دکوراسیون داخلی گلفام

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ، کفپوش،پارکت،موکت و پرده فانتزی

تلفن تماس:36334141-031
تلفکس:38585141-031
همراه: 09131864653

طراحی داخلی آپارتمان آجری فرناز و کوشیار، زوج هنردوست تهرانی!

فضاهای مسکونی: این روزها با اینکه جامعه با سرعت در مسیر مدرنیته در حرکت است،اما نوستالژی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. تا جایی که در منازل زوج های جوان آنچه که بیش از عناصر مدرن خودنمایی می کند دیتیل های خاطره انگیز است. منزل فرناز بادآهنگ هم از این قاعده مستثنی نیست. فرناز معمار جوانی است که همراه با همسرش کوشیار نصرالهی در آپارتمان منحصر به فردشان در جنت آباد زندگی می کنند. این آپارتمان که در طبقه پنجم یک ساختمان خانوادگی قرار دارد، از ابتدا بر مبنای ایده های ناب این زوج خلاق و هنردوست طراحی شده و به خوبی معرف سلیقه متفاوت آنهاست. این گزارش تور خانه گردی  را از دست ندهید:


برای رسیدن به آپارتمان مسیر نسبتا طولانی را طی کردم ولی آدرس سر راست بود و به راحتی آپارتمان آنها را پیدا کردم. به محض ورود به منزل آنها، متوجه دیتیل های فراوان و زیبای آپارتمان شدم، دیتیل هایی که به خوبی نمایانگر تفاوت در سلیقه و نگرش آنها بود. بعد از استقبال و پذیرایی گرم فرناز و کوشیار از من و همکار عکاسم صحبت پیرامون ایده هایشان را شروع کردیم.


خوشامد گویی به سبک آقای شیرگاز!

در کنار درب ورودی آپارتمان یک جاکفشی جمع و جور و یک آینه زیبا روی آن قرار گرفته که با یک مجسمه و چند شمع به سادگی تزیین شده است. در بالای آینه یک شیر گاز جلب توجه می کند. فرناز این شیر گاز را با عنوان "مستر گَس میلک" معرفی کرد و گفت برای اینکه جلوه زیباتری به این شیر گاز بدهد به آن شخصیت بخشیده و لباسی از کاموا به تنش پوشانده و یک عینک دودی هم به چشمش زده است. به نظر من که این شخصیت بامزه، با لبخند مهربانی به مهمانان خوشامد می گوید. 
روبروی درب آپارتمان، آشپزخانه و در سمت چپ، نشیمن منزل قرار گرفته است.

دست به کار شوید: جاکفشی های شیک و ساده برای ورودی آپارتمان!


ترکیب چوب و نور و خاطره

با ورود به نشیمن اولین نکته ای که جلب توجه می کند دیتیل های فراوانی است که با سلیقه در همه جای سالن حضور دارند و کاملا مشخص است که هر یک از آنها سوغاتی از یک سفر و یا یادگاری از یک عزیز هستند. در کنار همه اینها، استفاده از آجر برای دیوار و چوب برای کفپوش انتخاب های هوشمندانه ای هستند که حال و هوای نوستالژیک را در این خانه تشدید می کنند. انتخاب رنگ خنثی خاکستری برای مبلمان یک انتخاب هوشمندانه دیگر است. به این ترتیب امکان هماهنگی با سایر رنگ ها بوجود آمده است.

یک مبل تک نفره هم با نقش دو ماهی که نماد یین و یانگ هستند و نقاشی آن هنر دست خود فرناز است در کنار مبلمان گذاشته اند.


در بالای میز تلویزیون بطری های شیشه ای قرمز که به عنوان جاشمعی استفاده می شوند، برای حفظ تعادل بصری نصب شده اند. در کنار همه این جزییات، حضور پررنگ دستگاه گرام کنار تلویزیون به سالن جذابیت بیشتری داده است. در باره آن از فرناز سوال کردم، گفت که این گرام را از جمعه بازار خریده، سالم است و کار می کند و صفحات مختلفی را هم برای آن تهیه کرده اند.

شما می توانید با بطری های اضافی آویزهای خلاقانه بسازید!

قفسه های چوبی داخل آپارتمان با طراحی کلی فضا هماهنگ است. یکی از این قفسه ها به عنوان کتابخانه، دیگری که رو به نور است برای چیدن گلدانها که وجود فراوان آنها طراوت و سرزندگی آپارتمان را دوچندان کرده، در دو قسمت پرت و بی استفاده نشیمن طراحی شده اند. یک قفسه چوبی دیگر هم برای چیدن یادگاریها در قسمت انتهایی نشیمن گذاشته اند.


قرابه های بسیار زیبایی که با تغییر کاربریشان تبدیل به شیشه های روشنی بخش شده اند، زیبایی این قفسه را تکمیل کرده اند.

