دکوراسیون داخلی گلفام

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

تلفن تماس:36334141-031
تلفکس:38585141-031
همراه: 09131864653

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

تزیین منزل با چوب بامبو، ۱۲ ایده خلاقانه!

ترفندهای دکوراسیون: بامبو یکی از محبوب ترین گیاهان رایج آپارتمانی می باشد که در دکوراسیون داخلی منزل بیشتر ما چند شاخه از آن به چشم می خورد. چینی ها معتقدند که بامبو خوش یمن است و این فرهنگ شرقی به تمام کشور ها انتقال پیدا است و از گیاه بامبو برای خوشبختی، خوش اقبالی، ثروت و افزایش طول عمر خانواده استفاده می کنند. علاوه بر خوش یمنی بامبو چه گیاه آن و چه ساقه های خشک آن چهره ی دکوراسیون داخلی شما را دگورگون می کند. با ما همراه باشید تا باهم ایده های مختلف تزیین منزل با چوب بامبو را بررسی کنیم.

تزیین منزل با بامبو

استفاده از گیاه بامبو یکی از ساده ترین ایده ها برای آوردن چوب بامبو ها به فضای دکوراسیون داخلی شما می باشد. این بامبوها را می توانید به صورت شاخه ها بلند در گلدان های شیشه ای بزرگ با کمی آب نگهداری کنید و یا داخل خاک بکارید و از زیبایی آن لذت ببرید.

بامبو خوش یمن در دکوراسیون منزل

نی خیزران چه در خاک چه در آب می تواند جلوه ی خاصی به فضای دکوراسیون شما ببخشد. کافی است یکی ز آن ها را برای دکوراسیون فضایی مانند نشیمن خود انتخاب کنید و از داشتنش در فضای داخلی خود لذت ببرید.

تزیین منزل با چوب بامبو

یک راه دیگر برای داشتن سر سبزی و طراوت گیاهان در فضای دکوراسیون شما استفاده از ساقه های بامبو خشک که به نی های بامبو معروف اند، به جای گلدان است درست همانند تصویر بالا، کافی است سوراخ های به اندازه گلدان های خود داخل ساقه ها در بیاورید و یک دیوار سبز جذاب خودتان بسازید .

تزیین منزل با چوب خیزران

تزیین با نی خیزران امروزه در قالب های متنوع پر طرفدار شده است. از ساقه های بامبو می توانید در قالب لوازم دکوری استفاده کنید. تبدیل نی های بامبو به یک عنصر دکوری ارتباط زیادی با خلاقیت شما دارد می توانید همانند تصویر نی های بامبو را در یک گلدان قرار دهید و با نورپردازی آن را تزیین کنید.

استفاده از چوب بامبو در دکوراسیون

حتی می توانید از آن ها لوازم کاربردی مانند لوازمی برای نگهداری تجهیزات آشپزخانه بسازید و چهره ی متفاوتی به دکوراسیون آشپزخانه خود ببخشید.

تزیین منزل با چوب بامبو

در تزیین منزل با چوب بامبو می توانید از نی های بامبو در قالب یک پارتیشن استفاده کنید، می توانید آن ها را به صورت منظم و یا نامرتب کنار هم بچینید و یک پارتیشن منحصر به فرد و خاص داشته باشید.

دکوراسیون با چوب بامبو

ایده ی دیگری که می توانید در تزیین با چوب بامبو داشته باشید، استفاده از آن برای دیوار راه پله می باشد، با این ایده می توانید فضای راه پله خود را منحصر به فرد کنید و از داشتنش لذت ببرید.

ساخت پارتیشن با چوب بامبو

گاهی می توان برای جدا کردن دو فضا از یک پرده نیمه شفاف استفاده کرد. چیدن شاخه های بلند بامبو در کنار هم امکان داشتن یک پرده شفاف جذاب را برای شما فرآهم می کند.

دکوراسیون با نی بامبو

به سادگی می تواند از پارتیشن های ساخته شده با نی های بامبو در هر فضایی استفاده کنید، فضاهایی مانند سرویس بهداشتی که به خوبی می توانید فضای روشویی را از فضای توالت جدا کنید حتی می توانید در دکوراسیون با نی بامبو آنها را رنگ آمیزی کنید و ظاهر تازه ای به آن ببخشید.

استفاده از نی بامبو در سرویس بهداشتی

حضور بامبو در فضای سرویس بهداشتی می تواند به گونه های متفاوت باشد، می توانید از آن برای تزیین دیوار پشت آینه روشویی استفاده کنید و ظاهر منحصر به فردی به فضای سرویس بهداشتی خود ببخشید.

ساخت جا حوله ای با نی بامبو

حتی می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید و از نی های بامبو به عنوان جا حوله ای استفاده کنید!

استفاده از بامبو در فضای بیرونی

استفاده از گیاه بامبو در فضای بیرونی را فراموش نکنید. در طراحی های محوطه خود به خوبی می توانید از گیاه و یا نی های بامبو کمک بگیرید و ظاهر متمایزی به آن ها ببخشید.

بهترین تخت کودک و نوجوان برای اتاق خواب فرزند دلبندتان!


اتاق کودک: نوزاد شما قرار است کجا بخوابد؟ در اتاق خودش یا در اتاق شما؟ تا چندماهگی نوزادتان را پیش خودتان می‌خوابانید؟ فضای اتاق شما چقدر برای یک تخت دیگر جا دارد؟ چقدر می‌خواهید برای خرید تخت هزینه کنید؟ کودک‌تان تا کی قرار است روی این تخت بخوابد؟ و... اینها سوالاتی است که قبل از اینکه وارد بازار متنوع و پرهزینه تخت نوزاد شوید، باید جوابش را بدانید. پاسخ به هرکدام از این سوال‌ها تعیین‌کننده نوع تختی است که قرار است بخرید. بازارهای سیسمونی پر هستند از مادرانی که تجربه‌ای در زمینه خرید وسایل نوزادی ندارند و خودشان را می‌سپارند دست فروشندگانی که گاهی سودشان را به معرفی محصول خوب ترجیح می‌دهند. شاید همین باعث شود که بخشی از وسایل خریداری شده به عنوان سیسمونی بعد از مدت کوتاهی کارآیی خود را از دست داده و مادر را از خریدشان پشیمان کند. قطعا هرچه قیمت آن وسیله هم بیشتر باشد، این پشیمانی بیشتر است. تخت نوزاد هم یکی از گرانقیمت‌ترین وسایل سیسمونی است. اگر تنوع طرح و رنگ تخت‌ها را کنار بگذاریم، تخت نوزاد را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

تخت‌های نوزاد و نوجوان

اینها تخت‌های جاگیر و بزرگی هستند که خودشان دو دسته می‌شوند؛ یک دسته مخصوص دوران نوزادی تا سه یا چهار سالگی و دسته دیگر که معروفند به تخت نوزاد- نوجوان که تا ۱۰ سالگی یا حتی بیشتر قابل استفاده هستند. اگر می‌خواهید چنین تختی بخرید، حتما باید اتاق مجزایی به نوزادتان اختصاص دهید. این تخت‌ها معمولا همراه کمد، دراور و بوفه به فروش می‌رسند که ترکیب مناسبی برای چیدمان اتاق نوزاد ایجاد می‌کنند. شرکت‌های تولیدکننده این تخت‌ها بسیار متنوع هستند و در این میان بازار شرکت‌های خارجی هم بسیار داغ است.

دو طرف تخت‌های نوزادی  میله‌هایی با ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر قرار دارد که مانع افتادن کودک می‌شود. یک طرف این میله‌ها متحرک است و بالا و پایین می‌رود تا مادر برای گذاشتن و برداشتن کودک بیش از حد خم نشود. طرح‌های متنوع و رنگ‌های جذاب این تخت‌ها آنها را تبدیل به پرفروش‌ترین محصولات سیسمونی کرده است.

اگر می‌خواهید نوزادتان را قبل از یک‌سالگی در اتاق خودش بخوابانید، اگر فضای کافی برای قرار دادن این تخت دارید و در نهایت اگر می‌توانید بعد از چهار سال تخت دیگری برای کودک‌تان بخرید، این تخت گزینه خوبی برای شماست؛ البته به یاد داشته باشید اگر سرویس کمد و دراور این تخت را هم تهیه کنید با تعویض تخت، باید به فکر عوض کردن سرویس کمدش هم باشید.

 این دسته تفاوت بسیار اندکی با تخت‌های صرفا نوزادی دارند. طول و عرض‌شان بیشتر از این تخت‌هاست اما بخش پایینی تخت با یک کمد کوچک پوشانده شده است. این کمد کوچک قابلیت جابه‌جایی دارد و شما می‌توانید بعد از چند سال آن را‌ بردارید و تخت بزرگ‌تری برای کودک‌تان درست کنید. معمولا این بخش طوری طراحی شده که بعدها به عنوان عسلی کنار تخت قابل استفاده باشد. میله‌های قسمت نوزادی هم همراه این بخش اضافی از تخت جدا شده و یک تخت معمولی نوجوان برای شما مهیا می‌شود.

اگر فضای مناسبی در یک اتاق جداگانه برای فرزندتان دارید و اگر نمی‌خواهید هزینه تخت نوجوان را در سال‌های آینده روی دوش خودتان بیندازید، این تخت گزینه مناسبی برای شماست؛ البته به یاد داشته باشید اگر تخت نوزاد ـ نوجوان می‌خرید، انتخاب طرح و رنگش کار آسانی نیست. شما باید چیزی انتخاب کنید که هم مناسب یک نوزاد باشد و هم دل یک نوجوان را به دست بیاورد و این کار آسانی نیست.

موقع خریدن تخت‌های این‌چنینی به این نکات توجه کنید:

  • فاصله بین میله‌های محافظ آن را حتما بررسی کنید. این فاصله نباید کمتر از پنج  و بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر باشد تا دست یا سر بچه بین آنها گیر نکند.
  • میله‌ها و تخته‌های آن را با دقت بررسی کنید که شکستگی یا ترک نداشته باشد.
  • پیچ و مهره‌های تخت باید مخفی باشد تا دست کودک را زخمی نکند.
  • باز کردن و بستن تخت باید به حدی ساده باشد که خودتان به‌راحتی بتوانید برای جابه‌جایی‌اش اقدام کنید.

انواع تخت و پارک‌های بازی

از اسم‌شان هم پیداست که تخت‌های دوکاره‌اند؛ قسمت بالایی‌شان تخت است که برای دوران نوزادی مناسب است و قسمت پایینی هم مخصوص بازی کودک طراحی شده است. این تخت‌ها معمولا پارچه‌ای یا توری هستند که به همین دلیل ایمنی بیشتری برای نوزاد دارند. در ضمن به‌راحتی هم جمع شده و قابل جابه‌جایی هستند. بعضی مدل‌های این دسته، سینی تعویض جداگانه‌ای دارند که روی تخت قرار می‌گیرد و به‌راحتی قابل استفاده است و بعضی مدل‌های دیگرش هم موزیکال بوده و آویز بالای تخت نوزاد همراه‌شان است. از آنجایی که این تخت‌ها به نسبت سبک و قابل جابه‌جایی هستند، می‌توانید آنها را در طول روز هر جای خانه که خواستید بگذارید و به کارهای‌تان برسید. زمین بازی پایین این تخت هم از بیرون قابل دیدن است؛ برای همین کودک‌تان مدام زیر نظر شماست. این تخت‌ها را می‌توانید توی اتاق خودتان هم قرار دهید.

اگر فضای زیادی برای قرار دادن یک تخت جداگانه برای فرزندتان ندارید یا نمی‌خواهید هزینه خریدن یک سرویس کامل نوزاد را بپردازید یا اگر دل‌تان می‌خواهد در سفر هم فرزندتان را در تخت خودش بخوابانید یا اگر می‌خواهید فضای بازی فرزندتان محدود و ایمن باشد، این تخت گزینه خوبی برای شماست؛ البته به یاد داشته باشید ممکن است فرزند شما به بازی کردن در یک فضای محدود و محصور تن ندهد.

اگر می‌خواهید تخت و پارک بخرید به این نکات توجه کنید:

  • قابلیت‌های مختلف آن را از جهت کارآیی حتما بررسی کنید.
  • شیوه جمع شدن آن را یاد بگیرید.
  • مطمئن شوید که فضای صندوق عقب ماشین‌تان برای حمل و نقل تخت کافی است.
  • به پایداری و مقاومت این تخت‌ها اهمیت دهید و جنس پارچه‌ای یا توری‌شان را حتما بررسی کنید.

 گهواره‌ها و تخت‌های کنار مادر

این دسته تنوع و گستردگی بسیار زیادی دارند و فقط از این جهت که در اتاق مادر قرار گرفته و کوچکترند با یکدیگر شباهت دارند.گهواره‌ها تخت‌هایی هستند کوچک که قابلیت حرکت‌شان به خوابیدن نوزاد کمک می‌کند. این دسته از تخت‌ها از قدیم مورد استفاده بوده‌اند و آزمون کارآیی‌شان را با سربلندی پشت سر گذاشته‌اند. مزیت معدودی از گهواره‌های امروزی نسبت به گهواره‌های نسل قبل در تنظیم ارتفاع‌شان است. با این حساب شما چه روی زمین نشسته باشید و چه روی تخت خودتان، می‌توانید ارتفاع گهواره را تنظیم کنید. بعضی از این گهواره‌ها قابلیت اتوماتیک هم دارند؛ یعنی حتی لازم نیست شما زحمت تکان دادن‌شان را به خودتان بدهید. بعضی شرکت‌های تولیدکننده تخت نوزاد، گهواره‌هایی با طرح سرویس‌های خودشان هم تولید می‌کنند.

اگر حتما می‌خواهید نوزاد را پیش خودتان بخوابانید و هزینه زیادی هم صرف نکنید، گهواره‌ها گزینه خوبی هستند؛ البته به یاد داشته باشید معمولا سایز کوچک این گهواره‌ها باعث می‌شود که نهایتا شش ماه بتوانید استفاده‌شان کنید و بعد از آن باید به فکر تخت دیگری برای نوزادتان باشید.اگر قصد خرید گهواره را دارید، این نکات را فراموش نکنید:

  • استحکام آن را حتما بررسی کنید.
  • به فکر تهیه تشک و لحاف مناسبی باشید.
  • جوری آن را کنار تخت قرار دهید که مانع تکان خوردنش نشود.

تخت‌های کنار مادر، ابتکار جدیدی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم نوزادی است. این تخت‌ها در عین اینکه فضایی کاملا مجزا برای نوزاد دارند، کاملا به تخت مادر می‌چسبند و حتی می‌توان پایه‌های‌شان را به تخت مادر قفل کرد. مزیت بزرگ این تخت‌ها این است که لازم نیست مادر در طول شب برای سرزدن به نوزاد از جایش بلند شود و به اتاق دیگری برود یا حتی لازم نیست خم شود و نوزادش را از تخت بردارد. کافی است چشمش را باز کند تا بتواند نوزادش را ببیند یا نهایتا توی تختش بنشیند. معمولا این تخت‌ها با قابلیت تنظیم ارتفاع ساخته می‌شوند تا کنار هر تختی قرار بگیرند. علاوه بر این وقتی دوران نوزادی به پایان رسید، می‌توان آنها را تبدیل به نیمکت یا حتی میز تحریر کرد. مجموعه این مسائل باعث شده که مادرهای امروزی اقبال زیادی نسبت به خرید این مدل تخت‌ها داشته باشند.

اگر حتما قصد دارید نوزادتان را پیش خودتان بخوابانید و در طول شب به‌راحتی او را زیر نظر داشته باشید و نیازهایش را فوری برطرف کنید، بدون اینکه فشار مضاعفی به خودتان وارد کنید، این تخت‌ها گزینه خوبی برای شماست؛ البته به یاد داشته باشید این تخت‌ها هم معمولا بسیار کوچک تولید می‌شوند و در نتیجه خیلی زود کارآیی‌شان را از دست می‌دهند و شما را مجبور می‌کنند تخت دیگری برای فرزندتان تهیه کنید.اگر قصد دارید چنین تختی برای فرزندتان بخرید، این نکات را از قلم نیندازید:

  • تنظیم ارتفاع آن را حتما بررسی کنید. اگر قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد، حتما تختی بخرید که هم‌ارتفاع تخت خودتان باشد.
  • این تخت‌ها از جهتی که به تخت مادر قفل می‌شوند باید زبانه‌ای داشته باشند تا بین تخت مادر و نوزاد فاصله نیفتد.
  • فاصله بین میله‌های محافظ را بررسی کنید که کمتر از پنج و بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر نباشد.
  • برای این تخت‌ها هم باید به فکر تشک و لحافی مناسب باشید.

دکوراسیون برنامه ماه عسل رمضان


برنامه ماه عسل چند سالی است که در ماه مبارک رمضان با مهمان های جنجالی اش گرما بخش خانه های ایرانی در ساعات نزدیک افطار است. البته دکوراسیون برنامه ماه عسل هم در جنجال آفرینی در این سال ها کم از مهمانان و موضوعات برنامه اش نداشته است. استودیو امسال ماه عسل ساختمانی است حوالی سعادت آباد که فضای بزرگ و مناسبی را برای دکور منحصر به فرد این برنامه فراهم کرده است. با هم توضیحات بیشتری را از زبان پیمان قانع طراح صحنه برنامه ماه عسل می خوانیم. با ما همراه باشید.

دکوراسیون برنامه ماه عسل رمضان 95

پیمان قانع طراح دکور برنامه «ماه عسل» گفت: ساخت دکور «ماه عسل» را از چند هفته گذشته آغاز کردیم و تا اولین روزی که برنامه بروی آنتن برود، دکور تکمیل شد و حضور احسان علیخانی دکور را تست زدیم تا کم و کاستی‌هایش را جبران کنیم.
دکور امسال، متحرک است و شکل و شمایل آن به نسبت سالهای قبل متفاوت است، چراکه ذات «ماه عسل» حرکت را در خود دارد و نمی‌توان منکر این موضوع شد. حال تحرک و استفاده از سازه‌های هیدرولیکی در دکور امسال شکلی دیگر دارد و در راستای کمک به برنامه است. برای مثال در سال‌های قبل درِ ورودی استودیو باز می‌شد و احسان علیخانی به داخل استودیو می‌رفت و بعد از پایان برنامه نیز از آن خارج می‌شد، اما در مورد دکور امسال کاملا برعکس است. 


 

متحرک بودن دکور برنامه و سیال و شناور آن را می توانید از مقایسه عکس بالا و عکس قبلی به خوبی احساس کنید.
نکته جالب توجه این است که حتی بخشی در دکور امسال‌ وجود دارد که مخاطب تا به حال آنرا ندیده و حتی انتظار دیدنش را هم ندارد!
 

پیمان قانع در ادامه اظهار داشت،تجربه هر ساله به من ثابت کرده است که مردم منتظر دیدن دکور در «ماه عسل» نیستند و بیشتر منتظر عنصری خلاقانه و جدید که تجربه بصری تازه ای را برایشان فراهم کند، هستند. امیدوارم با دیدن دکور امسال بتوانیم رضایتشان را جلب کنیم. 

دکوراسیون برنامه ماه عسل رمضان 95

در طراحی دکوراسیون ماه عسل، هر سال در کنار فون مشکی از تک رنگ‌ها استفاده می‌کنیم. با توجه به اینکه بسیاری افراد نقدهایی به ما وارد می‌کنند، ترجیح‌ می‌دهیم تا کمتر به سمت سیاه نمایی رویم. باید بگویم تئاتر هم که می‌روید در یک فضای سیاهی قرار می‌گیرید و این رنگ در فرم هنری تعریف مخصوص به خود دارد و ما برای نشان دادن خلا موجود، رنگ سیاه را به کار بردیم، منتهی نه به دنبال این هستیم که سیاه نمایی کنیم و نه اینکه غمگین باشیم.

دکوراسیون برنامه ماه عسل رمضان 95

فضای تک رنگ داریم که فون مشکی نیز در فضای کلی برنامه حاکم است. در اصل باید بگویم که ماه عسل دکور ندارد، بلکه طراحی صحنه است و شکل و شمایل طراحی صحنه دارد. فضای کلی استودیو‌ی امسال خیلی بزرگ است و قطعا اگر در این فضا بخواهید دکوری یکدست سفید بزنید، کار ساده‌ای نیست و هزینه ده برابر خواهد داشت. از طرفی اسپانسر برنامه به دکور مرتبط نیست و ما با بی پولی سازمان مجبوریم تا خود را با شرایط موجود وفق دهیم. سعی داریم تا با خلاقیت‌مان کاری کنیم که مخاطب را راضی نگه داریم.

دکوراسیون برنامه ماه عسل رمضان 95

صحبت هایی از طراح برنامه ماه عسل را که خواندید مربوط به قبل از رو نمایی از دکور صحنه بود و تا امروز  احتمالا شما بعضی از قسمت های این برنامه را دیده اید.به نظر من دکور برنامه ماه عسل امسال حسی از اعماق اقیانوس دارد و تجربه یک ماهی در اعماق آبی آرام بخش بی کران و البته سیال آب ها را به من القا می کند. تمرکز فضا مثل هر سال بر نقطه کانونی محل نشتن شرکت کنندگان معطوف شده و صندلی های سفید صحنه توجه ها را کاملا به خود جلب می کنند تا طراحی منحصر به فرد  صندلی ها و خطوط خوشنویسی شده روی پارچه روی آنها به خوبی خونمایی کند!

برای ارتباط با برنامه ماه عسل راه های ارتباطی زیر از طرف این برنامه فراهم شده است.

www.maheasal.tv
instagram.com/maheasaltv
Telegram.me/maheasaltv

معماری ایرانی و جدیدترین مد مانتو ایرانی!

لوازم پارچه ای: بی‌شک نقش و نگارهای معماری ایرانی آن‌قدر جذاب، گیرا، اصیل و زیبا هستند که می‌توانند برای هر کسی با هر هنری منبع الهام باشند. در واقع یک جورهایی استفاده از این نقش و نگارها باعث می‌شود کار و هنرتان مصداق واقعی جمله «آنچه که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند» شود. نه‌ تنها نقش و نگارها که رنگ‌های آنها هم می‌تواند بهترین انتخاب باشد؛ مخصوصا برای لباس‌هایی که معرف شخصیت شما هستند. مانند مانتو های ایرانی

در این میان هستند هنرمندانی که هنرشان را با معماری ایرانی ترکیب می‌کنند و زیبایی می‌آفرینند؛ زیبایی‌هایی بی‌حد و مرز. گلنوش صالحی یکی از آنها است؛ یکی از فشن دیزاینرهایی که برای طراحی لباس‌هایش از معماری ایرانی الهام می‌گیرد و طرح و نقش آنها را با تاروپود پارچه‌ها در هم می‌آمیزد و شگفتی خلق می‌کند. اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید با این برند بیشتر آشنا خواهیم شد. 

برند رج 

طراح : گلنوش صالحی 
آدرس صفحه اینستاگرام: rajbygolnoosh

گلنوش صالحی، لباس‌هایی مختص بانوان تولید می‌کند و آنها را با نام رج به فروش می‌رساند. برخلاف خیلی از برند‌هایی که فقط مانتو و مد مانتو تولید می‌کنند، برند رج؛ هدبند، شال، روسری و حتی دامن‌هایی با همان طرح و نقش‌های معماری ایرانی هم تولید می‌کند. 

مانتو‌هایی از جنس کاشیکاری‌ها ایرانی

وقتی به رگال مانتوها سر می‌زنید در نگاه اول نفس‌تان از آن همه طرح و نقش‌های زیبا بند می‌آید؛ مانتو‌هایی که آرام و متین در کنار هم نشسته‌اند و هر کدام معرف یکی از نقش‌های کاشی‌ها هستند. وقتی این مانتو‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، جشنواره‌ای از رنگ‌ها را بر پا می‌کنند. مد مانتو هایی که برند رج تولید می کند واقعا بی نظیر است. 

مانتوهای تکه‌دوزی شده

بعضی دیگر از مانتو‌ها هستند که طراحی‌های خاص‌تری دارند و فقط در بعضی از قسمت‌های آنها از پارچه‌هایی با طرح و نقش‌های ایرانی استفاده شده است. معمولا این مانتو‌های ایرانی برش‌های ساده‌تری دارند و رنگ زمینه‌شان نیز از رنگ‌های خنثی است تا آن تکه پارچه‌های منقوش بیشتر به چشم بیایند.

نقش فرش‌های ایرانی نشسته بر تن مانتوهای ایرانی

گلیم و گبه‌های ایرانی هم دیگر منبع الهام برند رج است، برای تولید مانتو های ایرانی زیبایی و وقار این مانتو‌ها توجه هر کسی را به خود جلب کرده و ظرافت‌شان تو را درگیر خودش می‌کند. معمولا این مانتوها به دلیل برش‌های ساده‌ و بی‌دکمه بودن‌شان به درد تابستان می‌خورند تا در زیر نور آفتاب داغ این فصل رنگ‌های آتشین برگرفته از گلیم و گبه‌‌شان بیشتر به چشم بیاید. این مانتو های ایرانی واقعا بی نظیر هستند. 

لباس‌های خانگی و نقش لاجوردی کاشی‌ها

اگر کمی بیشتر در میان محصولات این برند چرخ بزنید، می‌توانید لباس‌های خانگی را پیدا کنید که آنها هم از طرح و نقش کاشی‌ها و بعضا گلیم و گبه‌ها الهام گرفته و تزیین شده‌اند. این لباس‌ها معمولا تاپ‌ها یا تونیک‌هایی هستند که می‌توان در خانه پوشید؛ البته اگر علاقه دارید که لباس‌های خانگی‌تان هم مانند لباس‌های بیرون‌تان بدرخشد.

اصالت هنر معماری ایرانی را بر تن کن

در تک‌تک کارهای ارائه شده توسط این گروه اصالت و زیبایی معماری ایرانی موج می‌زند؛ ظرافت‌هایی که مانند آنها را فقط می‌توان در معماری ایرانی و در بند بند کاشیکاری و رج به رج فرش‌ها و گلیم‌ها و گبه‌ها پیدا کرد.

شیک ترین پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی: پرده زبرا

پرده و لوازم پارچه ای: پرده ها هم مانند فرش ها هستند، منظورمان این است که عضو جدایی ناپذیر خانه های ایرانی هستند و امکان ندارد که در خانه ای آن ها را نبینیم، اما همان طور که سبک دکوراسیونی خانه ها فرق می کند، چهره پرده ها هم در دکوراسیون خانه ها فرق می کند . هر جایی و در هر خانه ای به یک سبک و با یک مدل خاص و یک چهره متفاوت ظاهر می شوند. ما هم دیدیم که بد نیست که امروز کمی به این عناصر جذاب خانه بپردازیم، به همین خاطر تصمیم گرفتیم به سراغ مدرن ترین انواع پرده ها که جدیدا هم خیلی در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند برویم و شما را بیش از پیش با آن ها آشنا کنیم. امروز می خواهیم با متخصصان و طراحان پرده کرکره سان وی همراه شویم و راجع به پرده های مدرن مانند شید رول ها و پرده های زبرا اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم. پس با ما همراه باشید. 

۱. پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی: پرده های زبرا 

پرده رولی، زبرا یا پرده دوبل از دولایه پارچه لنین ساخته شده است که قابلیت تنظیم نور را در صورت باز بودن نیز دارد. طراحی هوشمندانه ای پرده به همراه سبک مدرن در کنار طیف وسیع رنگ بندی به شما امکان لذت بردن از محیط را می دهد.

۲. پرده زبرا، کنترل کننده نور در دکوراسیون داخلی

امکان تنظیم و کنترل نور در پرده های زبرا نوآورانه می باشد، این پرده منحصر به فرد باعث می شود پنجره های شما شکل بسیار خلاقانه و متمایزی نسبت به گذشته را بدست آورد. این که شما قابلیت کنترل ورود نور به خدا را در دست داشته باشید خود مزیت بزرگی است منظور از کنترل نور این است که اگر پرده شما پایین باشد (الگوی باز و بسته شدن این پرده ها از پایین به بالا می باشد) هم می توانید از ورود نور به خانه تان لذت ببرید. 

۳. پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی: پرده های شید رول 

پرده های شید رول بسیار دوست داشتنی هستند و برای خانه های کوچک و جمع و جور حسابی مناسب اند. این پرده ها کل چهار چوب پنجره را می پوشانند. یعنی اندازه حضور آن ها به اندازه پنجره ها وابسته است. 

۴. شید رول های مقطع در دکوراسیون داخلی خانه

به گفته طراحان پرده کرکره سان وی، پرده های شید رول می توانند به صورت مقطع در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده شود. یعنی به ازای هر پنجره یک پرده مجزا. زیبایی پرده های شید رول هم به همین است، که تعدادشان زیاد و هر کدام به یک رنگ خاص باشد تا جلوه و نمای دکوراسیون داخلی خانه تان جذاب و گیرا باشد. 

۵. شید رول ها برای خانه های مینیمال

اگر اتاق خوابی به سبک مینیمال دارید این پرده ها بهترین انتخاب هستند. هم نصب شان راحت است و هم مقرون به صرفه هستند. برای پنجره های اتاق خواب اگر بخواهید از پرده های سرتاسری استفاده کنید، مجبور می شوید کل آن را باز کنید ولی پرده های شید رول به شما اجازه می دهند برای هر لنگه پنجره یک پرده تهیه کنید که با توجه به نور آفتاب می توانید هر کدام را خواستتید باز و یا ببندید. به همین راحتی.

۶. شید رول های الکترونیکی برای دکوراسیون داخلی خانه 

طراحان گروه پرده و کرکره سان وی می گویند، شید رول ها حتی می توانند الکتریکی باشند. منظور این است که این پرده های مدرن می توانند دارای موتور باشند و باز و بسته شدن آن ها هم می تواند از طریق یک ریموت کنترل صورت بگیرد. با این کار حتی دیگر برای باز و بسته کردن آن ها نیازی به بلند شدن از جای خود هم ندارید. 

۷. پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی: پرده کرکره 

انواع دیگری از پرده های مدرن وجود دارد که به آن ها پرده کرکره ای می گویند. این پرده ها بیشتر برای فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد. این پرده ها در دو نوع چوبی و آلومینیومی موجود هستند که می توانید آن ها را بسته به دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. البته محدودیتی برای استفاده از این پرده کرکره ای در دکوراسیون داخلی خانه ها وجود ندارد، فقط به دلیل ظاهر خشک و رسمی شان گفتیم که بهتر است آن ها را در فضاهای اداری استفاده کنید.

8 طرح فرش ایرانی که در دکوراسیون منزل غوغا می کنند!


8طرح فرش ایرانی که در دکوراسیون منزل غوغا می کنند!

فرش و قالیچه: چه کسی می تواند منکر زیبایی ها و جلوه طرح و نقش فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی خانه شود؟ آن ها بی شک معجزه گرانی هستند که قادرند حسابی در دل دکوراسیون داخلی خانه تان غوغا به پا کنند. اما این عناصر زیبایی بخش اگر به درستی انتخاب نشوند، می توانند نتیجه عکس داشته باشند. بنابر این ما تصمیم گرفتیم مطلبی را برای شما آماده کنیم و به شما بگوییم که هر کدام از فرش های ایرانی، یا بهتر بگوییم کدام طرح فرش ایرانی برای کدام سبک دکوراسیون مناسب تر است و برای این که اطلاعاتی که در اخیارتان می گذاریم معتبر باشند به سراغ گالری فرش گل فرنگ رفتیم تا از تجربیات آن ها استفاده کنیم. 

شاید این سوال که کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟ برای شما هم پیش آمده باشد. خوبی فرش های ایرانی در این است که دارای انواع مختلف و زیادی هستند که دست شما را برای انتخاب باز می گذارند. پس تنها کاری که باید بکنید نگاه کردن به خود دکوراسیون داخلی خانه تان است. برای خانه هایی که دارای رنگ های روشن هستند و معمولا بافت های کمی دارند، یک فرش ایرانی که رنگ های تیره بر آن غالب است و دارای طرح و نقش های به نسبت بزرگ است می تواند کارساز باشد، عکس این قضیه نیز صادق است.

سبک کلاسیک، یکی از آن سبک های دکوراسیونی است که جزییات و بافت های زیادی را می طلبد تا به اصل خود بیشتر نزدیک شود، پس اگر خانه ای دارید که سبک آن کلاسیک است، فرش هایی با طرح و نقش های پر کار بیشتر به شما کمک می کنند، البته این که می گوییم فرش ها باید در سبک کلاسیک پر جزییات باشند به عوامل دیگری هم بستگی دارند، اول آن که رنگ این فرش ها نباید لاکی باشد؛ رنگ های لاکی رنگ های قرمز و زرشکی و رنگ هایی در این طیف هستند، دوم آن که باید مساحت فضا را نیز در نظر گرفت، هر چه فضا کوچک تر باشد بهتر است که طرح و نقش فرش های نیز بزرگ تر باشد، طرح های ریز و پر جزییات برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. 

نکته دیگری که باید در انتخاب طرح و نقش فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار بگیرد، اندازه فرش ها است. ابعاد و اندازه فرش ها نیز به اندازه طرح و نقش فرش های ایرانی مهم هستند. گاهی ممکن است فضای کوچک و مساحتی کمی در اختیار داشته باشید اما فرشی را پیدا کنید که هم رنگ آن و هم طرح و نقشش حسابی با دکوراسیون داخلی خانه تان ست است، اما مشکل این جا است که این فرش دارای طرح و نقش های ریز و در هم تنیده ای است که اگر آن را استفاده کنید باعث الکی شلوغ شدن دکوراسیون داخلی اتاق تان خواهد شد، پس باید چه کار کرد؟ راه حل این است که از فرش هایی با ابعاد کوچک تر استفاده کنید، به همین آسانی.

اگر فکر می کنید که دکوراسیون داخلی خانه تان احتیاج به یک هیجان بصری دارد، از فرش های ایرانی کمک بگیرید. خیال تان راحت طرح فرش های ایرانی آن قدر متنوع و زیاد است که با خیال راحت می توانید در آن چرخ بزنید و گزینه مورد نظر خودتان را پیدا کنید. پیشنهاد من این است که اگر خانه ای روشن دارید که برای تان یکنواخت و خسته کننده شده است، از فرش هایی با رنگ های گرم بهره ببرید. درست مثل عکس بالا. البته نکات دیگری را هم که با هم بررسی کردیم را هم در نظر بگیرید، نکاتی مانند مساحت فضا و سبک های دکوراسیونی. 

این که شما قصد دارید فرش تان را در کدام فضای داخلی استفاده کنید هم بسیار مهم است، اصلا همین نکته هم در انتخاب طرح و نقش فرش ها تاثیر گذار است. به طور مثال اگر قرار است این فرش را در فضای راهرو مورد استفاده قرار دهید، باید فرش ایرانی با طرح هایی ممتد را انتخاب کنید و از آن جایی که دکوراسیون داخلی راهرو ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد شما می تواند فرش هایی را که طرح های شلوغ دارند انتخاب کنید تا به دکوراسیون داخلی راهرو خانه تان حس و حالی نو ببخشید. 

به گفته کارشناسان گالری فرش گل فرنگ، طرح فرش ایرانی می تواند بر چیدمان مبلمان های خانه هم تاثیر گذار باشد. یعنی حضور این فرش های می تواند بر مبلمان های شما حکم کند که چگونه چیده شوند. معمولا فرش هایی با طرح های مرکز گرا باعث می شوند تا مبلمان ها خانه صمیمانه تر در کنار هم چیده شوند، به صورت گرد و نزدیک به هم. پس باید قبل از انتخاب فرش به طراحی پلان و نقشه خانه تان هم توجه کنید، پس می توانید ببینید که فرش پهن کردن هم قوانین خاص خودش را دارد. 

البته برای فرش های ایرانی با طرح های مرکز گرا، انواع دیگری هم وجود دارد. فرش های مرکز گرایی که دارای قابی در اطراف خود هستند و به شما اجازه می دهد که به جای چیدمان گرد مبلمان، چیدمان خطی و مستطیلی را تجربه کنید، می بینید که طرح فرش های ایرانی می توانند حسابی قدرتمند باشند و برای دکوراسیون داخلی خانه تان تعیین تکلیف کنند. 

طبق گفته کارشناسان گالری فرش گل فرنگ، فرش ایرانی که در عکس بالا می بینید برای خانه هایی با دکوراسیون داخلی سنتی مناسب هستند و اگر آن ها را برای خانه های کلاسیک و یا حتی مدرن استفاده کنید به یک بی نظمی اساسی دامن زده اید. پس حواستان باشد که کدام طرح فرش ایرانی را برای کدام دکوراسیون استفاده می کنید. 

اگر خیلی مایل هستید تا از طرح فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی تان بهره بگیرد باید حسابی حواستان به خود طرح و نقش ها باشد، حالا رنگ و اندازه ها بماند. باید حسابی در مورد خود نقش ها حساسیت به خرج دهید و حسابی بگردید تا طرح مورد نظرتان را بیابید. خیلی ها فکر می کنند که فرش های ایرانی با طرح و نقش هایی شبیه آن چه که در عکس بالا می بینید می تواند برای خانه های مدرن مناسب باشد، اما صرف رنگ های روشن آن و طرح های مشخص و جدا ازهم نمی توان گفت که این فرش برای خانه های مدرن مناسب است، این طرح های از جنس خانه های مدرن نیستند و بهتر است که خانه ای که در دکوراسیون داخلی آن از این فرش ها استفاده می شود رنگ و بویی از دکوراسیون سنتی و ایرانی وجود داشته باشد تا شاهد همنشینی خوبی باشید.

چیدمان خانه بدون مبل، ۱۰ ایده شیک و امروزی!


ترفندهای دکوراسیون: تا به حال به تزیین خانه بدون مبلمان فکر کرده اید؟ نه این که خانه تان خالی باشد، یعنی این که مبلمان خانه تان فرق داشته باشد. متفاوت باشد با هر آنچه که تا به حال دیده اید هم مدرن باشد و هم شبیه خانه های پدربزرگ و مادر بزرگ باشد. یعنی بتوانی روی زمین بنشینی اما کاملا هم سبک مدرن باشد. به نظر من که باید جذاب باشد؛ طراحی دکوراسیون داخلی خانه بدون مبلمان، اما اگر با نظر من مخالف هستید پیشنهاد می کنم با من تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با شما ایده های دکوراسیونی را مطرح کنیم که مطمئنا نظرتان را عوض خواهد کرد. 

۱. چیدمان خانه بدون مبل: استفاده از پشتی و تشکچه ها 

خانه های قدیمی را به یاد می آورید، همیشه مهمان خانه ها و نشیمن های شان با پشتی ها و تشکچه ها تزیین می شد، که اتفاقا بسیار هم جالب و دوست داشتنی بودند. شما هم می توانید از همین ایده ها استفاده کنید. و خانه تان را به سبک خانه های پدر بزرگ و مادر بزرگ دکور کنید، اما لزوما این پشتی ها نباید همان طور قدیی باشند، شما می توانید از پشتی های مدرن تری برای دکوراسیون داخلی خانه بدون مبل خود استفاده کنید. در ضمن پیشنهاد می کنم مطلب پشتی، مبلمان راحت خانه ایرانی را هم حتما بخوانید. 

۲. چیدمان خانه بدون مبل: کمک گرفتن از کوسن ها 

به نظر من کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی پدید می آورند و همیشه می توان به آن ها اعتماد کرد به همین دلیل این ایده برای من بسیار جذاب و دوست داشتنی است. تعداد زیادی کوسن یک شکل و اندازه درست کنید و بعد با چیدمان ها مختلف برای خودتان نشیمن درست کنید. خوبی این ایده این است که هر دقیقه می توانید آن را تغییر دهید و هر کسی می تواند نشیمن مورد علاقه خودش را بسازد. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: با لباس های کهنه یک کوسن زیبا و ارزان درست کنید!

۳. چیدمان خانه بدون مبل: رختخواب هایی که مبل می شوند

این ایده را می شود جزو ترفندهای دکوراسیونی هم دسته بندی کرد. برای این ایده می توانید از رخت خواب های تان کمک بگیرید. چیزی که در هر خانه ایرانی پیدا می شود تعداد زیادی رختخواب هست که همیشه هم مشکل کمبود جا دارند، خب پیشنهاد من این است که ابتدا برای تمام تشک ها و بالش های تان ملحفه های زیبا و رنگارنگ تهیه کنید و بعد هم مانند ایده بالا تعدادی از آن ها را تبدیل به نشیمن هایی در گوشه و کنار خانه تان کنید. و بقیه را هم به همین ترتیب در گوشه و کنار خانه جای دهید. به همین سادگی هم دکوراسیون داخلی خانه تان را بدون مبلمان چیدمان کرده اید و هم رختخواب های تان را طبقه بندی و نظم دهی

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: بهترین ایده ها برای جای رختخواب در خانه های کوچک!

۴. چیدمان خانه بدون مبل: تشکچه های فانتزی 

گاهی وقت ها خانه شما مبل دارد اما بد نیست گاهی هم نشستن روی زمین را تجربه کنید. بنابراین پیشنهاد می کنم برای یکی از طرف های میزهای جلو مبلی تان تعدادی کوسن بزرگ یا تشکچه فانتزی با پارچه های طرح دار و زیبا تهیه کنید و آن ها را روی زمین قرار دهید. فکر می کنم این ایده دکوراسیون داخلی خانه تان را حسابی تحت تاثیر قرار دهد. 

۵. چیدمان خانه بدون مبلمان: تشک های تاشو

حتما شما هم راجع به مبمان های تخت خواب شو شنیده اید، اما این بار می خواهیم برعکس آن را بگوییم، یعنی تخت خواب هایی که مبل می شوند. شاید خنده تان بگیرید و بگویید خب این ها چه فرقی با هم دارند، اما باید خدمتتان عارض شوم که در مبل مان های تخت خواب شو، نشیمن مبل ها تبدیل به جایی برای خواب می شود، اما در تخت خواب های مبل شو این تشک ها هستند که با تا شدن شان یک مبل تر و تمیز و زیبا را به شما تحویل می دهند، در واقع همان تشکی که رویش می خوابید را با تعدادی دکمه و بست می توانید تبدیل به یک مبل کنید، عکس بالا هم کمک تان خواهد کرد.  

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما:  جادوی مبل تخت خواب شو در خانه های کوچک

۶. چیدمان خانه بدون مبل: کاناپه های مدرن 

این تشک ها را به انواع و اقسام روش ها می توانید در چیدمان خانه بدون مبل مورد مصرف قرار دهید. عکس بالا هم یکی دیگر از این ایده ها است. به جای آن که مثل ایده قبل آن ها را تا بزنید، آن را به دیوار تکیه دهید و یک کاناپه زیبا داشته باشد خوب است که طرز فکرتان را نسبت به کاناپه تغییر دهید!

۷. چیدمان خانه بدون مبل: خانه ای امن برای کودکان 

یکی از نگرانی ها و دغدغه های تمام نشدنی مادرها، نگرانی راجع به افتادن آن ها از مبل ها آن هم موقع شیطنت و بپر بپر است. خانه بدون مبل می تواند یکی از ایده هایی باشد که مادر ها از آن به شدت استقبال می کنند. خب پس به جای مبل های مرتفع چند تشک گرم و نرم درست کنید و آن ها را در اختیار کودکان تان قرار دهید. تا هم خیال خودتان راحت باشد و هم چیدمان خانه بدون مبل تان صورت گرفته باشد. در ضمن این تشک ها را می توانید خودتان بسازید، اگر نمی دانید چگونه، از مادر ها و مادر بزرگ های تان کمک بخواهید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: راه حل های دکوراسیون برای خانه های بچه دار!

۸. چیدمان خانه بدون مبل: غذاخوری بدون صندلی 

فقط نشیمن خانه نیست که می تواند بدون مبل چیدمان شود، فضاهای دیگر خانه مانند غذاخوری هم می تواند شامل این قضیه شود. شما می توانید هم میزهای بدون صندلی داشته باشید. یک چیزی شبیه میزهایی که در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. عکس بالا را ببینید، میز غذاخوری که در این عکس می بینید، میزهای بغل مبلی کوتاهی هستند که در کنار هم چیده شده اند، برای صندلی های آن ها هم از لاستیک هایی که کنف پیچ شده اند استفاده شده است و روی آن ها هم کوسن های کوچک قرار گرفته است. به همین راحتی. شما هم می توانید این ایده را اجرا کنید و از چیدمان خانه بدون مبل لذت ببرید. 

۹. چیدمان خانه بدون مبل: خانه ای به سبک مراکشی 

اگر پیگیر دیگر سبک های دکوراسیونی باشید، می بینید که در خانه های مراکشی خیلی کم از مبل استفاده می شود و بیشتر خانه ها بدون مبل هستند. دکوراسیون داخلی این خانه ها وابسته به کوسن ها و تشک ها است. مطلب خانه ای باب سلیقه ایرانی با دکوراسیون مراکشی را بخوانید تا هم بیشتر با این سبک آشنا شوید و هم ببینید که چگونه از این ایده ها می توانید برای چیدمان خانه بدون مبل خودتان بهره بگیرید. 

۱۰. چیدمان خانه بدون مبل: ترکیب کوسن های کوچک و بزرگ 

اگر دوست دارید گوشه دنج خانه را تبدیل به پناهگاهی برای رهایی از خستگی ها کنید اما دوست هم ندارید که خیلی برای آن هزینه کنید و گرم و نرم بودن ن هم برایتان مهم است، اید ایده مختص به خود شما است. تعدادی کوسن کوچک و بزرگ تهیه کنید و آن ها را با نظم و ترتیب دلخواه تان در گوشه دنج خانه تان بچینید، هر چه تعداد این کوسن ها بیشتر باشد اسایش و ارامش شما هم بیشتر است، در ضمن این هم خود راهی برای چیدمان خانه بدون مبل است.

تزیین سفره افطار، ۱۰ چیدمان بی نظیر ایرانی

خانه داری: بالاخره ماه رمضان امسال هم از راه رسید، دوباره از فردا شب سفره های رنگین افطار در خانه ها پهن می شود و چه خوب است سفره های امسال مان رنگ و بویی دیگر داشته باشد. بهتر است برای سفره های افطار امسال تان برنامه دیگری بریزید، مثلا با خودتان قرار بگذارید که امسال هر سفره افطاری را که پهن می کنید تزیین کنید و آن را با ایده های خاص بچینید. ما هم در این راه به شما کمک می کنیم، اگر می پرسید چگونه؟ بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم ایده هایی برای تزیین و چیدمان سفره افطار امسال را بررسی کنیم. 

چیدمان و تزیین سفره افطار

۱. تزیین سفر افطار با ظروف سفید رنگ

سفره افطار یک جورهایی تلفیقی از سفره صبحانه و سفره شام است و همین مساله به جذابیت هرچه بیشتر این سفره کمک می کند هم سر سفره پنیر و خرما پیدا می شود و هم غذای گرم. درست است که این غذاها هر کدام ظرف خاصی را می طلبند اما سعی کنید نهایت سلیقه را برای انتخاب ظروف به کار ببرید، دست کم سعی کنید تا رنگ ظرف های یکی باشد تا هماهنگی در سفره تان بیشتر به چشم بیاید و تزیین سفره افطارتان شکیل تر باشد. اگر رنگ ظرف ها روشن باشد بهتر است چرا که اغلب خوراکی ها و غذاهایی که بر سر سفره قرار می گیرند دارای رنگ های گرم و پر حرارت هستند و ظرف های روشن و سفید به آن ها اجازه خودنمایی بیشتری می دهد.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: هنر خانم های با سلیقه در تهیه و تزیین سفره افطار!

۲. استفاده از یک ظرف برای چند خوراکی بر سر سفره افطار

یکی از ترفندهای دکوراسیونی که می توانید برای تزیین سفره افطار استفاده کنید، استفاده از یک ظرف برای چند نوع خوراکی است. این کار به شما کمک می کند تا اگر میز غذاخوری تان کوچک است جا برای دیگر ظرف ها بیشتر باشد. مثلا خوراکی هایی از قبیل خرما، گردو و حتی پنیرهای قالبی را می توانید با هم دریک ظرف قرار دهید، زولبیا و بامیه ها را هم با هم قرار دهید برای سبزی هم ظرفی جدا در نظر بگیری. هرچه تعداد ظرف ها در سفره کمتر باشد بهتر است این کار از سردرگمی کسانی که سر سفره افطار هستند کم می کند.

۳. رومیزی های زیبا برای سفره افطار

رومیزی ها را می توان تاثیر گذار ترین عنصر تزیین میز و سفره افطار دانست. بهتر است رومیزی ها رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی داشته باشد تا شنا را به خوردن غذا راغب تر کند به قول معروف قرمزهای اشتها آور همان چیزی است که برای غذاخوری احتیاج دارید!

۴. سفره های افطار مینیمال

وقتی می گوییم سفره های مینیمال منظور مان سفره های جمع و جور و خودمانی است که شاید تنها برای خودتان پهن شان کنید. اما این نکته نباید باعث شود که خیلی ساده از کنار تزیین سفره افطارتان بگذرید. یک زیر بشقابی زیبا، تعدادی ظرف کوچک، استکان چای مورد علاقه تان و نان تازه سفره افطار تک نفره شما را تبدیل به یک سفره افطار منحصر به فرد می کند.

۵. سفره افطار یا سینی افطار؟

عکس بالا هم یک ایده جالب و دوست داشتنی را به شما نشان می دهد. کل سفره افطار شما می تواند در داخل یک سینی بزرگ جمع شود؛ به نوعی شما می توانید به جای سفر افطار یک سینی افطار داشته باشید. برای استفاده از این ترفند باید از ظرف های کوچک استفاده کنید. به نظر من که این ایده یکی از ناب ترین ایده ها برای تزیین سفره افطار است.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: ۷ ایده آسان و دوست داشتنی برای تزیین میز غذا

۶. تزیین سبزی برای سفره افطار

جدای از سفره افطار؛ خوب است که هر کدام از اجزای داخل سفره هم تزیینات خاص خودشان را داشته باشند تا سفره آراسته تر به چشم بیاید. یکی از اجزایی که می توانید تزیین کنید، سبزی خوردن های خوش رنگ و لعاب هستند، که می توانید با انواع تکنیک ها آن را تزیین کنید و برای این کارمی توانید از پنیرهای قالبی، تربچه ها و حتی تکه های نان سنگک هم کمک بگیرید. فقط کافی است کمی سلیقه به خرج دهید. 

۷. تزیین حلیم برای سفره افطار 

خوب است که از کنار هیچ چیز به سادگی عبور نکنید و هر جزیی از سفره افطار را تزیین کنید، حتی آن ها را که از بیرون تهیه می کنید. مصداق واقعی آن هم حلیم های خوش عطری هستند که همیشه مهمان سفره های افطار هستند. حتی اگر آن ها را از بیرون هم تهیه می کنید با ساده ترین نقش ها و با کمک دارچین و کنجد که در طعم حلیم ها هم تاثیر گذار هستند؛ آن ها را تزیین کنید. 

۸. تزیین آش رشته برای سفره افطار 

آش رشته ها هم مانند حلیم ها پای ثابت سفره افطار هستند و یکی از دوست داشتنی ترین کارها تزیین آش رشته است. پیاز داغ و نعنا و کشک را دم دست تان بگذارید و با هر کاسه آش مانند یک تابلو و یا اثر هنری متفاوتی برخورد کنید. حتی می توانید کشک را با کمی زعفران قاطی کنید و از ترکیب رنگی زیبا و طعم بی نظیرش نیز بهره مند شوید. 

۹. تزیین شله زرد برای سفره افطار 

یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه ای که بدون آن سفره افطار؛ سفره افطار نمی شود، شله زرد هایی هستد که عطرشان آدم را از خود بی خود می کند. این شله زرد ها هم با کمال میل می توانند تبدیل به بستری برای هنرنمایی شما باشند پس بی درنگ دارچین و خلال بادوم ها را بردارید و به سراغ کاسه های شله زرد بروید. شما حتی می توانید از خطوط خود ظرف ها هم برای تزیین شله زرد ها استفاده کنید. 

تزیین دسر های سفره افطار 

حتی اگر برای بعد از افطار کیکی درسته کرده اید آن را نیز تزیین کنید، با هر چیزی که به طعم آن کیک کمک می کند تا بهتر باشد. معمولا پودر نارگیل، خلال پسته و بادوم از بهترین موادی هستند که می شود از آن ها کمک گرفت.

میز ناهارخوری چوبی که با دکوراسیون شما ست می شوند!

میز ناهارخوری چوبی که با دکوراسیون شما ست می شوند!

مبلمان: میز ناهارخوری یکی از مهم ترین عناصر موجود در دکوراسیون فضای نهار خوری شما می باشد. اگر می خواهید وعده های غذایی دلچسبی داشته باشید پیش از هر چیز  آنچه باید برایتان شما اهمیت داشته باشد استفاده از یک میز غذا خوری ایده آل با کیفیت و صد البته مناسب برای فضای دکوراسیون شما می باشد

ست میز غذاخوری چلکا طرح زنبوری

ست میز غذاخوری چلکا طرح زنبوری

قیمت: 
نامشخص
 

میز ناهار خوری گرد

میز ناهارخوری گرد معمولا برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند چرا که به لحاظ ظاهری که دارند غالبا فضای بیشتری را اشتغال می کنند علاوه بر آن برای آن که بنوان از آن استفاده ی ایده آلی داشت باید اطراف آن فضای گردش استانداردی را نیز در نظر گرفت. پس اگر فضای نسبتا بزرگی دارید میزهای غذا خوری گرد برای شما بهترین گزینه محسوب می شود.

ست میز غذاخوری چلکا طرح چیندر

ست میز غذاخوری چلکا طرح چیندر

قیمت: 
نامشخص
 

میز ناهار خوری گردان

میزهای گردان در واقع همان میز های گرد هستند که یک طبقه ی کوچک گردان به آن اضافه شده است و در هنگام سرو غذا این بخش متحرک بوده و به مهمانان شما این امکان آن را می دهد که بدون بلند کردن ظروف به راحتی با چرخاندن میز از تمام بخش های آن استفاده کنند. بنابراین میزهای چرخان هم به لحاظ ابعاد همانند میزهای گرد به فضای بزرگ برای قرار گیری نیاز دارند.

ست میز غذاخوری چلکا طرح سحر

ست میز غذاخوری چلکا طرح سحر

قیمت: 
نامشخص
 

میز ناهار خوری مستطیل شکل

همه ی ما از کیفیت و دوام بالای میز ناهارخوری چوبی به خوبی آگاهی داریم، شرکت چلکا نیز در تولید محصولات خود را از چوب مرغوب راش استفاده می کند که علاوه بر زیبایی کیفیت و دوام آن را دوچندان کرده و به خوبی می توان از آن در هرفضایی استفاده نمود. ظاهر ساده ی این میز می تواند در هر سبک از دکوراسیون شما به خوبی بدرخشد.

ست میز غذاخوری چلکا طرح ارکیده

ست میز غذاخوری چلکا طرح ارکیده

قیمت: 
نامشخص
 

میز ناهار خوری بیضی شکل

میزهای بیضی شکل از جمله مدل های پرطرفداری است که به دلیل مدل خود به خوبی می توان آن را برای هر ابعاد فضایی انتخاب کرد و ظاهر خاصی به فضای دکوراسیون شما ببخشد. این مدل از میزها غالبا برای تعداد نفرات ۸ تا ۱۲ نفر ساخته می شود و به خوبی می تواند تعداد نفرات بالا پشتیبانی کند علاوه بر آنکه فضای اضافی در دکوراسیون شما اشغال نکند.

ست میز غذاخوری چلکا طرح آهویی

ست میز غذاخوری چلکا طرح آهویی

قیمت: 
نامشخص
 

میز ناهار خوری ساده 

میز های غذا خوری ساده این روز ها بسیار پرطرفدار هستند و به راحتی برای فضاهای کوچک و بزرگ می توان از آن ها استفاده کرد. شرکت چلکا در طراحی میزهای ساده خود نیز از خلاقیت های بسیاری استفاده کرده است و توانسته ظاهر آن را متناسب با سیلقه ی شما خاص نمایید و آن را با نام میز غذا خوری طرح سم آهویی برای شما ارائه دهد. انتخاب صندلی نیمکتی برای چنین میز هایی امکان استفاده نفرات بیشتری را به شما می دهد پس گزینه ی بسیار مناسبی برای آپارتمان های کوچک امروزی می باشد.

ست میز غذاخوری چلکا طرح آمریکایی

ست میز غذاخوری چلکا طرح آمریکایی

قیمت: 
نامشخص
 

میز ناهار خوری مدرن

این ست غذا خوری از سری همان ست میزهای غذا خوری ساده و پر طرفدار است که برای فضایی با دکوراسیون مینیمال و یا مدرن بسیار مناسب می باشد با انتخاب این ست میز ناهار خوری مدرن برای فضای دکوراسیون خود به سادگی می توانید جلوه ای خاص و منحصر به فرد به فضای خود ببخشید. ظاهر مدرن و استوار این ست نظم خوبی را به فضای دکوراسیون شما خواهد ببخشید.

ست میز غذاخوری چلکا طرح گوشواره اسپانیایی

ست میز غذاخوری چلکا طرح گوشواره اسپانیایی

قیمت: 
نامشخص
 

میز ناهار خوری ترکیبی

این نوع از میزها در واقع طراحی خاصی دارد که ترکیبی از مدل مستطیل و بیضی شکل است. ظاهر خاص آن می تواند جلوه ی بی نظیری به فضای دکوراسیون منزل شما ببخشد. این مدل را می توانید مناسب با ابعاد فضایی خود انتخاب کنید و چهره ی دکوراسیون خود را دگرگون کنید.

کابینت آشپزخانه مدرن و جادار در آپارتمان های ایرانی

کابینت آشپزخانه مدرن و جادار در آپارتمان های ایرانی

تجهیزات آشپزخانه: طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی با تجهیزات و مبلمان مربوط به آن است که معنا پیدا می کند، در واقع این مبلمان ها و تجهیزات هستند که به هر فضایی شخصیت می بخشند و شناختن هر چه بیشتر این تجهیزات و مبلمان ها می تواند شما را در رسیدن به دکوراسیون داخلی مورد علاقه تان کمک کند. یکی از فضاهای مهی که باید حسابی در انتخاب مبلمان و تجهیزات آن دقت کنید آشپزخانه است و حتما شما بهتر می دانید که در این فضا این کابینت ها هستند که نقش اول را بر عهده دارند، پس بد نیست که با هم انواع کابینت آشپزخانه مدرن را بررسی کنیم؛ البته در این راه از تجربیات و پروژه های اجرایی گروه معماری خانه سبز هم استفاده خواهیم کرد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 


۱. کابینت آشپزخانه مدرن: مدل پله ای 

کابینت های پله ای انواع مدرنی از کابینت های هستند که می توانند در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند. البته استفاده از این کابینت آشپزخانه مدرن نیازمند شرایط خاص است و در هر آشپزخانه ای نمی توان از آن ها استفاده کرد. 


۲. کابینت آشپزخانه مدرن: کابینت هایی به شکل کنسول 

قرار نیست که همیشه کابینت ها روی زمین قرار گرفته باشند، آن ها می توانند حالت کنسول مانند داشته باشند. پس اگر به فکر کابینت آشپزخانه مدرن هستید حتما این نوع کابینت ها را مد نظر داشته باشید. 

 


۳. کابینت آشپزخانه مدرن: کشو هایی در دل کانتر آشپزخانه 

اگر قرار است کابینت آشپزخانه مدرن داشته باشید می توانید کشو ها را در دل کانتر آشپزخانه تعبیه کنید. انجام این کار بسیار راحت است و فضای بیشتری را هم برای جاگذاری وسیله های آشپزخانه در اختیارتان قرار می دهد. 

کابینت آشپزخانه با ترکیب رنگی کرم و قهوه ای

۴. کابینت آشپزخانه مدرن: استفاده از دو متریال مختلف

شما هر ترفند دکوراسیونی ای را به کار ببرید یک مدل جدید از کابینت آشپزخانه مدرن را به وجود آورده اید. حتی استفاده از دو متریال و مواد و مصالح مختلف هم می تواند به شما در تجربه مدل کابینت جدید کمک کند. درست همان طور که در عکس بالا؛ که یکی از کارهای اجرایی گروه معماری خانه سبز است می بینید. 

عکس طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

۵. کابینت آشپزخانه مدرن: تضاد رنگی در طراحی کابینت ها 

خودتان بهتر می دانید که استفاده از رنگ ها، عناصر معجزه گر در دکوراسیون داخلی می تواند کمک زیادی به شما کند. در آن جایی که فضای کوچک در آشپزخانه دارید ولی دلتان می خواهد که حس و حال فضای تان متفاوت باشد از ترفند دکوراسیونی تضاد رنگ ها برای کابینت های آشپزخانه تان استفاده کنید. مطمئن باشید که جواب می دهد.

۶. کابینت آشپزخانه مدرن: کانترهای تو خالی 

همان طور که در بندهای بالاتر اشاره کردیم وقتی هر تکه از کابینت های آشپزخانه را تغییر دهید یک مدل جدید پدید می آید. مثلا این بار می توانید به سراغ کانترها بروید و آن ها را از انواع تو خالی آن در نظر بگیرید تا دید به آشپزخانه تان بیشتر شود. در یکی از پروژه های اجرایی گروه معماری خانه سبز که در عکس بالا آن را می بینید از این نوع کانتر ها استفاده شده است. 

۷. کابینت آشپزخانه مدرن، تزیینات کلاسیک 

همان طور که در طراحی دکوراسیون داخلی؛ سبک تلفیقی داریم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه هم می توانید این سبک را داشته باشیم. مثلا می توان کابینت های مدرن با تزیینات کلاسیک داشت، اگر باور نمی کنید عکس بالا را ببینید. 

۸. کابینت آشپزخانه مدرن: کانتر های پله ای 

در بند اول این مطلب از کابینت های آشپزخانه مدرن که مدل پله ای داشتند صحبت کردیم، حالا می خواهیم کانترهای پله ای را بگوییم، که البته بیشتر در آشپزخانه های بزرگ استفاده می شوند. این کانترها می توانند حسابی جلوه آشپزخانه تان را مدرن کنند. 

عکس بالا هم یکی دیگر از انواع کانترهای پله ای را به شما نشان می دهد که توسط گروه معماری خانه سبز طراحی و اجرا شده است. این نوع کانترها می توانند به عنوان جدا کننده فضایی هم مورد استفاده قرار بگیرند. 

نمونه کارهای اجرایی گروه معماری خانه سبز

1۰. کابینت آشپزخانه: کابینت هایی با تزیینات زیاد 

اگر علاقه دارید تا دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان پر کارتر به نظر برسد و جلوه بیشتری داشته باشد؛ تزیینات کابینت های آشپزخانه تان را بیشتر کنید. روی انتخاب یراق الات کابینت ها وقت بیشتری بگذارید، متریال های شفاف مانند شیشه را با کابینت ها بیشتر در گیر کنید تا به خواسته تان برسید. 

تزیینات بیشتر را با انواع متریال ها هم می توانید به دکوراسیون داخلی آشپزخانه بیاورید، بافت متریال های مختلف هم می تواند در این راه به شما کمک کند. 


این عکس هم می تواند به شما نشان دهد که استفاده از شیشه تا چه اندازه می تواند مدل کابینت آشپزخانه را تغییر دهد. انتخاب متریال مناسب بسیار در چهره مدل کابینت آشپزخانه تاثیر گذار است.