دکوراسیون داخلی گلفام

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

تلفن تماس:36334141-031
تلفکس:38585141-031
همراه: 09131864653

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

وسایل دست ساز چوبی با هنر بانوی کارآفرین ایرانی!

خلاقیت در خانه: هنر ایرانی علاوه بر عظمت ذاتی اش، هنوز در زندگی ما جریان دارد و باعث خلق هنرهای جدیدی می شود. با چیدانه باشید تا با هنر اصیل ایرانی در دست سازهای چوبی نرگس نارحسین خانی آشنا شویم.


هنر عشق است و عشق نه آن است که آید به زبان. در میان رنگ‌ها و نقش‌های خیالت غرق می‌شوم و از تو سپاسگزارم که بی‌درنگ همچون نسیمی دست مرا می‌گیری و از مشغله‌های ذهنی دنیای مدرن به ژرفای سنت و اصالت ایرانی می‌بری. عجب دنیای بی‌رنگ و احساسی است دنیای سرد و تاریک مدرن!

دنیای نرگس و نقاشی

نرگس نارحسین خانی متولد تهران است. این بانوی هنرمند از ۹ تا ۱۵ سالگی شاگرد استاد آغداشلو بوده و در حضور مرحوم فرضی‌نژاد کار با آبرنگ را فراگرفته است. او به خاطر علاقه وافری که به هنر و نقاشی داشته به هنرستان هنرهای تجسمی تهران رفته و در دانشگاه نیز رشته گرافیک را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده است. این بانوی هنرمند به ایرانی بودنش افتخار می‌کند و در تمام کارهای هنری‌اش که شامل کار با نقاشی، چوب، پارچه و آینه است، از طرح‌ها و رنگ‌های اصیل ایرانی به گونه جدید، نوظهور و مدرن استفاده می‌کند که در جامعه هنری این سبک کار را «پست‌مدرن» می‌گویند.

تلفیق هنر نقاشی و نجاری در دست سازهای چوبی!

وی از کودکی علاقه زیادی به کار با چوب داشت و کارهای هنری پدر مزید بر علت شد تا پس از مدتی گام در این مسیر بردارد؛ اما گامی بسیار متفاوت با دیگران. بافت بی‌نظیر موجود در چوب و حس گرمای وجودی این مصالح وی را بر آن داشت تا چوب را همچون خمیر مجسمه‌سازی که به‌راحتی با دستان مجسمه‌ساز جان می‌گیرد به عنوان ماده اولیه انتخاب کند و سپس با تراشیدنش و تلفیق آن با نقش‌های رنگی و ایرانی و آینه‌های رنگی که از ارسی‌های ایرانی برگرفته، محصولی ناب و جدید خلق کند و چه بی‌اندازه در این کار موفق بوده و به هدفش که همواره خلق وسیله‌ای دکوراتیو و کاربردی بوده، رسیده است.

اصالت چوب در دست‌سازهای افرا

باید یادآوری کرد او در ابتدا وسایل چوبی را از نجاری تحویل می‌گرفته و سپس با ساختن رنگ‌ها و زدن طرح‌های متناسب با  کاربرد وسیله چوبی آن را به وسیله‌ای دکوراتیو و بی‌نظیر تبدیل می‌کرده است. اما در حال حاضر و با گذشت زمان، در ابتدا با مطالعه سبک‌ها و بررسی آثار، ایده‌پردازی کرده و تصویر وسیله چوبی را ترسیم می‌کند و سپس با سفارش به نجار و حتی حضورش در نجاری و حساسیت بالا در تراشیدن وسیله چوبی به پرداختن رنگ و نقش بر آن مشغول می‌شود. از دست‌سازه‌های این بانو در حالی که بسیار ظریف و ویژه هستند، اغلب در کارهای خانه استفاده می‌شود؛ دست‌سازه‌هایی که حتی قابلیت شست‌وشو هم دارند.

دست ساز چوبی، طرح‌هایی از هنر اصیل ایرانی

افرا درخت مورد علاقه‌ نرگس نارحسینخانی است؛ به همین علت اسم برند خود را افرا انتخاب کرده و تمامی مجموعه‌های هنری‌اش به اقتضای موقعیت طراحی یا ایده دارای نام است؛ مجموعه‌هایی بی‌نظیری همچون:

  • دوشنبه بعدازظهر انیس‌الدوله
  • مجموعه هفت رنگ
  • مجموعه گل و مرغ و ترنج
  • مجموعه قرطاس (دست‌خط)

دوشنبه بعدازظهر انیس‌الدوله

دوشنبه بعدازظهر انیس‌الدوله اسم یکی از مجموعه‌ جعبه‌های ایشان است که مربوط می‌شود به دوران قاجاریه. علت نامگذاری این مجموعه این بود که وی در روز دوشنبه مشغول طراحی این ایده بوده است.

مجموعه هفت رنگ

ایده‌های این مجموعه را از کاخ گلستان و کاخ مقدم گرفته است. ایده‌های این طرح نیز ترکیبی از کاشی‌کاری‌های صفویه، زندیه و قاجاریه است.

مجموعه گل و مرغ و ترنج

در این مجموعه نیز از تصاویر پرندگان در کارها استفاده شده است.

مجموعه قرطاس (دست‌خط)

از نامه‌ها و دست خط‌های قدیمی در طرح‌های این مجموعه استفاده کرده است.

پارچه مخمل در دکوراسیون منزل گرم و دوست داشتنی شما!

پرده و لوازم پارچه ای: پارچه مخمل به دلیل بافت خاص، نرمی و لوکس بودنش می تواند در دکوراسیون خانه به گونه ای استفاده شود که فضای داخلی را انحصاری و ویژه کند. پرده های سنگین و بسیار لوکس مخملی برای پوشاندن پنجره، گرما و ظرافت را وارد دکوراسیون منزل می کنند و فضای ایجاد شده نشان می دهد که چگونه به سادگی می توان پارچه مخمل را وارد دکوراسیون خانه کرد. ولی باید گفت راهکارهای بیشتری برای استفاده از پارچه مخمل در دکوراسیون خانه وجود دارد. نکاتی را دنبال کنید تا کاربرد بیشتری از پارچه مخمل را به منزل شما بیاورد:

پارچه مخمل در دکوراسیون داخلی منزل

برای استفاده از پارچه مخمل در دکوراسیون می توانید آن را در کنار چوب در مبلمان استفاده کنید. در مبلمان قدیمی استفاده از پارچه مرسوم بوده و سعی می شده بیشتر از رنگ هایی استفاده شود که با الهام از طبیعت پدید آمده باشند. پایه های چوبی مبلمان در کنار پارچه مخملی رویه مبل و آن هم به رنگ کرم و قهوه ای ترکیبی فوق العاده به نظر می رسد.

بد نیست قبل از خرید انواع پارچه رومبلی را بشناسید!

اگر از در طراحی داخلی خانه خود از کفپوش سرامیک و مرمر استفاده کرده اید، باید بگوییم مبلمان مخمل در این گونه فضاها انتخاب بسیار خوبی است تا لطافت و ظرافت نرمی پارچه مخمل به محیط گرما ببخشد. به جرات می توان گفت هیچ پارچه دیگری نرمتر و بهتر از پارچه مخمل برای کوسن نیست.

پارچه مخمل: بازی بافت پارچه ها

پارچه مخمل به عنوان متریالی سرشار از درخشندگی، می تواند به عنوان تزیین و مکمل، در کنار دیگر پارچه ها مانند کتان استفاده شود. جنس های مختلف مانند پارچه چرم، پارچه نخی و ابریشم در تنالیته های رنگی سفید، خاکستری، قهوه ای در جوار هم ترکیب زیبایی به جای می گذارند.