طراحی نشیمن با رنگ های جذاب

خاطره رسم های ریاضی در سقف

با ورود به نشیمن، سقف سالن به شدت جلب توجه می کند. بر خلاف سایر منازل هیچ لوستری از سقف آویزان نیست. فرناز که متوجه نگاه من به سقف شد شروع به توضیح دادن در باره این ایده جالب و ساختار شکنانه کرد : به دلیل اینکه از نور اسپات خوشم نمی آید تصمیم گرفتم برای تامین نور سالن از لوستر استفاده نکنم. علاوه بر آن با توجه به علاقه ام به فضای نمایشگاهی چراغ های ریلی را برای روشنایی سالن انتخاب کردم. اجرای این ایده کمی سخت بود و از آنجایی که مهندسی، هنر پیدا کردن راه حل در دل مشکلات است، با کمک کوشیار راه حلی برای نصب چراغ ها پیدا کردیم و زحمت نصب آنها را کوشیار به عهده گرفت. در باره خطوط کاموایی روی سقف هم باید بگویم بعد از اینکه جای لوستر روی سقف را رنگ زدیم، رنگش یکدست نشد. بنابراین به دنبال راه حلی برای پنهان کردن آن بودیم تا اینکه بر اساس کانسپت رسم ریاضی دوران بچگی، خطوطی را بوسیله کاموا روی سقف ایجاد کردیم.



آشپزخانه ای خنثی اما صمیمی

به سمت آشپزخانه که می روم لامپ های بسیار زیبای بالای میز غذا خوری توجه ام را جلب می کند. این لامپ ها به گفته فرناز به لامپ های ادیسونی معروفند. کابینت های آشپزخانه را هم خود فرناز طراحی کرده و پیرو همان رویکرد خنثی بودن خاکستری، این رنگ را در کنار چوب برای آشپزخانه انتخاب کرده است. برای روشنایی آشپزخانه هم از همان چراغ های ریلی استفاده کرده اند.


در آشپزخانه هم مثل سایر قسمت های منزل، حضور عناصر خاطره انگیز صمیمیت خاصی به فضا بخشیده است.

طراحی دیوار راهروی ورودی

پیش به سوی خاطرات

سمت چپ آشپزخانه راهرویی است که ما را به سمت اتاق ها هدایت می کند. دستشویی و حمام در سمت راست راهرو و اتاق ها در سمت چپ و انتهای راهرو قرار دارند. از آنجایی که این زوج علاقه مند به خاطرات و اهل طبیعت گردی هستند، عکس در زندگی آنها جایگاه ویژه ای دارد. به همین دلیل این راهروی آجری تبدیل به گالری عکس های خانوادگی آنها شده است. همه عکس ها را هم به زنجیرها آویزان کرده اند تا علاوه بر حفظ تمیزی دیوار امکان جا به جایی عکس ها را هم داشته باشند. برای سقف راهرو هم همان ایده جالب و خاطره انگیز کاموا و رسم های ریاضی را اجرا کرده اند. دیوارکوب های لوله ای هم که غیر قابل چشم پوشی هستند، با استفاده از لوله های چدنی و لامپ های ادیسونی مثل بیشتر وسایل خانه، به دست خودشان ساخته شده اند.



در مورد سرویس بهداشتی آپارتمان نکته ی قابل توجه، طاقچه ای است که روی آن کتاب و مجله و یک تابلوی طبیعت زیبا گذاشته اند.

دکوراسیون اتاق کار هنری

ایده های رنگی

اتاق سمت چپ راهرو، اتاق کار رنگی و پر انرژی این زوج جوان است. تابلوهای زیبایی به دیوار نصب شده اند که کار دست خواهر کوشیار هستند. میز چوبی زیبا و کاربردی اتاق را هم فرناز طراحی کرده که سایز و شیشه روی آن مناسب کار و ماکت سازی هایش می باشد.


اتاق خواب با عطر سبزیجات

آخرین قسمت آپارتمان اتاق خواب است که در انتهای راهرو قرار دارد. اتاقی با کاغذ دیواری گلدار شاد و زیبا و لوستری که فرناز آن را با کمک کوشیار و با استفاده از کاغذ کالک و روبان ساخته است.


دیوار روبروی تخت خواب با دیوار کوب های لوله ای و مدال های کوشیار تزیین شده است.


اتاق خواب به یک تراس کوچک و با صفا منتهی می شود. تراسی که حکم باغچه کوچک خانواده را دارد. انواع سبزیجات را در آنجا کاشته اند که علاوه بر استفاده در طبخ خوراکها، عطر دل انگیزی را هم به اتاق هدیه می دهد.

ایده جدیدی برای باغبانی: کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات!


خاطراتی ماندگار

بعد از چند ساعت گپ و گفت در باره ایده ها و پذیرایی صمیمانه فرناز و کوشیار، منزلشان را ترک کردیم. انرژی مثبت و آرامشی که در آپارتمان موج می زد ریشه در حضور همین زوج دوست داشتنی دارد. زوج هنر دوست و با استعدادی که بیشتر وسایل منزلشان را با خلاقیت ذاتیشان ساخته اند و لحظه لحظه با هم بودنشان را به خاطره ای ماندگار تبدیل کرده اند.

  • جعفر مولایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی