بالا یکی از کنسول هایی را نشان می دهد که در راهرو خاه قرار دارد. مطلب ایده های جذاب چیدن لوازم دکوری روی کنسول ها را بخوانید تا بدانید روی کنسول های تان را چگونه تزیین و دکور کنید.

چگونه رنگ مبلمان، فرش و پرده را ست کنیم؟


ترفندهای دکوراسیون: قوانین، قوانین و باز هم قوانین؛ تمام لذت کارهایی که باید شاد، الهام‌بخش و حتی بدون ‌برنامه باشند را از ما می‌گیرند. پس از کجا باید بدانیم که از کدام قانون پیروی کنیم و از کدام پیروی نکنیم؟ در این مطلب ما می‌خواهیم دستورالعمل‌هایی را در مورد ست کردن رنگ ها پرده و فرش و مبلمان در دکوراسیون داخلی با شما در میان بگذاریم و به شما بگوییم بهتر است به کدام‌ یک عمل کنید یا اصلا از قانون‌های من درآوردی خودتان پیروی کنید. پس تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی با ما همراه باشید.

عکس نمونه کارهای گروه طراحی معماری دکوکو
تصویر شرکت معماری دکوکو

ست کردن رنگ ها و مبلمان ها 

اگر برای دکوراسیون منزل مبلمانی با رنگ‌های روشن را در نظر گرفته‌اید، بهتر است برای روح بخشیدن به دکوراسیون داخلی اتاق‌تان از رنگ‌های شاد برای پرده یا فرش استفاده کنید. اما دقت داشته باشید فقط یکی از این دو عنصر را با رنگ‌های متضاد و خیلی چشمگیر انتخاب کنید.

عکس نمونه کارهای گروه طراحی معماری دکوکو
تصویر شرکت معماری دکوکو

ست کردن رنگ ها و پرده ها 

اگر می‌خواهید فضای صمیمانه‌تری را تجربه کنید از پرده‌های طرح دار در دکوراسیون منزل تان استفاده کنید. می‌توانید پرده‌های‌تان را از پارچه‌های طرحدار و مختلف انتخاب کنید ولی رنگ‌ها اگر از خود مبلمان‌ الهام گرفته شوند، بهتر است. با این کار رنگ ها راحت تر ست می شوند. 

عکس آباژور متناسب با رنگ دکوراسیون منزل
تصویر آباژور خانه نور

ست کردن رنگ ها و فرش ها 

بعد از پرده‌ها، فرش‌ها خیلی بر دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیرگذارند. هرقدر انتخاب رنگ خوبی برای پرده‌ها و مبلمان داشته باشید، این زیبایی فقط با انتخاب یک فرش مناسب تکمیل خواهد شد. برای فرش‌ها می‌توانید از رنگ‌های پارچه و کوسن‌های مبل‌تان الهام بگیرید. از فرش‌های روشن نترسید؛ درست است که در نظر اول تمیز کردن‌شان کاری دشوار به نظر می‌رسد اما نمی‌توان از جلوه و زیبایی که به فضای داخلی و دکوراسیون منزل‌تان می‌بخشند به سادگی گذشت؛ در ضمن وقتی فرش‌های‌تان روشن باشند به‌راحتی با دیگر رنگ‌ها ست و هماهنگ می‌شوند.

عکس عکاسی معماری از دکوراسیون منزل دولت
تصویر امیر صادقی

ست کردن رنگ فرش، پرده و کوسن 

اگر از رنگ سفید برای دیوارها و سقف فضای‌تان استفاده کرده‌اید برای از بین بردن حس کسالت و یکنواختی فضا می‌توانید از یک رنگ واحد و پرجلوه برای پرده، کوسن‌ها و فرش اتاق‌تان استفاده کنید. اما دقت کنید رنگ‌ها نباید دقیقا یکسان باشند. می‌توانید مانند عکس بالا رنگ پرده‌ها را بافت‌دار یا کمی روشن‌تر از رنگ کوسن‌ها انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: ۷ راه جلوه گری دیوارهای سفید در دکوراسیون

عکس نمونه عکس های عرفان شریف
تصویر عرفان شریف

ست کردن رنگ های مختلف در دکوراسیون داخلی 

اگر مایل هستید در فضای داخلی خانه خود تفاوت ایجاد کنید، می‌توانید تمام رنگ‌هایی که برای دکوراسیون منزل‌تان انتخاب کرده‌اید را در هر سه عنصر پرده، فرش و مبل به کار ببرید. این کار مهارت زیادی می‌خواهد اما اگر نتیجه خوب از آب درآید، بسیار هیجان‌انگیز است. می‌توانید چند مبل با رنگ‌های مختلف و فرشی با توناژهای رنگی متفاوت و پرده‌ای از ترکیب رنگ‌های مختلف را در کنار هم ست کنید.

عکس مبلمان آنتیک متناسب فضای نشیمن
تصویر آسمانه

ست کردن رنگ ها با استفاده از فرش های ایرانی

برای اینکه فضای اتاق‌تان را از کسالت و بی‌روح بودن خارج کنید، بهترین گزینه استفاده از فرش‌های پرنقش ایرانی با رنگ‌های بسیار شاد است. فضاهایی را که اغلب دکوراسیون کرم و قهوه‌ای دارند با فرش‌های ایرانی زیباتر دیده می‌شوند. برای اینکه فضا جذاب‌تر باشد، می‌توانید از کوسن‌هایی زیبا با نقش‌مایه‌های همان فرش‌ها استفاده کنید. فرش ایرانی پرنقش و نگار و پر از رنگ است. سعی کنید در کنار آن از پارچه‌های ساده‌تر استفاده کنید تا فضا سنگین و شلوغ نشود

بهترین مبل راحتی برای دکوراسیون خانه های کوچک

فضاهای کوچک: دغدغه ی فضای کوچک در خانه های امروزی تمامی ندارد! همه ی ما از معجزه ی مبلمان جمع و جور در خانه های امروزی آگاه هستیم، امروز می خواهیم این مبلمان پر کاربرد را در فضاهای کوچک بررسی کنیم با ما همراه باشید.

عکس نمونه کارهای مبلمان مدرن باتیک
تصویر باتیک

ابعاد و اندازه مبلمان در فضاهای کوچک

پیش از هر اقدامی برای خرید مبلمان متراژ فضایی خود را بدست آورید، این موضوع تاثیر به سزایی در انتخاب مبل مناسب شما دارد. محل مورد نظر مبلمان در دکوراسیون خود را مشخص کنید و به سادگی ابعاد و اندازه آن را بدست آورید، با داشتن این ابعاد به راحتی می توانید مبل مناسب فضای خود را انتخاب نمایید.

عکس نمونه مبلمان مدرن دی دریم
تصویر دی دریم

مبل ال در فضاهای کوچک

برای فضاهای کوچک و زاویه دار "مبل ال" بهترین گزینه محسوب می شود، مبلمان ال شکل معمولا به خوبی در فضاهای کوچک جای می گیرند، و به دلیل فرم خاصشان تعداد افراد بیشتری را در خودشان جای می دهند، پس گزینه مناسبی برای شماست.

تصویر شرکت آریا معماران نقش گستر ( آمنگ)

مبلمان خاص برای فضاهای کوچک

وقتی فضای شما کوچک است پس باید مبلمان متداول را فراموش کنید، استفاده از مبلمان خاص برای فضای شما گزینه ی مناسبی است. این مبلمان در قالب تک مبل ها عرضه می شوند که به خوبی می توانید تعدادی از آن ها را برای فضای نشیمن خود استفاده کنید.

عکس عکاسی معماری از آپارتمان خانم نجفی زاده
تصویر عرفان شریف

نیم ست ها مناسب برای فضاهای کوچک

وقتی فضای شما کوچک است پس یعنی فکر ست کامل مبلمان را از سرتان بیرون کنید! یک "نیم ست" جمع و جور همان چیزی است که فضای شما به آن نیاز دارد. این نیم ست شما می تواند از یک مبل دو نفره به همراه تک مبل هایش تشکیل شده باشد.

مبل نیمکتی گالری صوفیان طرحvictoria


مبل های نیمکتی برای فضاهای کوچک

مبل های نیمکتی راه حلی نجات دهنده برای خاص پسند ها می باشد، به خوبی می توانید این مبل ها را در گوشه و کنار دکوراسیون داخلی خود جای دهید و از کاربرد بی نظیرشان شگفت زده شوید.

عکس نمونه محصولات مبلمان صبوری
تصویر گالری مبلمان صبوری

تک مبل برای فضاهای کوچک

تک مبل ها را در فضای کوچک فراموش نکنید، این مبلمان می تواند در هر غالبی ظاهر شوند، غالبی مدرن از یک راک اصیل! یا چهره ای ساده از مبل راحتی همگی ایده های مناسبی برای دکوراسیون فضای کوچک شما محسوب می شوند!

پرده های سلطنتی که دکوراسیون پذیرایی را لوکس می کنند!

پرده و لوازم پارچه ای: پرده ها نقش بزرگی در تعیین سبک دکوراسیون هر فضایی دارند،بنا براین اگر دکوراسیونی به سبک خاصی در نظر دارید در انتخاب پرده مناسب دقت کنید، امروز پرده های مناسب فضاهای کلاسیک یا به اصطلاح سلطنتی را با هم بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

عکس نمونه کارهای گروه طراحی معماری دکوکو
تصویر شرکت معماری دکوکو

پرده های والان دار مناسب برای دکوراسیون سلطنتی

برای فضایی با دکوراسیون کلاسیک پرده های والان دار، به خوبی می تواند جلوه ی سلطنتی و لوکسی به فضای داخلی شما ببخشد. پس توجه داشته باشید که برای داشتن یک نشیمن لوکس پرده های والان دار بهنرین گزینه محسوب می شوند.

مبل چیندل ورق طلا مبل صالحی
تصویر مبل صالحی

پارچه های مخملی مناسب برای پرده های سلطنتی

برای انتخاب پرده های متناسب سبک کلاسیک جنس پارچه اهمیت فراوان دارد، پارچه های مخمل و یا ساتن های براق به خوبی می توانند جلوه ی لوکسی به فضای داخلی شما بدهند، ترکیب این پارچه ها با پارچه های حریر در تعادل فضایی شما کمک به سزایی خواهد کرد.

عکس نمونه کارهای گروه طراحی معماری دکوکو
تصویر شرکت معماری دکوکو

ترکیب رنگ آبی فیروزه ای و قهوه ای مناسب برای پرده های سلطنتی

ترکیب رنگ آبی فیروزه ای و قهوه ای از آن دسته ترکیب های جذابی است که جلوه ی لوکسی به فضای شما می بخشد، به سادگی می توانید پارچه های طرح دار با این ترکیب رنگ جذاب را بری پرده ی فضای داخلی خود انتخاب کنید و جلوه ی خاصی به فضای خود ببخشید.

عکس نمونه کارهای جی گلس

استفاده از یراق آلات و تزیینات در پرده های سلطنتی

استفاده از چوب پرده و یراق آلات هم نقش موثری در ایجاد جلوه ی خاص و سلطنتی در دکوراسیون شما دارد به سادگی می توانید با الحاق این جزییات کوچک چهره ی دکوراسیون خود را تغییر دهید و ظاهری لوکس به آن ببخشید.

عکس نمونه کارهای گروه معماری فرم و فضا
تصویر گروه معماری فرم و فضا

ابعاد و اندازه مناسب برای پرده های سلطنتی

ابعاد و اندازه ی پرده ها علاوه بر مدل و رنگ آن تاثیر ویژه ای بر جلوه ی لوکس فضای داخلی شما دارد، بنابراین به سادگی می توانید طول پرده ی خود را بلند تر در نظر بگیرید با این روش وقتی پرده تا لبه ی کف قرار می گیرد جلوه ی خاصی به فضای شما خواهد بخشید.

عکس نمونه کارهای مبلمان ماندگار
تصویر مبلمان خانگی ماندگار

رنگ زرشکی مناسب برای پرده های سلطنتی

رنگ زرشکی از آن دسته رنگ های لوکس پسندان است برای فضای داخلی که دوست دارید انرژی بیشتری در آن جریان داشته باشد این رنگ می تواند به خوبی جلوه ای منحصر به فرد به فضای شما ببخشد.

عاشقانه آرام زوج جوان در خانه ۵۶ متری!

فضاهای مسکونی: تصورش را بکنید وقتی دو معمار به هم برسند و بخواهند ایده‌های‌شان را برای ساخت یک خانه مشترک اجرا کنند با انفجار بمبی از خلاقیت در یک خانه مواجه می‌شوید. خانه‌ای حوالی خیابان دلاوران که آدم‌هایش خیلی به‌هم نزدیکند. وقتی وارد خانه‌شان می‌شوم بوی عود همه‌جا را برداشته و موسیقی ملایمی در حال پخش است. مریم و فریورِ جوان خانه‌ای ۵۶ متری را با کلی ذوق و عشق بازسازی کردند. آنها خانه نقلی‌شان را با ترفندهای زیرکانه به فضایی بزرگ‌تر از واقعیت تبدیل کرده و با خوش‌سلیقگی تمام فضای‌های خانه را از هم مجزا کردند. حالا آن خانه ۱۲ سال ساختِ پر از اشکال، به یک مکان دنج برای زندگی و پذیرایی از ‌مهمان‌ها تبدیل شده است. این بازسازی حدود ۱۵ میلیون تومانی خرج روی دست‌شان گذاشت اما خودشان می‌گویند که «ارزشش را داشت». آنها همه‌چیز خانه را تغییر دادند؛ از کابینت و کفپوش گرفته تا شیرآلات و گچبری‌های اضافی. فریور اصالتا اصفهانی است و فضای سنتی و آبی فیروزه‌ای چشمنوازی در کل خانه جریان دارد. دیوارها هم کار خانم خانه است. اینجا همه‌چیز برای یک عاشقانه آرام مهیاست. شما هم با ما همراه شوید تا در جریان ایده‌های ریز و درشت این زوج جوان برای طراحی داخلی خانه‌شان قرار بگیرید.با ما همراه باشید .

ما خانه را در ذهن‌مان طراحی کرده بودیم. محل قرارگیری تمام وسایل را روی کاغذ آوردیم و می‌دانستیم آنها دقیقا قرار است در کجا قرار بگیرند. ایده اصلی‌مان تفکیک فضاهای داخلی خانه از یکدیگر بود. می‌خواستیم تا می‌توانیم از نظم‌دهنده‌ها برای وسایل و خرده‌ریزه‌های زندگی‌مان استفاده کنیم. برای همین این کمد-کتابخانه را سفارش دادیم. محل اصلی قرارگیری تلویزیون هم همین‌جاست و مبل تختخواب‌شو را روبه‌روی آن گذاشتیم. هر بار که بخواهیم فیلم ببینیم یا ‌مهمان داشته باشیم، مبل را باز می‌کنیم و یک فضای اساسی برای لم دادن و استراحت کردن به وجود می‌آید.

بخشی بین هال و آشپزخانه، فضایی بدون کارکرد و بدون استفاده بود. فریور تصمیم گرفت این بخش را به آشپزخانه هدیه دهد و فضای آنجا را بزرگ‌تر کند. برای اینکه کف را هم‌سطح کنیم، حدود ۱۰سانت ارتفاع آن به وسیله سیمان بالا آوردیم و کف را با کاشی‌های لاجوردی پوشاندیم. در خط پایانی هم از آجرها استفاده کردیم و حد فاصل آنها را رنگ‌آمیزی کردیم. چون جعبه برق روی دیوار کنار آشپزخانه بود و نمی‌توانستیم برای حذفش از روی دیوار بلایی سرش بیاوریم با کمک چوب و همین آجرها یک قاب برایش درست کردیم تا هماهنگی بیشتری بین کف و دیوار ایجاد شود. هرکسی از هال به آشپزخانه نگاه می‌اندازد، حس خوب حوض‌های وسط خانه برایش تداعی می‌شود. آلوار آلتو از بنیانگذاران معماری مدرن می‌گوید: ﻫـﯿﭻ‌ﭼﯿـز ﮐﻬﻨﻪ‌ای ﻫﺮﮔﺰ دوباره جدید نمی‌شود؛ همان‌طور که ﮐﺎﻣـﻞ ﻧﺎﭘﺪﯾﺪ ﻧﻤﯽﺷﻮد. ﻫرچیزی ﮐﻪ زﻣﺎﻧﯽ وﺟﻮد داﺷـﺘﻪ ﺑـﻪ شکلی ﺗﺎزه ﭘﺪﯾﺪار می‌شود؛ یعنی دوباره و دوباره در شکلی جدید ظاهر می‌شود.

ایده اصلی ما برای طراحی دکوراسیون خانه حول اصل مهمی به اسم خانواده می‌چرخید. در خانه‌های قدیمی، خانه براساس نیاز اهل خانه طراحی می‌شد اما حالا در دوره جدید وقتی خبری از متراژهای بالا برای خانه و اجرای طرح‌های اندرونی و بیرونی نیست باید با فکر و ایده این فضاها را طراحی کرد تا آدم‌های این خانه، مهم‌تر از هرچیز دیگری «آرامش» داشته باشند. ما هم همه تلاش‌مان را کردیم تا با امکاناتی که داشتیم بتوانیم این تفکیک فضا را انجام دهیم و زندگی را در این واحد به جریان بیندازیم.

دیوارهای بخش ورودی و پذیرایی را با کاغذدیواری‌ها تفکیک کردیم. ورودی خانه باید روشن باشد و ما هم برای همین از کاغذ سفید با راه‌های آبی استفاده کردیم. در چوبی قهوه‌ای را از داخل سفیدرنگ کردیم تا تناسب بیشتری داشته باشد. کفپوش‌های خانه گرما را زیاد می‌کنند و در کنارشان فرش‌هایی با طرح اصیل ایرانی این حس گرم خانواده ایرانی را دوچندان می‌کند.

یکی از دوستان‌مان در نورپردازی خانه حسابی کمک‌مان کرد. ما ایده‌هایی در ذهن داشتیم و او در اجرا همراهی‌مان کرد. برای نور خانه از رنگ‌های سرد و گرم در کنار هم استفاده کردیم تا ترکیب دلنشین‌تری را ایجاد کنیم. نور گرم را در فضاهای اصلی به‌کار بردیم و در نورهای مخفی از رنگ نور سرد استفاده کردیم.

قفسه کتابخانه و میز تلویزیون را سفارش دادیم و خودمان آن را سرهم کردیم؛ یعنی یک دیوار کامل را با این قفسه‌های چوبی پوشاندیم تا هم بتوانیم از فضای داخل کمدها حسابی استفاده کنیم و هم ‌مهمان‌های‌مان در این بخش از خانه با انواع وسایل تزیینی و نوستالژیک‌مان سرگرم شوند. ما علاقه فراوانی به کتاب داریم و کتابخانه پر و پیمانی ترتیب دادیم. تلویزیون پارس قدیمی را هم از انبار بیرون آوردیم و کلی خاطره را برای همه زنده کردیم. انواع تیله و دوربین‌های نگاتیوی هم خاطرات خوشی را از کودکی و نوجوانی‌مان به یادمان می‌آورد و توجه هر ‌مهمانی را به خودش جلب می‌کند.

برای فضای غذاخوری مثل رسم بیشتر آدم‌ها سراغ میزهای ناهارخوری هشت نفره نرفتیم. فضای کوچک بین آشپزخانه و پذیرایی را به محل سرو غذا اختصاص دادیم. فضا را اندازه گرفتیم و دقیقا برای همان ابعاد میز و نیمکت چوبی و سنتی‌ سفارش دادیم. در دو طرف میز چهار نفر می‌نشینند و دو، سه صندلی با طرح گبه را هم برای مواقعی که ‌مهمان بیشتری داریم به دور میز اضافه می‌کنیم. قبلا در ورودی آشپزخانه دیواری گچبری شده‌ طاق‌مانندی قرار داشت که در اولین قدم آن را کوبیدیم و حذف کردیم. فضای میز و نیمکت‌مان دقیقا در کنار کابینتی قرار دارد که به جای آن طاق در نقش جداکننده‌ فضای آشپزخانه از هال، بازی می‌کند. گاهی اگر برای صرف غذا به فضای بیشتری احتیاج داشته باشیم از این پیشخوان استفاده می‌کنیم.

در کل خانه از یک رنگ چوب قهوه‌ای گرم استفاده کردیم اما فضای بین کابینت‌ها را سفید انتخاب کردیم تا فضای آرام‌تری ایجاد شود. تزیین اصلی در آشپزخانه هم مربوط به شیشه‌های ساده‌ای است که با انواع و اقسام حبوبات و دمنوش‌های ایرانی پر شده و کوتاهی و بلندی‌شان مثل یک نت موسیقی است که بالا و پایین می‌رود.

ایده اصلی‌مان برای سرویس بهداشتی صاف کردن کف و کمک به بزرگ‌تر نشان دادن آن بود. برای همین از کاشی‌های استخری استفاده کردیم و در اطراف دیوار کف را به سمت بالا ادامه دادیم. این‌طوری با یک خطای بصری فضای کف بزرگ‌تر نشان داده می‌شد.

طراحی دکوراسیون خنک برای رهایی از گرما

ترفندهای دکوراسیون: همان طور که ما آدم ها کم کم برای فصل تابستان و گرما آماده می شویم باید به فکر آماده کردن دکوراسیون داخلی خانه ها برای فرار از گرما هم باشیم. مطمئن باشید اگر این کار را انجام دهید امسال گرمای فصل ها و ماه های گرم برای تان لذت بخش تر خواهد شد.  در این مطلب می خواهیم به شما ترفندهای دکوراسیونی را نشان دهد که به وسیله آن ها می توانید با گرما مقابله کنید و شرایط آسایش بیشتری را برای خودتان در فصل های گرم پدیدی بیاورید. 

رنگ های روشن برای دکوراسیون داخلی خانه در فصل گرما 

خوب است که در آستانه فصل های گرم سال، برای خانه هایمان هم تن پوشی از رنگ های روشن در نظر بگیریم، درست همان طور که خودمان در این فصل ها از این رنگ ها استفاده می کنیم. رنگ های روشن گرمای کمتری را در خود نگه می دارند. دیوارهای خانه، قاب پنجره ها، پرده ها و حتی رو مبلی های می توانند در فصل های گرم، رنگ های روشن داشته باشند. 

پارچه های نازک برای دکوراسیون داخلی خانه در فصل گرما 

حالا که صحبت از پارچه های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل شد، بیایید همین جا ایده مربوط به آن ها را با هم بررسی کنیم. بهتر است در فصل های گرم، پارچه های ضخیم و با بافت های متراکم را کاملا فراموش کنید، چرا که این پارچه ها مانع از کوران هوا در خانه می شوند و همین مساله می تواند در فصل های گرم آزار دهنده باشد. به طور مثال می توانید پرده های خانه را از جنس حریرهایی با رنگ های روشن در نظر بگیرید یا برای رومبلی های تان پارچه هایی با بافت های درشت استفاده کنید. اگر در مورد پارچه های رومبلی احتیاج به کمک دارید، پیشنهاد می کنم سری به مطلب انواع پارچه رومبلی را قبل از خرید بشناسید بزنید. 

استفاده از گیاهان خانگی در دکورسیون داخلی خانه در فصل گرما 

حتما شما هم تجربه هوای سنگین خانه در فصل های گرم را دارید، اما این مشکل یک راه حل دوست داشتنی دارد و آن هم استفاده از گل و گیاهانی است که به شما در تصفیه هوای خانه تان کمک خواهد کرد. چیدانه قبلا در مطلبی به اسم گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل تعدادی از این گیاهان را به شما معرفی کرده است. این گیاهان علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی خانه تان؛ به شما در تهویه هوا و تجربه یک هوای مطبوع در فصل های گرم کمک خواهد کرد. 

پنجره هایی با سایبان های مختلف برای فصل های گرما 

قبل از این که فصل گرما سر برسد، برای پنجره های خانه تان سایبان درست کنید. سایبان های رنگی و زیبا که مانع از این می شوند که نور آفتاب به خانه تان برسد. اگر هم مایل هستید راجع به سایبان ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنم مطلب سایبان برقی ، سایه ای خنک در تراس، آلاچیق و مغازه را حتما بخوانید. این مطلب شما را با انواع سایبان های برقی که می توانید برای فضای بیرونی خانه تان استفاده کنید، آشنا می کند. 

پوشاندن پنجره ها با مات کننده های شیشه 

برچسب شیشه مات کن، راه حلی آسان برای حفظ حریم خصوصی است، اما این تنها کاربرد آن ها نیست. شما می توانید از این برچسب ها برای کاهش دمای داخلی خانه تان استفاده کنید. این برچسب ها وقتی روی شیشه های خانه تان می نشینند، باعث می شوند تا نور خورشید به صورت مستقیم به داخل خانه وارد نشود و از این رو باعث کاهش دمای داخلی خانه می شوند. 

آبنمای خانگی، راه حلی برای فرار از گرما 

آب همیشه برای انسان ها نشانه ای از آرامش و طراوت بوده است. وجود عنصر آب در خانه علاوه بر تاثیر روانی مثبت می تواند به شما کمک کند تا روزهای گرم تان لذت بخش تر سپری شود. این آبنماها هم می توانند در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده شوند هم در فضای بیرونی خانه تان. مطلب زیباترین آبنماها برای باغ و دکوراسیون منزل شما، بهتردر این مورد راهنمایی تان می کند. 

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کنیم؟

دیوار: کاغذ دیواری ها آن قدر دنیای گسترده ای دارند که هر چه راجع به آن ها بنویسیم باز هم کم است.امروز هم می خواهیم کاغذ دیواری ها را از جنبه دیگیر بررسی کنیم، می خواهیم ببینیم کاغذ دیواری ها را باید در کل خانه استفاده کرد یا نه باید از آن فقط در بعضی قسمت های خانه استفاده کرد. پر واضح است که برای تصمیمی در مورد چنین چیزی باید شرایط دکوراسیون و پتانسیل های فضا و خیلی چیزهای دیگری را که در این مطلب به آن ها اشاره می شود را مد نظر قرار دهیم، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

رنگ یا کاغذ دیواری؟ 

امکان ندارد که بخواهید دیوارپوش برای خانه تان انتخاب کنید و این سوال برای تان پیش نیاید که رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ خب به طور قاطع نمی توان گفت که رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری، هر کدام از آن ها مزایا و معایبی دارند که شما باید آن ها را بررسی کنید و هر کدام که بیشتر با شرایط خانه تان جور بود را انتخاب کنید. برای این که با این موضوع بیشتر برای تان حل شود مطلب رنگ یا کاغذ دیواری؟ مسئله این است را حتما بخوانید. 

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کنیم؟ 

جواب این سوال کاملا بسته به مساحت خانه شما دارد، اگر خانه ای کوچک دارید و اصرار هم بر استفاده از کاغذ دیواری ها دارید باید این را بدانید که نباید کل خانه تان را کاغذ دیواری کنید. این کار خانه تان را کوچک تر نشان می دهد، مخصوصا اگر کاغذ دیواری ها دارای طرح های بزرگ باشند. به طور مثال در عکس بالا؛ شاید بهتر بود برای چنین فضایی کاغذ دیواری با طرح های کوچک تر و رنگی روشن تر استفاده می شد. تیرگی رنگ و طرح های بزرگی که مقیاس آن ها اصلا با ابعاد و اندازه اتاق جور در نمی آیند همه و همه دست به دست هم داده اند که این اتاق دلگیر باشد. البته این مشکل با گذاشتن آینه کمی تا قسمتی حل شده است. ببینید که انتخاب درست چقدر می تواند در تجربه فضایی شما تاثیر گذار باشد. 

کاغذ دیواری های باهوش 

کاغذ دیواری ها می توانند بسیار هوشمند باشند، اگر شما در انتخاب آن ها هوشمندانه عمل کنید. اگر در خانه تان نقطه عطفی دارید که می خواهید آن را بیشتر به نمایش بگذارید از کاغذ دیواری ها استفاده کنید. مثلا پشت شومینه ها بهترین جا برای جلوه گری کاغذ دیواری ها است. آن ها توانایی آن را دارند که شومینه خانه تان را تبدیل به یک قسمت خاص در دکوراسیون داخلی منزل تان کند. یادتان باشد که اگر از کاغذ دیواری ها به صورت تکه ای استفاده کنید هوشمندانه تر و زیبا تر جلوه می کنند. 

کاغذ دیواری های طرح دار برای دکوراسیون داخلی خانه 

اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار برای دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید، سعی کنید فقط در یک سری از دیوارهای خاص از آن ها استفاده کنید. مثلا دیوارهایی که بغل آن ها پنجره وجود دارد یا دیوار امتداد دیگری ندارد. حضور طرح های زیاد در خانه باعث می شود تا بعد از مدتی دکوراسیون داخلی خانه تان کسل کننده شود. 

کاغذ دیواری های خاص، فضاهای خاص 

از کاغذ دیواری ها برای تاکید بر فضاهای خاص و ارزشمند در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. این ترفند دکوراسیونی مخصوصا در خانه هایی با پلان باز به شدت کاربردی هستند و می توانند به عنوان جدا کننده هایی فضایی هوشمند عمل کنند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۹ روش برای طراحی دکوراسیون منزل با پلان باز

کاغذ دیواری ها عیب و ایرادات خانه شما را می پوشانند 

اگر در خانه تان فرورفتگی و یا برجستگگی خاصی دارید که نمی دانید با آن ها باید چه کار کنید، بهترین راه این است که آن ها را با استفاده از کاغذ دیواری های زیبا بپوشانید و یا به اصطلاح کاور کنید. همین کار باعث می شود تا شما به قدرت کاغذ دیواری ها پی ببرید. 

یک طرح یا چند طرح برای کاغذ دیواری ها 

ممکن است وقتی با دنیای سراسر طرح و رنگ کاغذ دیواری ها روبرو می شوید گمراه شوید که باید کدام رنگ و طرح را انتخاب کنید، اصلا شاید هم چند طرح و رنگ را تهیه کنید، اما باور کنید این تعدد رنگ و طرح ها جز بر هم زدن تعادل و خوانایی دکوراسیون داخلی خانه تان هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت. اگر هم می خواهید از طرح های مختلف استفاده کنید باید فضاهای انتخابی شما کاملا تفکیک شده و مجزا باشند تا تداخل این طرح و رنگ ها آزار دهنده نباشد. 

هنر بانوی خوش سلیقه ایرانی در تزیین غذا

خانه داری: صفحه اینستاگرام روژان را که باز می‌کنی ضعف می‌کنی از دیدن آن همه غذاهای خوش رنگ و لعابی که عکس‌شان آنجا هست. از همان لحظه اول هم متوجه می‌شوی که روژان حسابی از انجام دادن این کار لذت می‌برد؛ چون می‌شود نظم، ترتیب و وسواسی که برای تزیین غذا‌ها و حتی چیدمان آنها که برای گرفتن عکس‌ها به خرج داده را با همان نگاه اول متوجه شد. بیایید با هم چرخی در صفحه اینستاگرام روژان بزنیم و از ایده‌های او برای تزیین غذاها استفاده کنیم؛ البته به غیر از ایده‌های تزیین غذا در این صفحه اینستاگرام روژان هم می‌توانید کلی هم دستورهای غذایی جدید یاد بگیرید.با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با هم با تفکرات روژان بیشتر آشنا شویم.

صبحانه‌ای به خوشمزگی هنر ایرانی

یکی از اولین عکس‌هایی که می‌بینی، سینی صبحانه‌ای است که محتوایش شامل یک قوری شاه عباسی، یک استکان کمر باریک و یک نیمرو داخل ماهیتابه رویی است و همین‌طور ظروف کوچکی که داخل‌شان گوجه، خیار، پنیر و گردوست. زیبایی این سینی با چند قطعه نان تازه تکمیل شده است. نکته جالب اینکه سینی حصیری حسابی با رومیزی بته‌جقه‌ای هماهنگ است و به زیبایی هر چه بیشتر آن کمک می‌کند. درست کردن این سینی کار خاصی ندارد؛ فقط باید به خودتان زحمت دهید و کمی در کابینت‌ها دنبال ظرف‌های زیبای‌تان بگردید؛ همین.

کشک بادمجان، نان تازه و سبزی‌های خوشمزه

به قول خود روژان وقتی ‌مهمان هنرمند داری غذایی مانند کشک بادمجان به کمکت می‌آید. راست می‌گوید، مخلفاتی که برای تزیین کشک بادمجان استفاده می‌شود به شما کمک می‌کند اثری هنری خلق کنید؛ مثل یک تابلوی نقاشی از جنس سیر داغ، نعناع داغ و حتی گردو.

عصرانه‌های خوش‌رنگ و لعاب

روژان آنقدر از انجام این کار لذت می‌برد که حتی از کنار تزیین کیک‌های عصرانه هم به‌سادگی نمی‌گذرد و برای آنها هم وقت می‌گذارد؛ حتی اگر شده این تزیینات به ریختن کمی کرم سفید همراه چند پر سبزی معطر و دستمال سفره‌های رنگارنگ ختم شود.

قورمه‌سبزی به سبک خانم‌های باسلیقه

اگر می‌خواهید به سبک خانم‌های باسلیقه ایرانی قورمه‌سبزی را تزیین کنید، می‌توانید از روژان کمک بگیرید. او خورش را در قابلمه‌ای مسی قدیمی می‌پزد تا حسابی لعاب بیندازد. بعد هم با انتخاب ظرف‌هایی از همان جنس مخلفات کنار قورمه‌سبزی را به آن اضافه می‌کند؛ کاسه رویی برای سالاد شیرازی و سبزی‌های تازه، کاسه‌های سفالی آبی لاجوردی برای فلفل، ترشی، شور و پارچ‌های مسی برای دوغ خنک و گوارا. به همین سادگی می‌توانید یک ناهار خوشمزه را در کنار خانواده میل کنید.

تزیین سوپ‌های خوشمزه

خیلی‌ها فکر می‌کنند تزیین سوپ‌ کار سختی است اما روژان بار‌ها و بارها در عکس‌های مختلف نشان داده که اتفاقا سوپ‌ها می‌توانند تزیینات زیبایی داشته باشند؛ مثل همین سوپی که با زرشک تزیین شده است. رنگ قرمز زرشک‌ها حسابی به رنگ زرد خردلی سوپ می‌آید و باعث می‌شود شما به خاطر همین ترکیب رنگی زیبا هم میل و علاقه شدیدی به خوردن آن داشته باشید.

ظرف‌های سنتی برای خوراکی‌های سنتی

روژان استعداد عجیبی در انتخاب ظرف‌های مناسب برای خوراکی‌های مختلف دارد؛ مثلا وقتی قرار است عصرانه باقلوا همراه چای نوش جان کند، آن را در ظرف آبی لاجوردی با طرح و نقش‌های ایرانی می‌گذارد و چای را در قوری سفالی شاه عباشی‌اش دم کرده و در استکان کمر باریک کوچکش میل می‌کند. به نظر من خوردن باقلوا با این اصالت بیشتر به آدم می‌چسبد.

غذاهای نارنجی، بشقاب‌های سفید

حالا که صحبت از انتخاب ظرف‌های روژان شد، بیایید یکی دیگر از ایده‌هایش را با هم ببینیم. منظورم عکسی است که بشقاب‌های ماکارانی را نشان می‌دهد که ظاهرا بسیار هم خوشمزه است. می‌بینید ماکارانی‌های خوش‌رنگ داخل بشقاب‌های سفید حسابی جلوه‌گری می‌کند. یکی از رازهایی که باعث می‌شود غذاهای شما خوشمزه‌تر و زیبا‌تر به نظر برسد، شناخت رنگ‌ها و ترکیبات متناسب با آنهاست.

مخلفات کنار غذا را دست‌کم نگیرید

بعضی وقت‌ها هم که حوصله نداشتید به ظرف‌هایی با ظاهر‌ مختلف پناه ببرید و از آنها کمک بخواهید. آن وقت دیگر لازم نیست کاری بکنید؛ فقط مخلفات کنار غذا را در ظرف‌های با ظاهر‌های مختلف بریزید و بقیه کار‌ها را به آنها بسپارید.

شیرینی‌های تزیین شده

یادتان هست گفتیم روژان از کنار تزیین هیچ چیزی به‌سادگی عبور نمی‌کند؟ بفرمایید این هم نتیجه‌اش؛ ببینید او چگونه با یک حرکت هوشمندانه از خود شیرینی‌ها برای تزیین و زیبایی هر چه بیشتر استفاده کرده است؟ کار سختی هم انجام نداده؛ فقط شیرینی‌های سیاه را درون ظرف‌های سفید چیده به صورتی که شبیه صفحه شطرنج شده است؛ خیلی هم ماهرانه.

فینگر‌فود‌های مینیمال

روژان از پس تزیین فینگرفودها و غذاهای مینیمال هم به خوبی برمی‌آید یا برای آنها بستری مناسب در نظر می‌گیرد؛ درست مثل همین تخته‌های چوبی که برای رول میگو‌ها در نظر گرفته یا از ترکیبات جذاب استفاده می‌کند مانند گوجه‌های قرمزی که حسابی در کنار کاهوهای درشت خرد شده به چشم می‌آیند.

۷ بهشت دیدنی در ایران برای سفرهای اردیبهشتی

سفر با معماری: به نظر من در خانه ماندن، آن هم در فصلی مانند اردیبهشت اصلا جایز نیست. اردیبهشت؛ ماه سفر است، ماه گشت و گذار و تجربه لذت های وصف نشدنی است. اصلا باید ماه اردیبهشت را باید ماه دید و بازدید از ایران نامید. اگر نمی دانید که در این ماه باید به کجاها سفر کنید تا بیشتر لذت ببرید، ما به شما تعدادی از این مقاصر سفر را که مختص اردیبهشت هستند را معرف می کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دشت دریاسر، بهشت اردیبهشت ایران 

آدرس: مازندران، تنکابن، جاده دو هزار،دو راهی امامزاده قاسم 

منطقه تنکابن در غرب استان مازندران یکی از آن مکان هایی است که حتما باید به آن سر بزنید و از آن دیدن کنید مخصوصا دشت دریاسر را که به بهشت اردیبهشت ایران معروف است. این دشت یکی از خیره کننده ترین منطقه های ایران اسن. در فصل بهار این دشت تن پوشی سراسر زرد رنگ به تن می کند و زیبایی بی بدیلی را به نمایش می گذارد. در کف این دشت، ده چشمه وجود دارد و یکی از دلایل سرسبزی این دشت هم وجود این چشمه ها است، به طوری که در فصل بهار که آب چشمه ها زیاد است نمی توان جای خشک در کف دشت پیدا کرد. 

آبشا آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه، آبشار محصور شده در میان درختان انجیر 

آدرس: ۲۷ کیلومتری هادی‌شهر و در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان

آسیاب خرابه نام یکی از مکان های دیدنی شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی است. این مکان شامل آبشارهای کوچک و بزرگی است که سرچشمه آن ها معمولا کوه کیامکی در بالای چشمه است. سطح آبشار از خزه ها و گیاهان رونده آبی پوشیده شده است و منظره چشم نوازی را ایجاد کرده است. آسیاب‌خرابه، آسیابی آبی بوده است که سال‌ها پیش مورد استفاده مردم منطقه می‌گرفت ولی هم‌اکنون به دلیل تخریب قسمت‌های عمده آن کاربردی ندارد و به همین دلیل به «آسیاب‌خرابه» شهرت یافته است. ارتفاع آسیاب ۱۰ متر و مساحت محوطه پایینی آن ۲۰۰ متر مربع است. هوای مطبوع و منظره های سرسبز و دیدنی از جمله ویژگی هایی است که شما را به این منطقه می کشاند. شاید برای تان جالب باشد بدانید که این منطقه توسط درختان اجیر با فرم های مختلف محصور شده است. 

شهرستان محلات

شهرستان محلات، هلند ایران

آدرس: استان مرکزی، جاده دلیجان، محلات

نام شهرستان محلات با نام گل عجین شده است. اصلا این شهرستان را به نام شهر گل و یا پایتخت گل ایران می دانند. حالا فکرش را بکنید که در اردیبهشت که ماه جلوه گری گل ها است، به این شهرستان سفر کنید. حتی از فکر به این موضوع هم به وجد می آیم. در این شهرستان دهکده گلی وجود دارد که به نوعی هیجان انگیز ترین قسمت سفر به محلات خواهد بود. در این دهکده می توانید انواع کاکتوس ها، گل و گیاهان خانگی و گیاهان زینتی را تهیه کنید. علاوه بر این دهکده گل که مطمئن هستم شما را حسابی حیرت زده خواهد کرد، در این شهرستان غارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها هم دیدن کنید. 

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی کرج

آدرس: کرج، خروجی پیکانشهر، بیست متری دوم سرو آزاد، بلوار مراتع، موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور

این باغ زیبا که از جاذبه های گردشگری استان البرز به شمار می رود، در داخل بوستان تفریحی شهید چمران کرج واقع شده و یکی از دیدنی ترین مکان ها در فصل اردیبهشت است. باغ گل‌ های کرج دارای بخش‌ های متنوعی از جمله محوطه پرچین‌ های تو در تو،‌ کلکسیون گل های رز، آمفی تئاتر رو باز، قفس پرندگان، آلاچیق، رستوران، کافی شاپ، آبشار و فرش گل و گیاه می‌باشد. این فرش گل و گیاه یکی از بارزترین زیبایی های باغ گل کرج است. مساحت فرش گل در باغ گل‌ های کرج، ۲۷۰۰ متر مربع و طراحی آن برگرفته از نقش خطیبی تبریز است. گل‌های این فرش شامل گل‌ های پوششی، فصلی و دائمی است که این گل‌ها با امکان دید از زاویه بالا در فرش گل طراحی شده‌ اند همچنین با توجه به تنوع آب و هوایی و تغییر فصل، گل‌ های این فرش نیز در فصول مختلف بازپیرایی شده و هم اکنون با پوششی از گل‌ های لاله همراه شده است. 

جاذبه های گردشگری سرعین

سرعین، شهر چشمه های آب گرم 

شهر سرعین یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است که شهرت خود را مدیون چشمه های آب گرمش است. این چشمه های آب گرم معمولا از کوه سبلان سرچشمه می گیرند که خود یکی از دلایلی است که شما را مجاب می کند تا به این شهرستان زیبا سفر کنید. این شهر ارتباط نزدیکی با کوه سبلان دارد و به همین دلیل در روزهای اردیبهشتی سال، این شهر زیبای ترین چشم اندازها و مناطق طبیعی را به خود می بیند. پس شما هم این فرصت را غنیمت بشمارید و تا اردیبهشت تمام نشده است، سری به این شهر زیبا بزنید. 

طاق بستان در کرمانشاه

کرمانشاه، جاذبه های دیدنی، مناطق بکر 

استان کرمانشاه هم یکی از آن مکان هایی است که باید در اردیبهشت به آن سر بزنید. این استان در عین کوهستانی بودن بسیار سرسبز و با طراوت است. این استان دارای مناطق طبیعی است که از دیدن آن ها نفس در سینه تان حبس خواهد شد. دشت های وسیع و سرسبز با انواع گونه های گیاهی، جاذبه های تاریخی در دل همین دشت های وسیع این استان را تبدیل به یکی از منحصر به فرد ترین استان ها و مکان ها برای سفر در اردیبهشت کرده است. 

باغ های شیراز

خوشا شیراز و وضع بی مثالش...

خب این مورد هم که نیاز به توضیح ندارد، فکر می کنم کسی نباشد که نداند اردیبهشت ماه شیراز است. اصلا اگر اردیبهشت شیراز را ندیده باشید و بوی بهار نارنج های تازه را حس نکرده باشید، اردیبهشت را نفهمیده اید. شیراز در اردیبهشت ذره ذره بهار را به جانتان تزریق می کند. وقتی در باغ های سرسبز شیراز در اردیبهشت قدم می زنید تازه معنی زندگی را می فهمید، باغ های شیراز ، تکه هایی کوچک از بهشت هستند که پیشنهاد می کنم آن ها را در اردیبهشت ببینید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با اصول فنگ شویی

این روزها همه دنبال رسیدن به آرامش هستند. همین‌ است که انواع و اقسام روش‌های مراقبه و آرامش بخشی در زندگی زیاد شده‌اند. همراه با طرفداران میلیونی‌شان. یکی از شیوه‌های باستانی چینی که برای حفظ تعادل و رسیدن به آرامش به کمک مردم امروز آمده، فنگ‌شویی است. روشی قدیمی که هر گوشه از خانه را تبدیل به فضایی آرام و بدون تنش می‌کند.آن هم با تمرکز روی چیدمان خاص منزل و فراهم کردن فضایی برای چرخش نیروهای مثبت جاری. این وسط شاید هیچ فضایی در خانه از نظر حفظ آرامش مهم‌تر از اتاق خواب نباشد. به عقیده چینی‌ها با استفاده از قوانین چینی می‌توان به رابطه عاطفی سازنده و احساس آرامش بالایی رسید. فنگ‌شویی به شما می‌گوید که با به کار بردن چه ترفندهایی اتاق خواب‌تان را در برابر هجوم انرژی‌های منفی حفظ کنید و به آرامش محض برسید.با چیدانه همراه باشید .

۱. تخت باید پشتی چوبی داشته باشد

در اصول فنگ‌شویی هر تختی باید حتما یک پشتی خوب داشته باشد. این وسط بهترین‌ تخته‌های پشتی فنگ‌شویی آنهایی هستندکه قوی و محکم‌اند و از چوب ساخته شده‌اند. تخته پشتی تخت‌های امروز گاهی دارای روکش‌های خاص از جنس چرم یا پارچه و... هستند که البته آنها هم باید محکم و در عین حال ظریف باشند تا مبادا جلوی جریان انرژی را در اتاق خواب بگیرند. وقتی شما به خواب می‌روید، بدن‌تان وارد یک کار ترمیمی روی تمامی سطوح خودش می‌شود. در این میان سر نیاز به یک پشتی خوب دارد؛ یک پشتی مستحکم برای حمایت و تکیه مانند پشتی یک صندلی که وقتی زمان زیادی روی آن می‌نشینید، پشت شما خسته نمی‌شود. پس برای اینکه سرتان در خواب آرام بگیرد حتما تختی با پشتی چوبی بلند انتخاب کنید.

۲. یک تشک خوب تهیه کنید

این روزها انواع و اقسام تشک‌های طبی و غیر طبی به بازار آمده‌اند که باید در خرید آنها حسابی دقت به خرج دهید. یادتان باشد دقت در این زمینه مانند یک عمر سرمایه‌گذاری برای برای کمر و پشت‌تان است. لازم است روی تشکی سرمایه‌گذاری کنید که بهترین خواب و استراحت را برای‌تان به همراه داشته باشد. هر چه در شب بهتر بخوابید، در روز انرژی و سلامتی بیشتری خواهید داشت. پس با این اوصاف دل به قانون فنگ‌شویی بدهید و سراغ تشک دست دوم نروید. معلوم نیست چه انرژی‌هایی از صاحب قبلی با تشک دست دوم به شما منتقل می‌شود!