پارچه مخمل در دکوراسیون اتاق خواب

آیا فکر نمی کنید مهمترین فضای خانه که نیاز به حس صمیمت و گرما دارد، اتاق خواب باشد؟ زمانی که مقدار کمی از پارچه مخمل را در دکوراسیون اتاق خواب خود به کار ببرید تاثیر آن را کاملا احساس نخواهید کرد. تعداد کوسن های مخملی روی تخت خواب خود را افزایش دهید تا ظاهر نرم پارچه مخمل، تاثیر مناسب خود را در صمیمت اتاق خواب بروز دهند.

در دکوراسیون اتاق خواب به رنگ خنثی می توانید از کوسن مخملی با رنگی متضاد استفاده کنید. با این کار بافتی متفاوت را وارد اتاق خواب کرده اید و بدون اینکه تغییر چندانی در سبک خود ایجاد کرده باشید، دکوراسیون اتاق خواب را جذاب تر کرده اید.

پارچه مخمل به شکل نیروی دریایی

زمانی که پارچه مخمل را به سبک نیروی دریایی و به رنگ سرمه ای و سفید استفاده می کنید، علاوه بر تیره و عمیق شدن فضا، طراحی سلطنتی و با شکوه پدید می آید. پارچه مخمل به رنگ سرمه ای را در فضاهای شلوغ خانه مانند نشیمن و غذاخوری که همیشه لوازم و وسایل زیادی وجود دارد، استفاده کنید تا آرامش بیشتری به دکوراسیون ببخشد.

پارچه مخمل به رنگ های گوناگون

شجاع باشید و از کاناپه مخملی زرشکی رنگ و یا قرمز در دکوراسیون نشیمن استفاده کنید. مبلمان مخملی شاید در نگاه اول به نظر کدر و از مد افتاده برسند ولی تنالیته قرمز و استفاده از رنگ گرم در فضای داخلی، خانه را مدرن کرده و مبلمان مخملی شما را در هر فضایی برجسته می کند.

اگر در دکوراسیون منزل شما رنگ های خنثی وجود دارد و یا حتی به سبک سنتی طراحی شده است، استفاده از رنگ هایی کاملا متفاوت و متضاد مانند رنگ صورتی و سرخابی در کنار رنگ خنثی، هیجان ایجاد می کند. رنگ صورتی و سرخابی را می توانید در رویه مبلمان و همچنین در کوسن ها استفاده کنید. از تابلوهای تقاشی مدرن خود بر روی دیوار غافل نشوید.

اگر فضای داخلی خانه شما به سبک روستیک است، باید بگوییم که مبلمان چستر سرخابی مخملی به خوبی می تواند در کنار الوارهای چوب و همچنین آجرهای کار شده دیوار فضا را نو نوار کند.

قلمرو پارچه مخمل

هنوز در وارد کردن پارچه مخمل به دکوراسیون خانه تردید دارید؟ پیشنهاد می کنیم پارچه مخمل را در رنگ خنثی به منزل بیاورید و از لوازم دکوری شروع کنید. کوسن های مخملی و خاکستری یا کرم رنگ سبک دکوراسیون شما را بر هم نمی زنند.


نکات پیشنهادی در نگهداری پارچه مخمل

  • اگر روی پارچه مخمل آب یا هر مایع دیگری ریخته شد، هرگز برای تمیز کردن آن دستمال را محکم و با فشار روی پارچه مخمل نکشید چرا که بافت های آن ساییده شده و از بین می رود.
  • از حوله یا پارچه جاذب رطوبت استفاده کنید و آن را روی مخمل خیس قرار دهید تا رطوبت را جذب کند.
  •  اجازه دهید پارچه مخمل مرطوب در مجاورت هوا خشک شود.
  • ضربه های شدید بر روی پارچه مخمل می تواند پرزهای ریز آن را آسیب بزند.
  • اگر پرز یا تارهای مو به پارچه مخمل چسبیده باشد و یا احساس کردید گرد و غبار روی کوسن مخملی رنگی تان نشسته است، از جاروبرقی استفاده کنید تا بدون آسیب به بافت نرم پارچه مخمل پرز، مو و گرد و خاک را از روی مخمل بزداید.

دکوراسیون خانه های بدون مبل، ۸ ایده مدرن و کم هزینه!


نشیمن: حضور مبل در دکوراسیون فضای نشیمن شاید یکی از الزمات و لوازم ضروری به نظر برسد، امروز  می خواهیم به گذشته های دور برگردیم و دکوراسیون خانه های بدون مبل را با هم بررسی کنیم، پس با این مطلب همراه باشید تا با هم ایده های چیدمان خانه های بدون مبل را بررسی کنید و با آن ها بیشتر آشنا شویم.


دکوراسیون خانه های بدون مبل

دکوراسیون خانه های بدون مبل: استفاده از پشتی

شاید اولین ایده برای دکوراسیون خانه های بدون مبل استفاده از پشتی و جایگزین کردن آن ها برای فضای داخلی تان باشد. توجه داشته باشید که با کمی خلاقیت می توانید پشتی های مدرن را جایگزین پشتی های قدیمی کنید و ظاهری مدرن به فضای نشیمن تان ببخشید.

دکوراسیون خانه های بدون مبل

پشتی ها می توانند ظاهر های متنوعی داشته باشند، به طور مثال می توانند ترکیبی از تشک و چند کوسن بزرگ و کوچک باشند، که مطابق با سلیقه ی خود با منظم و یا بدون نظم در کنار هم چیده شوند و چیدمان خانه ی بدون مبل شما را زیبا و چشم نواز کنند.

دکوراسیون خانه بدون مبل

برای نشیمن هابی همانند تصویر، بهترین ایده برای دکوراسیون خانه ی بدون مبل، چیدمان شرقی است. کافی است درست همانند تصویر عمل کنید، تشک نازکی را روی زمین پهن کنید و اطراف را با کوسن و پشتی های بزرگ و کوچک پر کنید و ظاهری خاص و تازه به فضای دکوراسیون خود ببخشید.

دکوراسیون خانه های بدون مبل

دکوراسیون خانه های بدون مبل: مبل تخت ها

اگر دوست دارید پشتی های خود را کمی از سطح زمین بالاتر قرار دهید و آسایش بیشتری داشته باشید، بهترین گزینه برای دکوراسیون بدون مبل شما، تخت های چوبی می باشد که به خوبی می توانید روی آن تشک و پشتی های خود را قرار دهید و از داشتنش لذت ببرید.

دکوراسیون خانه های بدون مبل

همان طور که در تصویر می بینید انتخاب مبل تخت ها برای دکوراسیون خانه های بدون مبل و خانه های کوچک انتخاب هوشمندانه است که با استفاده از آن فضای کمتری در دکوراسیون شما اشغال می شود.

چیدمان خانه بدون مبل

دکوراسیون خانه های بدون مبل: استفاده از تشک

با کمک چند تشک همانند تصویر می توانید به سادگی به دکوراسیون خانه های بدون مبل خود هویت ببخشید. این تشک ها علاوه بر اینکه آسایش را برای شما به همره می آورد مقرون به صرفه تر از مبلمان معمولی نیز می باشد و می توانند با هزینه ی بسیار کم فضای دکوراسیون تان را بچینید.

چیدمان خانه بدون مبل

با استفاده از تشک ها می توانید فضایی گرم و صمیمی برای فرزندان خود ایجاد نمایید و آن ها را از اتاق هایشان به فضای عمومی تر خانه یعنی نشیمن بیاورید. این مدل از دکوراسیون بهترین ایده برای دکوراسیون داخلی ویلاها و همچنین اتاق تلویزیون می باشد.

چیدمان خانه بدون مبل

دکوراسیون خانه های بدون مبل: استفاده از پوف ها

ایده ی دیگری که در دکوراسیون خانه های بدون مبل می توانید از آن کمک بگیرید استفاده از پوف ها می باشد این پوف ها به اشکال و جنس های مختلف در بازار موجود است حتی می توانید آن ها را خودتان بسازید و چیدمان خانه ی بدون مبل تان را به سلیقه ی خودتان انجام دهید.

خانه تاریک خود را روشن کنید، ۸ ایده ساده و هوشمندانه!

ترفندهای دکوراسیون: نور یکی از عوامل اصلی جذابیت و چشمگیر تر شدن هر دکوراسیونی می باشد. قطعا شما هم تمایل به زندگی در یک خانه تاریک و کم نور را ندارید، نور باعث ایجاد سرزندگی و نشاط در محیط زندگی شما می شود، بنابراین اگر شما هم تمایل دارید در یک فضای سرزنده و روشن زندگی کنید با این مطلب همراه باشید تا با هم با ترفندهای روشن تر کردن خانه های تاریک بیشتر آشنا شویم، با ما همراه شوید.


دکوراسیون داخلی نشیمن با مبلمان ایرانی

روشن کردن خانه های تاریک: انتخاب رنگ های روشن  

اولین راه حل برای روشن تر کردن خانه های تاریک انتخاب رنگ سفید و روشن برای دیوارها در فضاهای داخلی می باشد. انتخاب رنگ سفید می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضا و همچنین روشن تر شدن فضا کمک شایانی کند. اگر دوست دارید رنگ های روشن دیگری را برای فضای دکوراسیون خود انتخاب کنید می توانید به مطلب انواع رنگ سفید در دکوراسیون منزل را بشناسید! سری بزنید و با انواع رنگ سفید در دکوراسیون منزل بیشتر آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی کلاسیک نشیمن

روشن کردن خانه های تاریک: انتخاب مبلمان ساده و روشن

انتخاب مبلمان سفید و بدون طرح راه حل دیگری برای روشن تر کردن خانه های تاریک می باشد. همچنین توجه داشته باشید هر قدر فضای شما خلوت تر باشد روشن تر و دلباز تر به نظر خواهد رسید. بنابراین اگر خانه ی کوچک و کم نوری دارید از انتخاب طرح ها و نقوش شلوغ برای لوازم و وسایل خود پرهیز کنید.

میز غذاخوری شیشه ای در دکوراسیون منزل

روشن کردن خانه های تاریک: انتخاب پرده های حریر و نازک

روش دیگری که می توانید با کمک آن خانه ی تاریک خود را روشن تر کنید انتخاب پرده های حریر و نازک برای پنجره ها می باشد. این پرده ها نور را به خوبی در فضای خانه ی شما پخش می کند، و فضای لطیف تری را در دکوراسیون داخلی شما به وجود می آورد.

آینه های دکوراتیو هنرکده کریستال

روشن کردن خانه های تاریک: استفاده از آینه

با کمک آینه ها می توانید روشنایی دکوراسیون خود را دو برابر کنید، بهتر است آینه را در مقابل یک منبع نور مثل لوستر نصب کنید تا علاوه بر بزرگ نمایی فضا با کمک آن به سادگی بتوانید خانه ی تاریک خود را روشن تر کنید.

طراحی اتاق خواب روشن

روشن کردن خانه های تاریک: استفاده از نورپردازی به رنگ روشن

همان طور که در بندهای قبل گفته شد انتخاب مبلمان و رنگ های روشن، به روشن تر کردن خانه های تاریک کمک بسیاری می کند. اما در میان انتخاب نور سفید برای نور پردازی و روشنایی می تواند در روشن تر شدن فضای داخلی شما تاثیر بیشتری داشته باشد.

دکوراسیون کلاسیک خانه کاری از گروه معماری دکوکو

روشن کردن خانه های تاریک: استفاده از کاشی و سرامیک

برای روشنایی فضاهایی مانند آشپزخانه می توانید از کاشی و سرامیک های براق استفاده کنید، کاشی و سرامیک به خوبی نور را منعکس می کنند و فضای داخلی ما را روشن تر می کند بنابراین بهتر است برای خانه ی تاریک خود کاشی و سرامیک را جایگزین پارکت های تیره کنید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن در ساختمان مسکونی عمید 2

روشن کردن خانه های تاریک: استفاده از کابینت های گلاس

کابینت های های گلاس به دلیل خاصیت انعکاس نور به خوبی می تواند به روشن تر شدن خانه تاریک شما کمک شایانی کند، اگر می خواهید در باره ی این کابینت های جذاب بیشتر بدانید بهتر است به مطلب چرا کابینت های گلاس؟! رجوع کنید و اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایید.

نورپردازی آشپزخانه

روشن کردن خانه های تاریک: استفاده از نورگیرهای سقفی

نورگیرها و روشنایی های سقفی یکی از راه حل هایی است که می تواند به طور اساسی روشنایی فضای شما را دو برابر کند، پس اگر اقدام به بازسازی و یا ساخت خانه های خود کردید بهتر است استفاده از نورگیر سقفی برای روشن کردن خانه های تاریک خود را فراموش نکنید.

انواع پرده آشپزخانه در طراحی داخلی خانه!

آشپزخانه: پرده یکی از تزیینات و در عین حال از ملزومات هر فضا است و به همه بخش های دکوراسیون خانه شما زیبایی می بخشد. یکی از فضاهایی که در خانه به علت کارکرد ویژه اش به پرده مناسب نیاز دارد، آشپزخانه است. ایده های گوناگونی برای پرده آشپزخانه وجود دارد که می تواند آشپزخانه را دنج تر و جذابتر کند. همچنین می تواند شما را برای رسیدن به ظاهری از دکوراسیون آشپزخانه که می پسندید، نزدیکتر کند. پس اگر در برنامه دکوراسیون خانه خود می خواهید پرده آشپزخانه خود را تعویض کنید، ما را دنبال کنید تا ایده هایی برای پرده آشپزخانه را به شما معرفی کند:


برای انتخاب پرده در هر فضای خانه گزینه های زیادی وجود دارد و بر اساس سلیقه، خلاقیت و علاقه افراد سبک مورد پسندشان وارد دکوراسیون منزل می شود. پرده جدا از زیبایی و تزیین کردن خانه، نقش مهمی در ایجاد احساس امنیت و حریم خصوصی ایفا کرده، خانه را در برابر گرما و سرما محافظت می کند و میزان نور طبیعی که وارد خانه می شود را فیلتر کرده و نور ورودی را کنترل می کند.

با اضافه کردن پرده به آشپزخانه و با فیلتر کردن نور خورشید، سایه ایجاد می شود. استفاده از والان های چین خورده یکی از ایده هایی است که می توان برای سبک های دکوراسیون مختلف به کار برد. پرده تزیینی در قسمت جلو کوتاهتر به کار برده شده و در قسمت پشتی پرده ای اغلب از جنس حریر یا پارچه نازک برای عبور نور نصب می شود.

حالا به خوبی خواهید دانست که چگونه دکوراسیون آشپزخانه را قلب خانه کنید!

پرده آشپزخانه: آشپزخانه کلاسیک

آشپزخانه کلاسیک فقط دارای مبلمان و کابینت کار شده نیست. پرده آشپزخانه به سبک کلاسیک هم جزییات تزیینی دارد، پارچه های زیبا و مجلل چند لایه و روی هم که آویز و منگوله های آن نشان از سبک کلاسیک دارد.

در آشپزخانه به سبک کلاسیک با کابینت چوبی می توان از پرده ضخیم تر هم استفاده کرد. مانند آنچه در تصویر بالا می بینید می توان سبک جمع شدن و کنار زدن پرده را به گونه ای انتخاب کنید که هم خوانی بیشتری با تزیینات و وقار سبک کلاسیک داشته باشد.

پرده آشپزخانه: پرده ای از حریر

پارچه حریر طرح دار به عنوان پرده آشپزخانه را می توان در ترکیب با حریر ساده در پنجره های متعدد آشپزخانه استفاده کرد. زمانی حریر را به عنوان پرده به کار ببرید، نور بیشتری را وارد فضا می کنید.


اگر آشپزخانه شما به رنگ های گرم مانند زرد، نارنجی و قرمز دکوراسیون شده باشد، باید بگوییم که رنگ های اشتها آوری را انتخاب کرده اید. در این صورت بهتر است پرده آشپزخانه شما ساده و بدون تزیینات اضافی باشد چون با رنگ های پر رنگ و شاداب آشپزخانه، تزیینات دیده نخواهند شد.

پرده مدل اپرای اتریشی بهتر است برای پنجره های کوچک استفاده شود. پارچه حریر این مدل پرده به آشپزخانه زیبایی می دهد. با دو نوار می توان این مدل پرده را جمع کرد. در پنجره دیگری که در تصویر میبینید پرده ضخیم و بلندی که روی زمین کشیده شده است، در ترکیب با حریر مکمل پرده پنجره دیگر آشپزخانه است.

پرده آشپزخانه: پرده به سبک رومی

پرده آشپزخانه به سبک رومی انتخاب خوبی برای این فضا است. در این مدل پرده پارچه ای صاف و بدون چین با دو نوار پارچه ای جمع می شود.

پرده آشپزخانه: آشپزخانه مدرن

در بیشتر خانه های مدرن از پرده ضخیم استفاده می شود. این نوع پرده با ضخامت کافی پنجره را می پوشانند و به عنوان محافظ سرما و گرما عمل می کنند.

در پنجره کوچک آشپزخانه می توان با طراحی مدلی از پرده به بزرگتر نشان دادن پنجره کمک کرد.


لزومی ندارد در آشپزخانه هایی با چند پنجره از پرده های مشابهی برای همه آنها استفاده کرد. پنجره کوچک را با پرده حریر تزیین کنید و پنجره بزرگتر را بدین صورت اجرا کنید: پرده مخمل بلند در کنار پرده حریر مشابه پنجره کوچک.

قطعا شما هم پرده هایی را دیده اید که بعد از نصب ثابت هستند و نمی توان آنها را باز و بسته کرد. پیشنهاد می شود پرده عمودی کناره های پنجره را ثابت و با رنگی هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه قرار دهید و برای اینکه مدلی متفاوت داشته باشید پرده متحرک را هم با در نظر گرفتن ترکیب رنگی فضا، به گونه بالارونده طراحی کنید که از بالا به پایین باز و بسته شود.

پرده آشپزخانه: آشپزخانه لوکس

آشپزخانه لوکس باید پرده مجلل و لوکس هم داشته باشد. با در نظر گرفتن ترکیب رنگی فضای مورد نظر، پرده آشپزخانه را با شکوه و لوکس اجرا کنید.


موکت در دکوراسیون داخلی، هر آنچه باید بدانید!

فرش و قالیچه: وقتی به فضایی وارد می شویم که کف آن نرم؛ گرم و صمیمی است، ناخودآگاه دوست داریم بیشتر در آن فضا بمانیم و از آنجا لذت ببریم. موکت یکی از انواع کفپوشی است که راحتی زیادی را برایتان بوجود می آورد و شخصیت خاصی به خانه می دهد. موکت کفپوشی است که از زمانهای بسیار دور برای عایق شدن فضاهای سرد استفاده می شده تا سطحی گرم را در زیر پا ایجاد کند که امروزه کمی تغییر کرده است. موکت اغلب برای اتاق خواب، محل مطالعه، زیر پله، راهرو و فضای نشیمن استفاده می شود. موکت از جنس الیاف جاذب بوده و سرو صدا را کاهش می دهد. باعث می شود اتاق در زمستان گرمتر و در تابستان خنکتر شود. با ما راهکارهایی را که قبل از خرید موکت باید بدانید، دنبال کنید:


کفپوش موکت چیست؟

موکت از منسوجات ضخیم و سنگینی است که برای پوشاندن سطح کف استفاده می شود. موکت می تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شده باشد که عموما شامل لایه ای از کرک و پرز در قسمت بالایی است. موکت به جهت عایق کردن فضا، ایجاد سطح کف گرم و راحت، کاهش صدا و اصافه کردن رنگ به دکوراسیون منزل استفاده می شود.

در انتخاب موکت به عنوان کفپوش به چه چیزی توجه کنیم؟

رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون و حال و هوای اتاق هماهنگ باشد. رنگ های خنثی برای اکثر فضاها مناسب هستند و رنگ های روشن تر می توانند فضاهای کوچک را بزرگتر جلوه کنند. آبی و سبز سرد رنگ، دکوراسیون آرام و ملایمی خلق می کند درحالی که قرمز تند یا رنگ های طلایی می تواند فضاهای بزرگ را صمیمی تر نشان دهند. موکت های نقش دار با رنگ های تیره، آلودگی و لکه ها را نشان نمی دهند و می توانند فضا را لوکس تر کنند.

با خود تصمیم بگیرید الیاف مصنوعی را می خواهید استفاده کنید یا طبیعی. اولویت انتخاب جنس موکت، پشم است و اغلب گرانتر و پر هزینه تر هم هست.

دو نوع پرز برای موکت وجود دارد: پرز بریده شده و تکه ای، پرز حلقوی و یا ترکیب هر دو. پرزهای بریده به علت پرزهای صاف و قائم خود ظاهر رسمی تری دارند. در پرز حلقوی، الیاف به شکل حلقه ای و  پشت سر هم قرار دارند و سطحی نرم و صاف را به وجود می آورند. 

نوعی از موکت را انتخاب کنید که بتوانید به سادگی از آن مراقبت کنید. با داشتن کودکان و همینطور حیوانات خانگی بهتر است از موکت هایی که به لکه مقاوم هستند و کمتر کثیف می شوند استفاده کنید.

استفاده از لایه اضاقی موکت را فراموش نکنید، این لایه قدرت، مقاومت و نرمی بیشتری به همراه دارد. همچنین این لایه دوام و ماندگاری موکت شما را بالا برده، ساییدگی و پارگی را کاهش می دهد و خانه شما را عایق می کند و در جذب صدا تاثیرگذار است.

مزایای کفپوش موکت

  • موکت در رنگ ها و طرح های متنوع وجود دارد تا ظاهر و احساسی زیباتر به اتاق یا دکوراسیون خانه شما بدهد.
  • زمانی که از موکت استفاده می کنید زیر پایتان احساس نرمی و گرمی می کنید و ویزگی های عایق آن باعث می شود با نگهداشتن گرما و حرارت داخل خانه در فصل سرد حفظ شده و محیط داخلی بهتری بوجود آید. در نتیجه هدر رفت و مصرف انریی هم کاهش می یابد.
  • موکت جاذب صوت بوده و سر و صدای راه رفتن یا جابجایی وسایل و مبلمان را کاهش می دهد.
  • موکت سطحی امن و مطمئن را بوجود می آورد، از لیز خوردن و زمین خوردن جلوگیری می کند و اگر قرار است زمین خوردنی هم اتفاق بیفتد روی زمین نرم می افتید!!

معایب کفپوش موکت

  • آفتاب و نور مستقیم خورشید ممکن است رنگ موکت را کمرنگ کند. ولی انواع موکت هایی که به نور خورشید مقاوم هستند، می توانند برای فضاهایی که در معرض مستقیم آفتاب قرار دارند، استفاده شوند.
  • بافت متراکم موکت، رطوبت، لکه و کپک بیشتری جذب می کند. این نکته را باید بدانید که موکت هایی که با آب از بین رفته و آسیب دیده اند، را باید هرچه سریعتر حذف کرد چون می توانند قارچ و کپک را به لایه زیرین منتقل کند و آسیب های جدی تری ایجاد کند. موکت برای فضاهای مرطوب توصیه نمی شود.
  • اگر موکت به خوبی و مرتبا تمیز نشود، می تواند حساسیت و آلرژی به گرد و خاک و آلودگی را تشدید کند.

مراقبت و نگهداری از موکت

  • موکت را مرتب با جارو برقی تمیز کنید و مطمئن شوید که به خوبی تمیز شده است.
  • لکه و کثیفی را هر چه سریعتر از روی موکت پاک کنید. با کیفیت ترین نوع موکت هم تا ۱۵ سال و با نگهداری و مراقبت خوب ماندگار است.

انواع موکت

در فضاهایی از منزل مانند تصویر بالا بهتر است از رنگ های خنثی در کفپوش موکت استفاده کنید. فضای کلی روشن بوده و به همین دلیل موکت به عنوان نقطه کانونی به چشم نمی خورد.

موکت تیره در فضای غذاخوری می تواند لکه های مواد غذایی را بپوشاند و فضای بزرگ را کمی صمیمی تر جلوه دهد. ار موکت با دوام استفاده کنید تا در مقابل پایه های صندلی و جابجایی مکرر آنها دچار مشکل نشود.

برای اتاق خواب از موکت هایی استفاده کنید که حس گرمی و راحتی ایجاد کند. موکت با رنگ روشن در تصویر بالا در برابر وسایل و سرویس تک رنگ، هماهنگی و جلوه خوبی ایجاد می کند. پرزهای برید شده رسمی بوده و با سبک سرویس خواب همخوانی بیشتری دارد.

اتاق خوابی که در تصویر مشاهده می کنید، دارای موکت بافت داری است که در مقابل کاغذ دیواری و سرویس خواب لوکس اتاق، ظاهری طبیعی بوجود می آورد.

موکتی به رنگ خاکستری تیره که در اتاق کودک استفاده شده است، با کاغذ دیواری و دایره های خاکستری رنگ روی دیوار اتاق هماهنگ است. 

موکت با پرزهای بلند، ظاهری ژولیده بوجود می آورد که در زیر پا حس خیلی خوبی ایجاد می کند. این نوع موکت معجزه ای هستند که کثیفی و آلودگی را پنهان می کنند. پس مطمئن باشید که به خوبی از این موکت نگهداری و محافظت می کنید. 

موکت طرحدار و رنگی راهرو و پله ها را تبدیل به شاخص مهمی در دکوراسیون منزل می کند. موکتی را انتخاب کنید که ساییدگی و فشار قدم های پا در اثر بالا و پاببن رفتن پله ها را تحمل کند. موکت برای پله باید ضخامتی داشته باشد که در لب پله امکان تا شدن و فرم گرفتن را داشته باشد.

میز عسلی که مبلمان تان را زیباتر می کنند!

میز عسلی که مبلمان تان را زیباتر می کنند!

مبلمان: میزهای بغل مبلی، بچه های شیطان و بازیگوشی هستند که وقتی در دکوراسیون داخلی خانه حضور دارند فضا را پویا تر و با نشاط تر می کنند و وقتی هم که نیستند، جای خالی شان حسابی معلوم است. درست است که میزهای بغل مبلی به نسبت برادر بزرگ ترشان که همان میزهای جلو مبلی هستند، جثه ی نحیف تر و ظریف تر دارند اما این باعث نمی شود تا تاثیرشان کمتر از آن باشد. آن ها حسابی دکوراسیون داخلی خانه را به هم می ریزند و زیر و رو می کنند، حتما می پرسید چگونه؟ خب ما در ادامه مطلب تمام این ها را به شما می گوید پس با ما همراه باشید.


میزهای جلو مبلی در دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک تلفیقی

میزی که در عکس بالا می بینید جزو راه حل های شگفت آور برای راحتی در خانه های کوچک است. فکر کنید که فضای کوچک دارید و همین مساله باعث می شود تا برای گذاشتن برخی از مبلمان ها با محدودیت روبرو شوید، ولی خب به راحتی می توانید با استفاده از مبلمان های چند منظوره تمام مشکلاتتان را حل کنید. میزی که در عکس بالا می بینید هم می تواند یک میز جلو مبلی خوب باشد هم می تواند تبدیل به میزهای بغل مبلی یا همان میز عسلی ها شود.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با مبلمان کلاسیک

چه کسی بهتر از خود شما می داند که کدام مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل شما مناسب تر است؟ چه کسی گفته است که شما مجبورید برای مبلمان های مستطیلی خود حتما میز های مستطیلی تهیه کنید؟ به هیچ وجه، قانون ها را بشکنید اینجا خانه شما است، این شما هستید که قانون ها را تعیین می کنید. به عکس بالا نگاه کنید، میز بغل مبلی دایره ای اتفاقا تبدیل به نقطه قوت اتاق نشیمن شده و یکنواختی آن را با حضور خود از بین برده است.

رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک کلاسیک

شما خیلی راحت می توانید خانه ای رویایی با وسایلی منحصر به فرد داشته باشید. ممکن است وقتی برای خرید میزهای بغل مبلی به بازار می روید، از دو یا چند مدل مختلف خوشتان بیاید، خب چه اشکالی دارد که همه آن ها را تهیه کنید و در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان از آن ها بهره بگیرید.

استفاده از کوزه های سنتی به جای میز بغل مبلی

یک ایده برای کسانی که از دراورهای خود خسته شدند. خیلی راحت می توانید به اون ها یک کاربری جدید مثل میز عسلی یا میز بغل مبلی بدید  تا هم برای تان مقرون به صرفه باشد، هم متفاوت. 

به میز بغل مبلی خلاقانه ای که در عکس بالا می بینید توجه کنید؟ خیی ساده از یک کوزه سفالی که روی بدنه آن حکاکی شده و یک قطعه شیشه برای روی روی آن یک میز بغل مبلی درست شده است، اگر شما هم به وسیله های دور ریختنی خودتان نگاهی دوباره بیاندازید ممکن است بتوانید میزهای بغل مبلی مورد نیازتان را خودتان بسازید.

اگر فکر می کنید میز های بغل مبلی تان با دکوراسیون خانه هماهنگی ندارد ولی از طرفی هم می خواهید ایجاد این هماهنگی برای تان مقرون به صرفه باشد، یک سطل رنگ که رنگ آن با یکی از کوسن ها هماهنگ است آماده کنید و از همان پارچه کوسن ها هم برای روی میز استفاده کنید به همین راحتی.

سعی کنید تا فراتر از آن چه که هست فکر کنید، لازم نیست حتما میزهای بغل مبلی را به تعداد زیاد تهیه کنید، حتی اگر یک عدد از آن ها را که طراحی ای خلاقانه دارد را انتخاب کنید، برنده بازی طراحی دکوراسیون هستید، به عکس بالا نگاه کنید و ببینید که این میز تا چه اندازه متفاوت است. برای این کار هم می توانید به ویترین کالاهای چیدانه سر بزنید، شاید نتوانید میز بغل مبلی مطابق عکس بالا بیابید، اما مطمئنا میز های خلاقانه با طراحی های خاص دیگر را حتما پیدا خواهید کرد.

چگونه در محیط کار خود شاد و پرانرژی باشیم؟

اتاق کار: امروزه تلاش طراحان در دنیا، خلق فضایی برای کارایی بهتر کارمندان است؛ دفتر کاری که تاثیری مستقیم بر حال و هوای کارمندان و در نتیجه میزان درآمدزایی یک سازمان خواهد داشت. از این رو بر آن شدیم تا چند سطری در مورد محیط کاری این قشر عزیز بنویسیم. با ما همراه باشید:


پارتیشن بندی اداری نفیس کاران

طراحی محیط کار ایده‌آل

چگونگی طراحی محیط کار رابطه مستقیمی با افزایش یا کاهش عملکرد سازمانی دارد؛ بنابراین در ابتدا با پرداختن به عواملی که در طراحی محیط کار باید مورد توجه قرار گیرد، آغاز می‌کنیم تا به الگوی مناسبی جهت طراحی محیط کار برسیم.

۱. درجه حرارت و رابطه آن با عملکرد کارکنان

تحقیقات نشان می‌دهد درجه حرارت عاملی است که بر عملکرد شغلی و سلامت کارکنان تاثیر مستقیمی دارد و خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مسئله در بسیاری از شرکت‌ها توسط به‌کارگیری اسپلیت حل شده است.

پارتیشن اداری شیشه ای در ساختمان اداری بهستان بهداشت

۲. تاثیر نور طبیعی در فضای اداری

استفاده از نور طبیعی در محیط کار اهمیت ویژه‌ای دارد. اگرچه امروزه نورپردازی در سطح حرفه‌ای صورت می‌گیرد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد کارمندانی که در فضایی با نور طبیعی حضور داشته و به بیرون دید دارند، روحیه‌شان بهتر است.

عکس دکوراسیون اداری دفترکار تنفس سبز

۳. تاثیر سروصدا روی عملکرد افراد در محیط کار

سروصدا رابطه‌ای آشکار با عملکرد افراد در محیط کار دارد؛ چون باعث کاهش عملکرد افراد و ناخشنودی آنها می‌شود. برای کاهش سروصدا و به حداقل رسانیدن میزان سروصداهای ناخواسته در محیط کار، توصیه می‌شود محیط، آکوستیک و مجهز به پنجره‌های دوجداره باشد.

دیوارپوش فایبرگلاس بانک کار آفرین صاحبقرانیه

۴. تاثیر رنگ در فضای اداری

موضوع مهم دیگر در طراحی داخلی یک فضای اداری، رنگ است. هرگونه استفاده نابجا از رنگ و ترکیب رنگ‌های ناهمخوان می‌تواند روی عملکرد کارکنان تاثیرگذار باشد. برای این منظور نیاز به رنگ‌هایی دارید که به شما حس و انرژی زیادی را منتقل کنند و شاداب و سرزنده‌تان نگه دارند.

عکس طراحی و اجرای فضای اداری کاویان

۵. استفاده از مبلمان اداری مناسب

مبلمان اداری جدا از رنگ و شکل ظاهری باید حالت استاندارد و آرگونومیک  داشته باشند تا در استفاده‌های طولانی‌مدت باعث خستگی کارمندان نشوند. همچنین برای ایجاد نظم در دکوراسیون داخلی دفتر کار بهتر است برای هر کارمند قفسه‌ای را در نظر بگیرید تا وسایل خود را در آن قرار دهد.

عکس نمایی از فضای داخلی دفتر اداری کابل کاری از رضا نجفیان

آراستن محیط کار توسط کارمندان

از آنجایی که کارمندان تقریبا یک‌سوم وقت خود را در اداره‌شان صرف می‌کنند، پس مهم است مکانی که در آن هستند محیطی شاداب و سرزنده باشد. از طرفی بهترین کارفرماها نیز ممکن است از فراهم کردن شرایط ایده‌آل کارمندان عاجز باشند اما همواره عواملی وجود دارد که کارمندان می‌توانند از محیط کاری خود بیشترین لذت را ببرند. در زیر توصیه‌هایی را در جهت هرچه بهتر شدن فضای کاری این عزیزان داریم. برخی از این راهکارها عبارتند از:

عکس نمونه کارهای دکورایت

۱. فرح‌بخشی محیط کار با استفاده از گیاهان

بررسی‌ها نشان داده قرار دادن گلدان کنار میز یا روی میز می‌تواند تا ۱۵ درصد میزان بازدهی کارمندان را افزایش دهد. شما می‌توانید از چند گلدان کوچک در کنار میز خود و همکاران‌تان برای ایجاد محیطی هر چند کوچک اما سبز استفاده کنید. جدا از زیباتر شدن محیط باور داشته باشید گیاهان تولیدکننده انرژی‌های مثبت هستند و می‌توانند روحی تازه به محیط کاری شما ببخشند.

طراحی داخلی دفتر کار آتلیه سبز +9 در مشهد

۲. حس تعلق به فضای کار با داشتن وسایل شخصی

داشتن یک ماگ شخصی در محیط کار یا قرار دادن قاب عکس عزیزان روی میز کار می‌تواند حس خوبی را در افراد ایجاد کند تا آنجایی که می‌توانید باید از این موارد کوچک در محیط کار استفاده کنید؛ چرا که در مجموع حس تعلق به فضا در شما ایجاد می‌شود و ساعات حضورتان در اداره را دلپذیر می‌کند.

عکس مطب پوست و زیبایی دکتر مقصود نیا کاری از بام آران مهراز

۳. دیوارهای دوست‌داشتنی دفتر کار

دیوارها همیشه در زیبا‌سازی محیط بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. شما خیلی راحت و تنها با چند تصویر و قاب می‌توانید دیوار را از فرم کسل‌کننده درآورده و باعث نشاط خود و دیگر افراد در محیط کار شوید. استفاده از تصاویر و قاب‌های مرتبط با کار می‌تواند از جمله کارهایی باشد که برای یک دیوار می‌توان انجام داد.

میز اداری همراه با پارتیشن از نمونه کارهای فیلپا سیستم

۴. بازدهی بیشتر با حریم شخصی در محیط کار

هر چند نبودن حریم باعث افزایش تماس و ارتباط کارمندان با یکدیگر می‌شود اما غالبا به خاطر عدم وجود فضایی خصوصی یا حداقل نیمه خصوصی باعث کاهش بهره‌وری و رضایت شغلی کارکنان می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود در محیط‌های اداری که فضای محدودی در اختیار است برای بازدهی مطلوب با ایجاد پارتیشن‌هایی با ارتفاع کم به تفکیک فضاها پرداخت.

طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن

۵. تغییرات کوچک با تاثیرات بزرگ

ایجاد تغییرات کوچک (مثل بردن غذای خانگی به محل کار و غذا خوردن با همکاران) در محیط کاری می‌تواند تاثیرات بزرگی بر شما داشته باشد. با وجود اینکه این تغییرات کوچک مشکلات اساسی‌تان را حل و فصل نمی‌کنند ولی قادرند با ایجاد حس خوب شما را از نظر روحی شارژ کرده و قدری از فشار روحی‌تان بکاهند. هر کاری که می‌تواند در محیط کار به شما حس خوبی بدهد را انجام دهید.

طراحی داخلی آپارتمان آجری فرناز و کوشیار، زوج هنردوست تهرانی!