۳. فضای زیر تخت را خالی بگذارید

برای اینکه جریان انرژی فنگ‌شویی متعادل در اتاق جریان داشته باشد باید فضای زیر تخت را خالی بگذارید. در واقع برای اینکه انرژی بتواند در تختخواب شما جریان پیدا کند باید تختخواب ارتفاع مناسبی داشته باشد. معمولا این روزها زیر تختخواب‌ها کشو و کمدهای کوچک و بزرگ دارند. شاید این کار برای جبران فضاهای اندک جاسازی در خانه‌های امروزی مناسب باشد اما بر اساس قانون فنگ‌شویی جلوی جریان انرژی در اتاق گرفته می‌شود. موقع خواب باید انرژی دورتادور بدن در جریان باشد که اگر زیر ‌تختخواب بسته باشد،این جریان انرژی دیگر اتفاق نمی‌افتد. پس از تلنبار کردن لوازم اضافه زیر تخت دست ‌بردارید. البته اگر دنبال یک خواب خوب شبانه هستید.

۴. تختخواب از در دور باشد

تختخواب را در قسمتی از اتاق‌خواب قرار دهید که به‌طور مورب از در دور باشد. حتی بهتر است تختخواب با در، در یک خط مستقیم نباشد. قانون فنگ‌شویی می‌گوید که وقتی در تختخواب دراز کشیده‌اید باید قادر به دیدن در باشید اما نباید در امتداد آن قرار بگیرید. این در که قانون فنگ‌شویی از آن حرف می‌زند، می‌تواند در اتاق، بالکن یا پاسیو، حمام یا کمد باشد. ایده‌آل این است که تختخواب به‌طور مورب نسبت به هر دری و در گوشه‌ای از اتاق‌خواب قرار بگیرد. اگر تختخواب شما در نزدیکی در قرار بگیرد، ممکن است با حضور ناگهانی کسی به اتاق شما غافلگیر و شگفت‌زده شوید. هر چه از در دورتر باشید، بیشتر آماده چیزی هستید که ممکن است اتفاق بیفتد. دلیل اینکه تختخواب باید دور از در قرار بگیرد، شاید همین باشد. در بهترین شرایط وقتی از خواب بیدار می‌شوید، در اتاق باید در خط مستقیم دید شما باشد تا این احساس را پیدا کنید که به زندگی مسلط هستید؛حسی که فنگ‌شویی نسبت به آن تاکید زیادی دارد.

۵. پشت تخت به دیوار باشد نه پنجره

علاوه بر اینکه لازم است برای تخت یک پشتی خوب انتخاب کنید، لازم است پشتی تخت را هم به یک جای ثابت و مستحک تکیه دهید. همیشه سعی کنید تختخواب خود را پشت به دیوار قرار دهید. این طوری سرتان بیشتر از همه در آرامش شبانه قرار می‌گیرد. قرار دادن تخت پای پنجره اصلا مناسب نیست برای اینکه وقتی زیر پنجره خوابیده‌اید، انرژی شخصی شما ضعیف‌تر از همیشه است. در این حالت تخت هیچ پناه درست و مناسبی ندارد و در واقع چیزی از شما حمایتی نمی‌کند.

۶. تعادل در دو طرف تخت ایجاد کنید

همیشه سعی کنید لوازم اتاق را در دو طرف تخت طوری بچینید که تعادل در اتاق حفظ شود. مثلا همیشه دو چراغ رومیزی در دو طرف تختخواب قرار دهید تا موقع خواب در اتاق‌ تعادل برقرار باشد. در واقع تعادل اتاق خواب می‌تواند در حفظ روابط فردی هم موثر باشد. در این مواقع حتی لازم است سعی کنید نور دو آباژور کنار تخت هم شبیه هم و ملایم باشد. این تعادل برای ایجاد مرکزیت در فضا و به ویژه برای ایجاد یک ارتباط مساوی و متعادل در اتاق‌هایی که دو نفر در آن زندگی می‌کنند، بسیار مهم است. این وسط مطلوب‌ترین این است که چراغ‌ها گرد باشند تا مبادا انرژی درون اتاق را قطع کنند.

۷. تخت را دور از تلویزیون بگذارید

اسمش روی آن است. اتاق خواب. بنابراین باید از هر وسیله‌ اضافی در اتاق خواب بگذرید. اگر هم به خاطر کمبود فضا زمانی مجبور شدید در اتاق خواب وسایلی اضافی بگذارید، سعی کنید، تختخواب خود را از تلویزیون، میز تحریر و. . . دور کنید. البته بهتر است تلویزیون و میز تحریر را هیچ وقت در اتاق خواب نگذارید تا اتاق‌خواب‌تان جایی شود که به معنای واقعی کلمه بتوان در آن استراحت کرد و به آرامش رسید. تا جایی هم که می‌توانید موقع شب روی تلویزیون یا میز تحریر را با یک پارچه بپوشانید.

۸. به محل آینه و تختخواب دقت کنید

نباید آینه را در جایی قرار دهید که تختخواب یا درهای کمد در آن دیده شوند. البته آینه در اتاق خواب از لوازم ضروری و جدانشدنی است پس اگر راهی برای خلاصی از آن در این موقعیت ندارید، حداقل روی‌ آن را با پارچه بپوشانید تا زمان خواب بتوانید به آرامش برسید. یک افسانه چینی داشتن آینه در اتاق خواب زوج‌ها را منع می‌کند چرا که به عقیده چینی‌ها آینه نشانی از خیانت است. البته آینه‌ها چون نمادی از انرژی مضاعف هستند باید از اتاق خواب‌ها دور باشند تا زود‌تر و راحت‌تر به آرامش رسید و گرنه در اصول فنگ‌شویی به داشتن آینه در هر فضایی غیر از اتاق خواب تاکید زیادی شده است.

 ۹. تخت را زیر تیرهای سقف نگذارید

خیلی از خانه‌های امروزی ترجیح می‌دهند تیرهای سقفی چوبی داشته باشند. فضای طراحی مدرن است و هزار و یک دلیل دیگر اما اگر پابند فنگ‌شویی هستید باید حواس‌تان باشد که تختخواب‌تان را زیر تیرهای چوبی افقی سقف نگذارید. حتی بهتر است زیر تیرهای آهنی و افقی سقف هم نخوابید. یک تیر چوبی افقی ممکن است باعث احساس فشار روی شما شود و اختلال خواب بیاورد. این وسط اگر انتخاب دیگری هم ندارید سعی کنید روی این تیرهای چوبی بیرونی را با پارچه بپوشانید یا دو شیار از جنس بامبو را از آنها آویزان کنید و سر آنها را رو به پایین بگیرید. این کار باعث دور کردن انرژی‌های غیرضروری از سمت تیرهای افقی می‌شود.

۱۰.نه از آب‌نما خبری باشد نه آکواریوم

آب در فنگ‌شویی عنصری مهم است اما جای آن در اتاق خواب نیست. در اتاق خواب نباید نه خبری از آکواریوم و تنگ‌ماهی باشد و نه آب نما و. . . حتی نصب تابلوهایی که نمای آب و رودخانه و. . . دارند هم در اتاق خواب مجاز نیست. می‌دانید چرا؟ به عقیده چینی‌ها قرار دادن آب یا تصویر آن در اتاق خواب باعث بروز مشکلات مالی می‌شود. پس اگر به فنگ‌شویی باور دارید، این یک قانون را هم بپذیرید و بی‌خیال آب‌نماها در اتاق‌تان شوید تا دزدها به خانه‌تان نزنند.

۱۱. جای گل در اتاق خواب نیست

تا جایی که می‌توانید گل‌ها و گیاهان را از اتاق‌خواب‌تان خارج کنید. البته گیاهان اصلا عناصر بدی نیستند و در اصول فنگ‌شویی جای خاصی دارند اما گیاهان دارای مقادیر زیادی عنصر یانگ هستند و به همین دلیل انرژی زیادی در اتاق‌خواب ایجاد می‌کنند که ممکن است خواب را از چشم‌های شما بگیرد. این وسط اگر فضای دیگری برای نگهداری از گل‌ها سعی کنید موقع خواب آنها را از دید خودتان دور کنید. این طوری حداقل کمتر انرژی دریافت می‌کنید و چشم‌های‌تان آرام می‌گیرد.