فضاهای مسکونی: این روزها با اینکه جامعه با سرعت در مسیر مدرنیته در حرکت است،اما نوستالژی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. تا جایی که در منازل زوج های جوان آنچه که بیش از عناصر مدرن خودنمایی می کند دیتیل های خاطره انگیز است. منزل فرناز بادآهنگ هم از این قاعده مستثنی نیست. فرناز معمار جوانی است که همراه با همسرش کوشیار نصرالهی در آپارتمان منحصر به فردشان در جنت آباد زندگی می کنند. این آپارتمان که در طبقه پنجم یک ساختمان خانوادگی قرار دارد، از ابتدا بر مبنای ایده های ناب این زوج خلاق و هنردوست طراحی شده و به خوبی معرف سلیقه متفاوت آنهاست. این گزارش تور خانه گردی  را از دست ندهید:


برای رسیدن به آپارتمان مسیر نسبتا طولانی را طی کردم ولی آدرس سر راست بود و به راحتی آپارتمان آنها را پیدا کردم. به محض ورود به منزل آنها، متوجه دیتیل های فراوان و زیبای آپارتمان شدم، دیتیل هایی که به خوبی نمایانگر تفاوت در سلیقه و نگرش آنها بود. بعد از استقبال و پذیرایی گرم فرناز و کوشیار از من و همکار عکاسم صحبت پیرامون ایده هایشان را شروع کردیم.


خوشامد گویی به سبک آقای شیرگاز!

در کنار درب ورودی آپارتمان یک جاکفشی جمع و جور و یک آینه زیبا روی آن قرار گرفته که با یک مجسمه و چند شمع به سادگی تزیین شده است. در بالای آینه یک شیر گاز جلب توجه می کند. فرناز این شیر گاز را با عنوان "مستر گَس میلک" معرفی کرد و گفت برای اینکه جلوه زیباتری به این شیر گاز بدهد به آن شخصیت بخشیده و لباسی از کاموا به تنش پوشانده و یک عینک دودی هم به چشمش زده است. به نظر من که این شخصیت بامزه، با لبخند مهربانی به مهمانان خوشامد می گوید. 
روبروی درب آپارتمان، آشپزخانه و در سمت چپ، نشیمن منزل قرار گرفته است.

دست به کار شوید: جاکفشی های شیک و ساده برای ورودی آپارتمان!


ترکیب چوب و نور و خاطره

با ورود به نشیمن اولین نکته ای که جلب توجه می کند دیتیل های فراوانی است که با سلیقه در همه جای سالن حضور دارند و کاملا مشخص است که هر یک از آنها سوغاتی از یک سفر و یا یادگاری از یک عزیز هستند. در کنار همه اینها، استفاده از آجر برای دیوار و چوب برای کفپوش انتخاب های هوشمندانه ای هستند که حال و هوای نوستالژیک را در این خانه تشدید می کنند. انتخاب رنگ خنثی خاکستری برای مبلمان یک انتخاب هوشمندانه دیگر است. به این ترتیب امکان هماهنگی با سایر رنگ ها بوجود آمده است.

یک مبل تک نفره هم با نقش دو ماهی که نماد یین و یانگ هستند و نقاشی آن هنر دست خود فرناز است در کنار مبلمان گذاشته اند.


در بالای میز تلویزیون بطری های شیشه ای قرمز که به عنوان جاشمعی استفاده می شوند، برای حفظ تعادل بصری نصب شده اند. در کنار همه این جزییات، حضور پررنگ دستگاه گرام کنار تلویزیون به سالن جذابیت بیشتری داده است. در باره آن از فرناز سوال کردم، گفت که این گرام را از جمعه بازار خریده، سالم است و کار می کند و صفحات مختلفی را هم برای آن تهیه کرده اند.

شما می توانید با بطری های اضافی آویزهای خلاقانه بسازید!

قفسه های چوبی داخل آپارتمان با طراحی کلی فضا هماهنگ است. یکی از این قفسه ها به عنوان کتابخانه، دیگری که رو به نور است برای چیدن گلدانها که وجود فراوان آنها طراوت و سرزندگی آپارتمان را دوچندان کرده، در دو قسمت پرت و بی استفاده نشیمن طراحی شده اند. یک قفسه چوبی دیگر هم برای چیدن یادگاریها در قسمت انتهایی نشیمن گذاشته اند.


قرابه های بسیار زیبایی که با تغییر کاربریشان تبدیل به شیشه های روشنی بخش شده اند، زیبایی این قفسه را تکمیل کرده اند.

طراحی نشیمن با رنگ های جذاب

خاطره رسم های ریاضی در سقف

با ورود به نشیمن، سقف سالن به شدت جلب توجه می کند. بر خلاف سایر منازل هیچ لوستری از سقف آویزان نیست. فرناز که متوجه نگاه من به سقف شد شروع به توضیح دادن در باره این ایده جالب و ساختار شکنانه کرد : به دلیل اینکه از نور اسپات خوشم نمی آید تصمیم گرفتم برای تامین نور سالن از لوستر استفاده نکنم. علاوه بر آن با توجه به علاقه ام به فضای نمایشگاهی چراغ های ریلی را برای روشنایی سالن انتخاب کردم. اجرای این ایده کمی سخت بود و از آنجایی که مهندسی، هنر پیدا کردن راه حل در دل مشکلات است، با کمک کوشیار راه حلی برای نصب چراغ ها پیدا کردیم و زحمت نصب آنها را کوشیار به عهده گرفت. در باره خطوط کاموایی روی سقف هم باید بگویم بعد از اینکه جای لوستر روی سقف را رنگ زدیم، رنگش یکدست نشد. بنابراین به دنبال راه حلی برای پنهان کردن آن بودیم تا اینکه بر اساس کانسپت رسم ریاضی دوران بچگی، خطوطی را بوسیله کاموا روی سقف ایجاد کردیم.



آشپزخانه ای خنثی اما صمیمی

به سمت آشپزخانه که می روم لامپ های بسیار زیبای بالای میز غذا خوری توجه ام را جلب می کند. این لامپ ها به گفته فرناز به لامپ های ادیسونی معروفند. کابینت های آشپزخانه را هم خود فرناز طراحی کرده و پیرو همان رویکرد خنثی بودن خاکستری، این رنگ را در کنار چوب برای آشپزخانه انتخاب کرده است. برای روشنایی آشپزخانه هم از همان چراغ های ریلی استفاده کرده اند.


در آشپزخانه هم مثل سایر قسمت های منزل، حضور عناصر خاطره انگیز صمیمیت خاصی به فضا بخشیده است.

طراحی دیوار راهروی ورودی

پیش به سوی خاطرات

سمت چپ آشپزخانه راهرویی است که ما را به سمت اتاق ها هدایت می کند. دستشویی و حمام در سمت راست راهرو و اتاق ها در سمت چپ و انتهای راهرو قرار دارند. از آنجایی که این زوج علاقه مند به خاطرات و اهل طبیعت گردی هستند، عکس در زندگی آنها جایگاه ویژه ای دارد. به همین دلیل این راهروی آجری تبدیل به گالری عکس های خانوادگی آنها شده است. همه عکس ها را هم به زنجیرها آویزان کرده اند تا علاوه بر حفظ تمیزی دیوار امکان جا به جایی عکس ها را هم داشته باشند. برای سقف راهرو هم همان ایده جالب و خاطره انگیز کاموا و رسم های ریاضی را اجرا کرده اند. دیوارکوب های لوله ای هم که غیر قابل چشم پوشی هستند، با استفاده از لوله های چدنی و لامپ های ادیسونی مثل بیشتر وسایل خانه، به دست خودشان ساخته شده اند.