۱۲. چسباندن تخت به دیوار ممنوع

در اصول فنگ‌شویی هر کاری که باعث جلوگیری از جریان انرژی شود، ممنوع است؛حالا چه به هم ریختگی و شلوغی دور تا دور تخت باشد چه مانعی مانند دیوار که راه رفت و آمد از یک طرف تخت را گرفته باشد. می‌گویند بنابر قوانین فنگ‌شویی چسباندن تخت به خصوص تختخواب‌های دونفره به دیوار یک اشتباه بزرگ است چرا که در این حالت دیگر انرژی «چی» قدرت چرخیدن ندارد و در کل‌ داخل در و دیوار سرگردان می‌ماند. به عقیده چینی‌ها تخت دو نفره‌ای که یک سمت آن به دیوار باشد،یعنی اینکه رابطه زن و شوهر کم‌کم وارد یک تله می‌شود. انگار یکی در گوشه‌ای از زندگی همیشه محصور مانده است.

۱۳. تلویزیون‌ها را دور کنید

شاید لازم باشد در خانه‌ای‌ میز کار یا رایانه‌های رومیزی با مانیتورهای بزرگ‌شان را در اتاق خواب جا داد اما خیلی کم پیش می‌آید کسی مجبور به گذاشتن تلویزیون در اتاق خواب باشد. پس اگر دوستدار فیلم هستید و مقید به اصول فنگ‌شویی باید بین این دو یکی را انتخاب کنید. چرا که بنابر قوانین فنگ‌شویی تلویزیون‌ها در اتاق خواب به خاطر ایجاد میدان مغناطیسی ناسالم آرامش محیط را از بین می‌برند. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید، پوشاندن آن با پارچه در زمان خواب است. بهترین کار هم قرار دادن آن در کمد و جاسازی آن است که حداقل در زمان خواب با بسته شدن در کمد دیگر هیچ انرژی مغناطیسی مزاحمی بیرون نیاید.

۱۴. کتابخانه بزرگ در اتاق نگذارید

همه دوست دارند که در موقع خواب دو سه خطی از متن مورد علاقه‌شان را بخوانند و به خواب بروند اما واقعیت این است که جای کتابخانه اصلا در اتاق خواب نیست. البته قرار دادن دو سه جلد کتاب در اتاق ایرادی ندارد اما جا دادن حجم زیادی کتاب با کتابخانه‌های بزرگ چوبی یک اشتباه بزرگ است و مسیری برای از بین بردن آرامش در فضایی که فقط برای استراحت تعبیه شده است، نه مطالعه و تحقیق! اگر ناگزیر به قرار دادن کتاب‌های زیادی در اتاق هستید باید بی‌خیال خواب خوب شبانه هم باشید. کتاب‌های زیاد در اتاق خواب نشانی از به هم‌ریختگی و آشفتگی ذهنی است.

۱۵. از رنگ‌های خاص استفاده کنید

استفاده از عنصر آتش در اتاق خواب و حتی محل کار در اصول فنگ‌شویی تاکید زیادی شده است. در محل کار قرار دادن طیف رنگ‌های آتشین می‌تواند انرژی حامی را به سمت شما بکشاند و شوق و اشتیاق رسیدن به اهداف را در شما صد چندان کند. در اتاق خواب هم داستان زیاد فرقی ندارد. قرار دادن رنگ‌های آتشین در اتاق خواب فضایی رمانتیک به وجود می‌آورد و علاقه زوج را هم زیادتر می‌کند. چینی‌ها به رنگ‌هایی با پایه آتش،رنگ عشق هم می‌گویند. این رنگ‌ها طیف‌هایی از قرمز، نارجی، بنفش، صورتی و زرد پررنگ هستند که می‌توانند در همه جزییات اتاق خواب استفاده شوند.

۱۶. رنگ‌های خنثی را فراموش نکنید

درست است که رنگ‌های آتشین برای چینی‌ها نشانه عشق و محبت هستند و مناسب برای اتاق زوج‌های جوان اما این وسط طیف خاصی از رنگ‌ها وجود دارند که صرفا برای حفظ آرامش و راحتی خواب شبانه در اصول فنگ‌شویی تعریف شده‌اند و رعایت آنها می‌تواند در داشتن یک خواب آرام بی‌هیچ انرژی مزاحمی نقش داشته باشد. طیف رنگ‌های آب روشن، صورتی کمرنگ، سبز روشن و بنفش می‌تواند بعد از یک روز شلوغ کاری آرامش محض به شما ببخشد به خصوص اگر در سرویس خواب از آنها استفاده شود.

۱۷. حواس‌تان به نور باشد

برای داشتن یک اتاق خواب مطابق با استانداردهای فنگ‌شویی لازم است  حواس‌تان به نور اتاق هم باشد. فضای آرام اتاق خواب نیازی به نور زیادی ندارد پس لازم نیست از چراغ‌های هالوژن و مهتابی یا لامپ‌های قوی در آویزهای سقفی استفاده کنید. اصلا باید بی‌خیال چراغ‌های سقفی شوید. بهترین نور برای اتاق خواب نور آباژور است و در روز هم نور طبیعی. برای همین داشتن پرده‌های سبک در اتاق خواب برای داشتن نورهای طبیعی روز در فنگ‌شویی یک قانون است وگرنه می‌توان پرده‌ها را ضخیم کرد و اتاق را تاریک‌تر از حد لازم.

۱۸. بین پنجره و در قرار نگیرید

در زمان چیدمان اتاق خواب باید در موقعیت پنجره و در اصلی اتاق دقت کنید. درها و پنجره‌ها در اصول فنگ‌شویی بسیار مهم هستند و توجه به موقعیت آنها در برابر هر کدام از اشیای فضا اهمیت زیادی دارند. تا جایی که ممکن است باید سعی داشته باشید تختخواب‌تان بین پنجره و در قرار نگیرد. این طوری شما در میانه جریان انرژی چی قرار می‌گیرید و یکجورهایی مانع سر راه آنها هستید. اگر راهی غیر جا دادن تخت بین این دو ندارید،لازم است حتما برای پنجره‌ها پرده‌هایی ضخیم انتخاب کنید. از خوابیدن روبه‌روی پنجره‌ها هم دوری کنید. خوابیدن جلوی پنجره بر اساس قانون فنگ‌شویی خوابی آشفته برای‌تان می‌آورد.

۱۹. تناسب را حفظ کنید

تعادل و تناسب در فنگ‌شویی اهمیت زیادی دارد به خصوص در اتاق خواب که باید موقعیت تخت در اتاق با هر چهار گوشه دیوار در تناسب باشد. همیشه سعی کنید فضای اطراف تخت در برابر باقی اشیا در تناسب باشد یعنی اندازه آن از هر طرف به یک اندازه باشد. طوری که هر کسی بتواند به راحتی دور تا دور اتاق بچرخد بدون اینکه مانعی مانند تخت یا باقی لوازم مزاحم باشد. این وسط مساله‌ای که اهمیت زیادی دارد، دوری از شلوغی و به هم ریختگی زیاد اتاق است. برای رسیدن به قانون تعادل باید تا جایی که می‌توانید اتاق خواب را خلوت و  دور از وسایل اضافی نگه دارید.

۲۰. عکس‌ها بروند در آلبوم

در قانون فنگ‌شویی نصب کردن تعداد زیادی تصویر اعضای خانواده یا افراد سرشناسی که به آنها تعلق خاطر دارید، در فضای اتاق خواب اصلا درست نیست. در نهایت فقط می‌توان یکی دو تصویر کوچک قاب گرفته را روی پاتختی‌ها گذاشت اما نصب تصاویر خودتان یا خانواده‌تان روی دیوار بیشتر از اینکه یاد و خاطره آنها را برای‌تان زنده کند، سرشار از انرژی منفی است. زل زدن آدم‌ها به چهره شما در موقع خواب آرامش را از شما می‌گیرد. در اصول فنگ‌شویی مناسب‌ترین تصویر برای اتاق خواب تصویری قاب شده از طبیعت است و بس!