در مورد سرویس بهداشتی آپارتمان نکته ی قابل توجه، طاقچه ای است که روی آن کتاب و مجله و یک تابلوی طبیعت زیبا گذاشته اند.

دکوراسیون اتاق کار هنری

ایده های رنگی

اتاق سمت چپ راهرو، اتاق کار رنگی و پر انرژی این زوج جوان است. تابلوهای زیبایی به دیوار نصب شده اند که کار دست خواهر کوشیار هستند. میز چوبی زیبا و کاربردی اتاق را هم فرناز طراحی کرده که سایز و شیشه روی آن مناسب کار و ماکت سازی هایش می باشد.


اتاق خواب با عطر سبزیجات

آخرین قسمت آپارتمان اتاق خواب است که در انتهای راهرو قرار دارد. اتاقی با کاغذ دیواری گلدار شاد و زیبا و لوستری که فرناز آن را با کمک کوشیار و با استفاده از کاغذ کالک و روبان ساخته است.


دیوار روبروی تخت خواب با دیوار کوب های لوله ای و مدال های کوشیار تزیین شده است.


اتاق خواب به یک تراس کوچک و با صفا منتهی می شود. تراسی که حکم باغچه کوچک خانواده را دارد. انواع سبزیجات را در آنجا کاشته اند که علاوه بر استفاده در طبخ خوراکها، عطر دل انگیزی را هم به اتاق هدیه می دهد.

ایده جدیدی برای باغبانی: کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات!


خاطراتی ماندگار

بعد از چند ساعت گپ و گفت در باره ایده ها و پذیرایی صمیمانه فرناز و کوشیار، منزلشان را ترک کردیم. انرژی مثبت و آرامشی که در آپارتمان موج می زد ریشه در حضور همین زوج دوست داشتنی دارد. زوج هنر دوست و با استعدادی که بیشتر وسایل منزلشان را با خلاقیت ذاتیشان ساخته اند و لحظه لحظه با هم بودنشان را به خاطره ای ماندگار تبدیل کرده اند.

10ایده که در دکوراسیون ورودی آپارتمان غوغا می کند!

10 ایده که در دکوراسیون ورودی آپارتمان غوغا می کند!

ورودی و راهرو: ورودی خانه ی شما یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی تان محسوب می شود، این فضا به عنوان اولین فضایی که شما با آن مواجه می شوید باید حالت دعوت کننده و جذابی داشته باشد تا بتواند تاثیر خوبی در بدو ورود برای شما و عزیزانتان داشته باشد. پیش در رابطه با اجزا مختلف لوازم و وسایل موجود در دکوراسیون ورودی آپارتمان شما با شما صحبت کرده ایم اما امروز می خواهیم ترفندهای ساده ای برای داشتن دکوراسیون ورودی آپارتمان جذاب تر با شما در میان بگذاریم پس برای داشتن ورودی جذاب تر با ما همراه باشید. 


دکوراسیون ورودی آپارتمان

۱. دکوراسیون ورودی آپارتمان: نور

نور یکی از مهمترین عناصری است که در فضای نسبتا کوچک دکوراسیون ورودی آپارتمان ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. بنابر این به سادگی می توانید با یک دیوار کو، لامپ های پر نور و یا حتی درصورت امکان بهره بردن از نور طبیعی فضای ورودی تان را منحصر به فرد تر نمایید و زیبایی خاصی به آن ببخشید.  

دکوراسیون ورودی منزل

۲. دکوراسیون ورودی آپارتمان: آینه

در اغلب آپارتمان های امروزی فضای ورودی نسبتا کوچک است، اما این بدان معنا نیست که شما از دکوراسیون این فضا غافل شوید می توانید با کمک یک ترفند ساده ی قدیمی و با استفاده از آینه ی نسبتا بزرگ این فضا را دو برابر کنید همچنین میزان روشنایی آن را بیشتر کنید و دکوراسیون ورودی آپارتمان تان را بیش از بیش جذاب نمایید. 

دکوراسیون ورودی آپارتمان

۳. دکوراسیون ورودی آپارتمان: مقیاس

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ورودی آپارتمان وسیعی دارید پس بهتر است برای ورودی آن بیش از بیش وقت بگذارید وظاهر منحصر به فردتری برای آن در نظر بگیرید. انتخاب یک جالباسی مناسب، آینه و کنسول، گلدان و لوازم تزئینی همه و همه عناصری است که می توانید برای یک دکوراسیون ورودی جذاب از آن ها استفاده نمایید. 

دکوراسیون ورودی منزل

۴. دکوراسیون ورودی آپارتمان: سبک

ورودی خانه ی شما در واقع پیش نمایشی از فضای داخلی تان است بنابراین بهتر است هم سبک با دکوراسیون داخلی تان باشد، کافی است دکوراسیون ورودی آپارتمان تان را متناسب با سبک و سیاق فضای داخلی تان بچنید تا دربدو ورود جلوه ای از زیبایی دکوراسیون تان باشد. 

دکوراسیون ورودی آپارتمان

۵. دکوراسیون ورودی آپارتمان: فرش 

حضور فرش را در دکوراسیون ورودی آپارتمان تان جدی بگیرید اضافه کردن یک فرش به فضای دکوراسیون ورودی تان می تواند روح تازه ای به این فضا ببخشد، مطلب بهترین فرش برای ورودی آپارتمان های امروزی! می تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند. 

ورودی آپارتمان مسکونی

۶. دکوراسیون ورودی آپارتمان: رنگ

با کمک رنگ ها می توانید به سادگی ظاهر منحصر به فرد و گیرایی در فضای ورودی خانه ی خود ایجاد کنید، رنگ ها به هیجان انگیز تر شدن هر چه بیشتر دکوراسیون ورودی آپارتمان تان کمک شایانی می کند، پس حضور آن ها در فضای داخلی تان را جدی بگیرید.

ورودی منزل

۷. دکوراسیون ورودی آپارتمان: کاغذ دیواری

با کمک کاغذ دیواری ها می توانید به سادگی ظاهر خیره کننده ای به فضای ورودی تان ببخشید، در انتخاب کاغذ دیواری مناسب حتما به مقیاس و نور ورودی آپارتمان تان توجه داشته باشید که چرا که برای ورودی های کوچک انتخاب کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و رنگ های تند ابدا مناسب نمی باشد. 

دکوراسیون ورودی آپارتمان

۸. دکوراسیون ورودی آپارتمان: قفسه و کنسول

 در طراحی ورودی آپارتمان تان یک محل برای طبقه بندی و نظم دهی لوازم و وسایلی که در هنگام ورود و خروج به منزل در دست دارید فراهم کنید، با این کار همیشه آن ها را در دسترس خواهید داشت و هرگز همراه داشتنشان را فراموش نمی کنید. 

دکوراسیون ورودی

۹. دکوراسیون ورودی آپارتمان: گل و گیاه

حضور گل و گیاه در دکوراسیون ورودی آپارتمان شما می تواند آن از یک فضای مرده تبدیل به یک فضای سرزنده و پویا نماید، توجه داشته باشید که اگر ورودی آپارتمان شما از نور مطلوب برخوردار نیست از گیاهان سایه نشین برای این منظور کمک بگیرید. 

دکوراسیون ورودی

۱۰. دکوراسیون ورودی آپارتمان: لوازم دکوری

با اضافه کردن لوازم دکوری خاص به فضای ورودی آپارتمان تان می توانید آن را گیرا تر از قبل کنید، مطلب دکوراسیون ورودی آپارتمان، ۱۰ وسیله جذاب دکوری! در انتخاب لوازم دکوری مناسب براری ورودتان به شما کمک خواهد کرد.